Er enig i at man godt kunne ensrette grænserne på nogle områder således at det er ens for alle. Man burde skulle de samme undersøgelser og vurderinger igennem for at blive henvist uanset hvilken læge man har.
Men er langt fra enig i de punkter du mener burde afvise folk fra fertilitetsbehandling. Synes slet ikke at ens forældreevne sidder i hvorvidt man vejer for meget osv.
I stedet for at dømme folk som er overvægtige eller andre skavanker "ude" og som potentielt dårlige forældre mener jeg at rådgivning er vejen frem. Hjælp til selvhjælp. Især fordi det er så nemt at dømme når man ikke selv er i hovedet på den dømte.
Jeg vejer 30 kg for meget og har været i fertilitetsbehandling. Har dog tabt mig 10 kg inden, men af egen opfordring og ikke som et krav. Her skal siges at jeg er MEGET fertil, danner gode æg og sagtens kan blive gravid - men mandens kvalitet var så lav at det ville blive svært naturligt. Men havde jeg haft en anden mand og var blevet gravid ville jeg ikke blive stemplet som potentiel dårlig mor, kun hvis jeg skulle i behandling.
Jeg synes desværre det er blevet ALT for nemt at dømme folk på udseende, bolig, bil, job, tænder, ører, ja you name it. Ens forældreevne sidder EFTER MIN MENING ikke i om hvorvidt man selv har lidt ekstra på sidebenene, ryger, ikke er vildt begejstret for motion eller lignende, SÅLÆNGE man opdrager sine børn med kærlighed og omsorg (sagt fra en overvægtig revisor som bor i eget hus, har fin løn, men som også ryger ind i mellem, og har været psykisk ustabil i sine teenageår, rebelsk )
men ja - jeg er mig, og jeg er absolut den bedste mor som min søn kan have..

Anmeld