Hyacinth skriver:
Jeg er overrasket over holdningerne i denne tråd
At måle forælderevne op i noget så konkret/håndgribeligt er mig meget uforstående.
Specielt fordi, jeg ser, at nogle af dem der skriver om BMI-krav/overvægt, selv ikke liiige er super slanke ud fra profilbilledet man kan se.
Derudover kan man som modargument sige; at ud fra nogle af disse snæversynede holdninger i debatten, hvor ville I så selv lande i en sådan vurdering med disse skarpe krav?
Sjovt, fordi jeg vil mene, at menneskers evner til empati, er langt vigtigere end BMI, indtægt, social status m.m.
Ikke dermed sagt, at alle nødvendigvis har rer til/evner til at få børn.
Men den manglende empati der florerer i denne tråd, er da langt værre for et barn at arve socialt end en person med begrænsede arbejdsevner eller højt BMI.
Man bør virkelig vende blikket mod sig selv og prøve at forestille sig, om man selv ville lande i top-sund bunken(fysisk lige såvel som psykisk), hvis man blev vurderet af eks. en psykolog.
Man må som det offentlige godt stille krav, men godt det er de rette fagpersoner, der tager sig af det og ikke nogle brugere fra en babyside.
Godt skrevet, og kunne ikke være mere enig
Det kan hurtigt blive en hårfin grænse, for hvor går den: høj bmi, rygere, udd, ordblindhed, sygdom, job, valg af amning, opdragelse, kærlighed, empati osv osv osv hvem skal bedømme hvad godt forældreskab er og hvor grænsen ligger, er det graden af sund eller økologisk kost, igen bmi (hvilket hos nogle kan ligge ufrivilligt høj) er det om man har overskud til at bage alt sit brød selv
Hvor bliver der hurtigt peger fingre, men som du også giver udtryk for, er det bedre.
Jeg har fysiske begrænsninger og jeg fik faktisk snak med lægen inden vi blev henvist til gyn. til behandling nu her
Anmeld