mor:) skriver:
Jeg opfatter det ikke som at der bliver sat lighedstegn mellem bmi og forældreevne.
Jeg synes ikke økonomi er vigtig, men en sund arbejdsmoral synes jeg nu er fornuftigt hvis man vil forsørge sine børn. Og så er jeg ligeglad med om man kun tjener 5000kr. Så længe man kan få det til at løbe rundt.
Som jeg ser, at tråden er lagt ud fra start, lægges der utrolig stor vægt på KH/selvforsørgende, acceptabelt BMI og hvorvidt man går en tur hver dag - sammen med sine børn.
Det er i min opfattelse at forlange, at mennesker skal være "perfekte". Der nævnes ydermere flere punkter, men nu til sagen;
Mange gange i mit liv har jeg oplevet "det perfekte" - (glansbillede-mennesker) være noget så uperfekte i deres indre - og ikke på den gode måde.
Jeg kan drage personlige erfaringer med til debatten, men det synes jeg er unødvendigt.
Dog er min opfattelse, at man vitterligt ikke kan måle forælderevne ud fra vægt/BMI, motion/ikke motion, KH/løn osv.
Det burde vurderes efter folks mentale stabilitet.
Underlige er vi sgu allesammen i større eller mindre grad, men derfra og til psykisk ustabil er jo en helt anden boldgade - det burde vægtes ret højt(spørgsmålet er ikke om det er ok eller ej med diagnoser/tidligere diagnoser) ift. om folk er stabile, fornuftige, kærlige/empatiske osv. Meget vigtigere end alt det håndgribelige, hvis du spørger mig
Anmeld