må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

pcoramt

helle85 skriver:

det vil sige at hvis man ikke kan passe et fuldtids arbejde så burde man ikke få børn? og det samme hvis man har/har haft, en depression

jeg er helt enig i at der skal være kræv til det at få behandling.

som jeg skriver så er det dem der ALDRIG har været aktive i et job eller på en uddannelse.. har aldrig nævnt at det skal være fuldtid eller at man ikke må være uden arbejde. men hvis man aldrig har været det, må det betyde at man ikke er i stand til at varetage et job eller en uddannelse, så synes jeg man skal arbejde på det først.

jeg skriver at man skal tjekke op på det med egen læge, for der findes selfølgeig forskellige grader af depression og tidpunktet har da også en indflydelse. men jeg mener at hvis man har en tendens til depression så er det måske en ide at arbejde med det først

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

gædde/gitte

Så vil jeg var EKSTREM uegnet som forældre 4 mrd om året (november-februar) fordi jeg ALTID æder mig til et højt BMI til Jul..... skakkels mine kommende børn

Anmeld

27. august 2013

MorVita

raca skriver:

jeg ville rigtig gerne at kravene til barnløshedsbehandlig blev skræpede..

så man endte ud med krav ala de krav der er til folk der adoptere

om samtidigt skulle kravene være ret gennemsigtige så man nøjaktiv ved hvad der kræves og det ikke var et lægeligt skøn 

så man skulle være stabil phykisk.

og havde en sund livsstil samt havde et bmi under 27-30.

og hvis man blev erklæret uegnet skulle der være hjælp til at lære at håntere at man ikke ville blive forældre.

jeg mener nemlig ikke det at havde børn er et krav, men noget der er rart at kunne få.

Hvorfor det med bmi???

kan man ikke være gode forældre hvis man er overvægtig??

Anmeld

27. august 2013

gædde/gitte

Hvor er ligestillingen henne????

Hvorfor skal "raske" =ikke-barnløse , ikke leve op til alle de krav??

Anmeld

27. august 2013

raca

MorVita skriver:

Hvorfor det med bmi???

kan man ikke være gode forældre hvis man er overvægtig??

for at lette behanlinge mest muligt, det er jo en behandling der ved mange besværliggøres af at være overvægtig..

Anmeld

27. august 2013

raca

gædde/gitte skriver:

Hvor er ligestillingen henne????

Hvorfor skal "raske" =ikke-barnløse , ikke leve op til alle de krav??

et ville da også være dejligt hvis de gjode det.. så kunne man jo bruge pengene på noget andet en tvangsfjenelser og støtte i bh pga manglede stimulation og forældre der ikke kunne opdrage børne..

og her TALER jeg IKKE om dianose børne men de børn med alm dårlig opførsel.

Anmeld

27. august 2013

raca

Britt88 skriver:

Ja overvægt forringer chancen og netop derfor er der jo også et krav om at bmi skal være max 30 hvis man skal i behandling i det offentlige. Og nu har man jo egentlig også kun 3 forsøg gratis og så skal man selv punge ud derefter.

Jeg er da fuldstændig enig i at man skal have en sund livsstil men jeg mener bare at det er SÅ nemt at dømme ud fra øjebliksbilledet. Hvis vi 2 stødte ind i hinanden ville du måske tænke (jeg lægger ikke noget i munden på dig - det er kun en forestilling) "hun burde da nok liiige tabe sig et kilo eller 30" - men du kan jo ikke se at jeg faktisk HAR tabt mig, lever sundt og elsker motion, men ikke har travlt med at tabe mig, som tager det stille og roligt og samtidig tillader mig selv at være menneskelig og nyde et glas vin eller en pose chips, velvidende at jeg godt ved at det ikke er sundt.

Øjebliksbilledet kan fejltolkes, og man kan i min verden ikke udlede en sammenhæng af et øjebliksbillede.

Det med økonomi tilføjede jeg selv, udelukkende af den årsag at jeg ikke vil stemples som dårlig forælder fordi jeg er overvægtig og har været i behandling. Havde det ikke været gratis havde jeg selv betalt, overvægtig eller ej

jeg skriver jo intet om at man er dårlige forældre som overvægtig

men der er da ingen grund til at gå i behandlig hvis man kunne blive gravid ved at tabe 20 kg..

og der er da ingen grund til ikke at forøge sine chancer for gravidigtet ved at tabe sig...

det må da være logisk og i egen interresse og ikke ikke et krav man stejlede over..

Anmeld

27. august 2013

raca

gædde/gitte skriver:

Så vil jeg var EKSTREM uegnet som forældre 4 mrd om året (november-februar) fordi jeg ALTID æder mig til et højt BMI til Jul..... skakkels mine kommende børn

det har jo ikke noget med ikke og være egnet som forældre men med at man spænder ben for sig selv ved at være overvægtig når man starter i behandlig og måske besværliggør både graviditeten og muglighederne for at blive gravid...

Anmeld

27. august 2013

Hullabullabulla

raca skriver:

jeg skriver jo intet om at man er dårlige forældre som overvægtig

men der er da ingen grund til at gå i behandlig hvis man kunne blive gravid ved at tabe 20 kg..

og der er da ingen grund til ikke at forøge sine chancer for gravidigtet ved at tabe sig...

det må da være logisk og i egen interresse og ikke ikke et krav man stejlede over..

Alle overvægtige er jo godt klar over at det ikke er sundt med de ekstra kilo, men jeg synes ikke man kan antage at en overvægtig mor har en usund livsstil og ikke dyrker motion, og at hun kopierer det usunde ned til sine børn. Igen - et øjebliksbillede er ikke noget værd, for ja måske er hun overvægtig, men måske er hun igang med at tabe sig, men det kan øjet jo ikke se. Måske har jeg mistolket dine tidligere svar til andre men jeg læser det bare som om at du mener at øjebliksbilledet er det afgørende - og der er jeg bare uenig.

Det giver da sindssyg god mening at skulle tabe sig inden for at få behandling, men dette er jo allerede et krav ? Men derfra og så til at sige at man som overvægtig har en usund livsstil synes jeg er et for stort spring, og fordi man ikke dyrker motion er det jo ikke ensbetydende med at man har fede børn, ligesom at man heller ikke kan konkludere at folk der spiller computer får børn som lever deres liv på nettet med musseskader og dårlig ryg til følge. Jeg mener ikke man kan drage den parallel.

Men vi er enige i at der skal være krav om behandling i det offentlige - kravene er vi bare uenige om

Anmeld

27. august 2013

lineog4

raca skriver:

hvis lidelsen påvirker deres evne til at være forældre eller giver den en høj riciko for et handicappet barn. ja så mener jeg ikke de bør havde børn.

og hvor skadelig ( for dårlig ryg pga svage muskler, og musseskader er vel skadeligt) skal en livsstil være før det ikke er forældrense område.

hvor længe må man lade stå til, hvis Tv er den primære sprogstimulation der hjemme er det så ok?

hvis forældrene ikke er nærværende i deres måde at være på men sidder bag en skærm og børne gør det samme fra de kan, eller at den lille har svært ved at få øjenkantakt med forældrene forde de har travlt med hver deres skrem.

hvornår er det omsorgssvigt?

hvor meget skal der til før det ikke er ok.. og dermed ikke kun families bord..

hvis børns sproglige udvikling bliver forsinket pga for meget skærmtid er det så ok?

Men hvordan vil du opstille regler som ikke bliver fuldstændig subjektive? At er par ser meget fjernsyn eller spiller computer er ikke ensbetydende med de vil gøre det samme når de får børn. Og modsat den super "rigtige" kvinde og mand der kommer løbende med løbetøj og pulsur til samtalen og kan sige alle de rigtige ting kan lige så godt være dem der ender med at have børn der laver memory ipad, får læst bøger op af ipadsejr fjernsyn på værelset inden de næsten er født osv. Hvordan vil du finde ud af det og være i stand til at skille ud - jeg tror der ville ske utrolig mange fejl.... 

Jeg tænker stadig over hvad jeg mener der skal være aF krav, men de værdimæssige hvor det som en in pludselig sorterer mellem gode og dårlige forældre - de krav vil jeg finde for subjektive.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.