må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

l.kjoeller

Maja84 skriver:

Ej undskyld men hvor ved du folks privat økonomi fra ?? Det er da langt fra alle som har råd til dyrt mærkevare tøj eller ferie syd på, bla har vi ikke råd til den slags og nej det er ikke alle der kan skaffe de mange tusinde kroner det kan koste i behandling. Ikke alle køber ny bil, og for mange er en bil en nødvendighed bla for at kunne passe deres job, så at sætte alle over en kamp på den måde synes jeg er urealistisk det svarer for mig lidt til at sige at folk er uansvarlige med pengene og ville de det nok så var det ikke noget problem at finde de penge

For mit tilfælde lykkedes det os at få 2 børn på naturlig vis, og den eneste grund til vi får hjælp denne gang, er at den behandling jeg skulle igennem for min pco var den samme om vi ville lave børn eller ej, den eneste forskel er at de sammen med en af scanningerne sprøjter sæden op (inseminerer) vi blev rådet til, at ville vi have en mere så gøre det nu, sammen med behandling og så starte p-piller op efter fødslen hvilket minimerer den tid jeg ellers skulle være i behandling på.

Men der sidder så mange kvinder/par som er ufrivilligt barnløse, og det er et minimum som ikke bliver fantastiske forældre, og hvis lægerne lige kiggede efter faresignaler i journalen inden de sendte en videre synes jeg det er ok. At sætte folk under lup. Får stort set alle et eller andet frem, men ikke ensbetydende med folk ville blive dårlige forældre

Det er så få hvor det sker, jeg kunne bedre forstå hvis det var et generelt ellert stort problem, hvilket jo langt fra virker til at være tilfældet der er jo stor uenighed hvad en god mor er, men man kan være god mor på ufattelig mange måder, og med mindre vi er ude i vold, omsorgssvigt, overgreb osv vil jeg ikke dige at nogen er en dårlig mor og og ikke fortjener en chance for at få ønsket om børn opfyldt

og der var bingo  well said 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

raca

Maja84 skriver:

Ej undskyld men hvor ved du folks privat økonomi fra ?? Det er da langt fra alle som har råd til dyrt mærkevare tøj eller ferie syd på, bla har vi ikke råd til den slags og nej det er ikke alle der kan skaffe de mange tusinde kroner det kan koste i behandling. Ikke alle køber ny bil, og for mange er en bil en nødvendighed bla for at kunne passe deres job, så at sætte alle over en kamp på den måde synes jeg er urealistisk det svarer for mig lidt til at sige at folk er uansvarlige med pengene og ville de det nok så var det ikke noget problem at finde de penge

For mit tilfælde lykkedes det os at få 2 børn på naturlig vis, og den eneste grund til vi får hjælp denne gang, er at den behandling jeg skulle igennem for min pco var den samme om vi ville lave børn eller ej, den eneste forskel er at de sammen med en af scanningerne sprøjter sæden op (inseminerer) vi blev rådet til, at ville vi have en mere så gøre det nu, sammen med behandling og så starte p-piller op efter fødslen hvilket minimerer den tid jeg ellers skulle være i behandling på.

Men der sidder så mange kvinder/par som er ufrivilligt barnløse, og det er et minimum som ikke bliver fantastiske forældre, og hvis lægerne lige kiggede efter faresignaler i journalen inden de sendte en videre synes jeg det er ok. At sætte folk under lup. Får stort set alle et eller andet frem, men ikke ensbetydende med folk ville blive dårlige forældre

Det er så få hvor det sker, jeg kunne bedre forstå hvis det var et generelt ellert stort problem, hvilket jo langt fra virker til at være tilfældet der er jo stor uenighed hvad en god mor er, men man kan være god mor på ufattelig mange måder, og med mindre vi er ude i vold, omsorgssvigt, overgreb osv vil jeg ikke dige at nogen er en dårlig mor og og ikke fortjener en chance for at få ønsket om børn opfyldt

du bliver ramt forde du føler noget ville gå fra dig, ved de ændrede regler til du selv skulle betale, eller ved at stramme reglerne.. 

jeg har ikke sagt at man skulle betale selv, men jo jeg syntes det er fornuftigt at hæve brugerbetalingen.  særligt hvis man har børn i forvejen..

og jo hvis man ønsker sig et barn skaffer man de 50-90000 kr  måske tager det et par år..eller et lån i banken sådan er det bare..

der er jo altid løbende udgifter ved det at havde børn, barnløses starter bare lidt før.

Anmeld

28. august 2013

raca

l.kjoeller skriver:

og der var bingo  well said 

næ entligt ikke, hvis man ikke kan ligge 2000-3000 til side til opsparing og spænde livremmen lidt, hvordan kan man så havde råd til at købe tøj og sende den lille i ins?

Anmeld

28. august 2013

raca

jeg syntes den her tråd er et ret tydeligt ekespemelt på at der sidder en del i dk og siger..

JEg vil HAVDE.

DET ER MIIIN RET..

NEJ i må ikke ændre på min ret til dit dut og dat.

når man så siger jammen du kunne jo gøre noget for at opnå det er svaret..

det magter jeg ikke det er syyyynd for mig og 1000 andre undskuldninger... og jeg har jo også RET til det.

eller

skal jeg yde noget for at få noget der er min RET NÆ NEJ det vil jeg ikke.

Anmeld

28. august 2013

l.kjoeller

næ entligt ikke, hvis man ikke kan ligge 2000-3000 til side til opsparing og spænde livremmen lidt, hvordan kan man så havde råd til at købe tøj og sende den lille i ins?

nu skal du jo ikke bestemme hvad jeg synes OVERHOVEDET . når det så er sagt kan du jo selv regne ud at det tager lang tid at ligge de penge til side hvis man i snit skal have 3 forsøg før det lykkes, og når man først har fået en over nakken med ikke selv at kunne gøre det mest naturlige i verden - at skabe det ønskebarn, så kan det være meget nedbrydene at vente så længe. derfor synes jeg det var fornuftigt sagt . helt fint du er uenig 

Anmeld

28. august 2013

Kløver

raca skriver:

du bliver ramt forde du føler noget ville gå fra dig, ved de ændrede regler til du selv skulle betale, eller ved at stramme reglerne.. 

jeg har ikke sagt at man skulle betale selv, men jo jeg syntes det er fornuftigt at hæve brugerbetalingen.  særligt hvis man har børn i forvejen..

og jo hvis man ønsker sig et barn skaffer man de 50-90000 kr  måske tager det et par år..eller et lån i banken sådan er det bare..

der er jo altid løbende udgifter ved det at havde børn, barnløses starter bare lidt før.

Jeg føler mig bestemt ikke ramt. Jeg er velsignet med to fantastiske børn så mig ville det ikke ramme, jeg tænker på alle dem som ikke er velsignet med børn, og nej det er mange som ikke kan skaffe de penge og nogle af dem som senere vil kunne vil måske først kunne skaffe dem senere i livet hvor fertiliteten er faldet og gør det endnu sværere

Imit tilfælde som skrevet er jeg i en behandling som jeg skal have uanset om jeg vil have barn eller ej( da man ikke vil sætte mig på p-piller før jeg er færdig med at få børn) derfor denne process, ellers havde vi prøvet selv eller alternativt fået tid ved privatklinikken, ( vi har haft kontakt til dem) så nej jeg vil ikke blive ramt, og tænker derfor på alle dem der vil blive ramt eller sat urimeligt under lup hvis man skulle følge adoptionsreglerne

Der er mange steder man kan kigge på hvidvin snakker om at spare penge i det er "mig mig mig" samfund og tror netop at der var en god årsag til at fertilitets behandling igen blev en mulighed hvilket man også kan se i antal fødsler hvor de dykkede i den periode

Anmeld

28. august 2013

Hyacinth

Mom skriver:

Jeg ønsker ikke, at debattere hvorvidt du syntes jeg mangler empati.

Debatten handle om holdninger, og dem må vi alle have, uden at blive "svinet til" omkring vores holdninger.

Jeg vil meget gerne debattere holdninger og synspunkter vedr. emnet, men det mener jeg ikke at du holder dig til. Jeg har derfor anmeldt dit indlæg, da jeg mener at du med dit indlæg går efter min person og ikke emnet.

Vi to, vil derfor ikke have mere at debattere om i denne tråd, men du er velkommen til at læse mine indlæg i tråden, hvor jeg forklaret mine synspunkter til emnet et par gange.

Du skal være velkommen til at anmelde mig.
Jeg har skrevet mit synspunkt og det står jeg ved. Det er ikke ens betydende med, at jeg har skrevet, at DU som person er et menneske uden empati, men klart udtrykt, at det er holdningerne i tråden(generelt set - bl.a. derfor jeg har skrevet "du/I" og skrevet, at det var holdningen i tråden)

Jeg vil have lov til at have min mening, som du sikkert også vil med din.
Det er ok med mig, at vi ikke er/bliver enige, men jeg vil stå fast på, at jeg tænker/føler/oplever tråden som jeg nu engang gør.

Det er muligt, du føler dig angrebet el. lign., men det er der måske andre der gør ud fra dine indlæg - det kan nærmest ikke undgås i sådanne debatter. Derfor vil jeg ikke undskylde, da jeg mener, at jeg tydeligt har skrevet, at det er MIT synspunkt og ikke "fakta" om emnet vi debatterer om.

God aften

Anmeld

28. august 2013

l.kjoeller

raca skriver:

nu er der jo allerede 100 % betaling på barn nr 2 

der er jo allerede 100 % brugerbetaling på barn nr 2

Anmeld

28. august 2013

Kløver

raca skriver:

jeg syntes den her tråd er et ret tydeligt ekespemelt på at der sidder en del i dk og siger..

JEg vil HAVDE.

DET ER MIIIN RET..

det magter jeg ikke det er syyyynd for mig og 1000 andre undskuldninger... og jeg har jo også RET til det.

eller

Sikke en udmelding, blot fordi nogle er af en anden holdning

Der er da mig bekendt ingen som tuder eller ikke vil yde noget men verden er jo ikke sort hvid

Synes dit indlæg er personlig og dømmende

Hvad blev der af gå efter bolden frem for personen ?

Anmeld

28. august 2013

l.kjoeller

raca skriver:

JEg vil HAVDE.

DET ER MIIIN RET..

eller

hvis ellers du har børn i daginstitution får du også MANGE penge af staten hver måned som barnløse ikke får på trods af at have betalt skat. jeg synes så det her lugter lidt af - jeg vil gerne have tilskud til daginstitution ( ca 3/4 af prisen betaler staten mig bekendt) og familieydelse, men det er ikke min skyld de er barnløse så samtidig med de betaler ind til mine tilskud kan de jo ligge til side selv.  Vil understrege jeg kun skriver nedlandene her fordi du lige har gjort det samme om samtlige andre med en anden holdning end dig herinde !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.