raca skriver:
jeg skriver jo intet om at man er dårlige forældre som overvægtig
men der er da ingen grund til at gå i behandlig hvis man kunne blive gravid ved at tabe 20 kg..
og der er da ingen grund til ikke at forøge sine chancer for gravidigtet ved at tabe sig...
det må da være logisk og i egen interresse og ikke ikke et krav man stejlede over..
Alle overvægtige er jo godt klar over at det ikke er sundt med de ekstra kilo, men jeg synes ikke man kan antage at en overvægtig mor har en usund livsstil og ikke dyrker motion, og at hun kopierer det usunde ned til sine børn. Igen - et øjebliksbillede er ikke noget værd, for ja måske er hun overvægtig, men måske er hun igang med at tabe sig, men det kan øjet jo ikke se. Måske har jeg mistolket dine tidligere svar til andre men jeg læser det bare som om at du mener at øjebliksbilledet er det afgørende - og der er jeg bare uenig.
Det giver da sindssyg god mening at skulle tabe sig inden for at få behandling, men dette er jo allerede et krav ? Men derfra og så til at sige at man som overvægtig har en usund livsstil synes jeg er et for stort spring, og fordi man ikke dyrker motion er det jo ikke ensbetydende med at man har fede børn, ligesom at man heller ikke kan konkludere at folk der spiller computer får børn som lever deres liv på nettet med musseskader og dårlig ryg til følge. Jeg mener ikke man kan drage den parallel.
Men vi er enige i at der skal være krav om behandling i det offentlige - kravene er vi bare uenige om 
Anmeld