gædde/gitte skriver:
Hvem skulle betale det? en time = 780,-
Nøj jeg ville blive fornærmet hvis jeg skulle vurderes psykisk, bare fordi jeg engang har taget alt for meget arbejdsbyrde på mine skuldre-kombineret med en meget inhabil chef, og gik ned med stress og dep. Den gang fik jeg også at vide af lægen, at han PÅ DET KRAFTIGSTE FRARÅDTE, graviditet de næste 2 år efter depressionen
Kan godt være behandlingen er gratis (2x3 gage KUN)
Men transport - fridage - medicin skal man jo selv betale... Vi har da rigeligt på vores skuldre oveni alt det følelsesmæssige. Vi bliver jo først vurderet ved egen læge også klinikken - jeg gjorde da 
Min klare holdning er, at hvis man skal i behandling for barnløshed, så er det nok gode penge brugt, hvis det offentlige betalte for eventuelle mentale og fysiske helbredsundersøgelser - inden de betaler for selve behandlingen.
At din læge har vurderet dig, giver jeg desværre ikke al for meget for, det er en læge i almen praksis, altså er din "hus" læge ikke psykolog.
Jeg kan godt sætte mig ind i, at I som skal eller er i behandling har rigeligt på jeres skuldre følelsmæssigt, men jeg syntes ikke det skal være en "undskyld" for at det offentlige ikke skal undersøge, om det giver god mening, at hjælpe det barnløse par, inden behandlingen påbegyndes.
Mht. til medicin, så er det blevet nævnt noget med 3500 kr årligt - det er for mig, at se ikke mange penge, at skulle spendere på at fremme sin muligheder for graviditet - idet man bliver gravid, er beløbet til ting til baby meget større.
Fridage til undersøgelserne - er der ikke noget med at man kan søge om nogle specielle fridage til diverse undersøgelser? (Ret mig gerne hvis jeg tager fejl
)

Anmeld