må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
gædde/gitte skriver:

Hvem skulle betale det? en time = 780,-

Nøj jeg ville blive fornærmet hvis jeg skulle vurderes psykisk, bare fordi jeg engang har taget alt for meget arbejdsbyrde på mine skuldre-kombineret med en meget inhabil chef, og gik ned med stress og dep. Den gang fik jeg også at vide af lægen, at han PÅ DET KRAFTIGSTE FRARÅDTE, graviditet de næste 2 år efter depressionen

Kan godt være behandlingen er gratis (2x3 gage KUN)

Men transport - fridage - medicin skal man jo selv betale... Vi har da rigeligt på vores skuldre oveni alt det følelsesmæssige. Vi bliver jo først vurderet ved egen læge også klinikken - jeg gjorde da

Min klare holdning er, at hvis man skal i behandling for barnløshed, så er det nok gode penge brugt, hvis det offentlige betalte for eventuelle mentale og fysiske helbredsundersøgelser - inden de betaler for selve behandlingen.

At din læge har vurderet dig, giver jeg desværre ikke al for meget for, det er en læge i almen praksis, altså er din "hus" læge ikke psykolog.

Jeg kan godt sætte mig ind i, at I som skal eller er i behandling har rigeligt på jeres skuldre følelsmæssigt, men jeg syntes ikke det skal være en "undskyld" for at det offentlige ikke skal undersøge, om det giver god mening, at hjælpe det barnløse par, inden behandlingen påbegyndes.

Mht. til medicin, så er det blevet nævnt noget med 3500 kr årligt - det er for mig, at se ikke mange penge, at skulle spendere på at fremme sin muligheder for graviditet - idet man bliver gravid, er beløbet til ting til baby meget større.

Fridage til undersøgelserne - er der ikke noget med at man kan søge om nogle specielle fridage til diverse undersøgelser? (Ret mig gerne hvis jeg tager fejl )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

Kløver

Mom skriver:

Min klare holdning er, at hvis man skal i behandling for barnløshed, så er det nok gode penge brugt, hvis det offentlige betalte for eventuelle mentale og fysiske helbredsundersøgelser - inden de betaler for selve behandlingen.

At din læge har vurderet dig, giver jeg desværre ikke al for meget for, det er en læge i almen praksis, altså er din "hus" læge ikke psykolog.

Jeg kan godt sætte mig ind i, at I som skal eller er i behandling har rigeligt på jeres skuldre følelsmæssigt, men jeg syntes ikke det skal være en "undskyld" for at det offentlige ikke skal undersøge, om det giver god mening, at hjælpe det barnløse par, inden behandlingen påbegyndes.

Mht. til medicin, så er det blevet nævnt noget med 3500 kr årligt - det er for mig, at se ikke mange penge, at skulle spendere på at fremme sin muligheder for graviditet - idet man bliver gravid, er beløbet til ting til baby meget større.

Fridage til undersøgelserne - er der ikke noget med at man kan søge om nogle specielle fridage til diverse undersøgelser? (Ret mig gerne hvis jeg tager fejl )

Er til dels enig, var problemet der, så ja, men så længe det ikke virker som et generelt problem tror jeg det bliver meget omkosteligt så tror detvigtige ville være at finde ud af hvor stor en procentdel der ender med problemer ( her tænker jeg de alvorlige hvor barnet lider last, psykisk syge forældre som feks bliver indlagt eller er meget dårlige, vold omsorgssvigt osv) og hvor det er desiderede problemer hvor kommunen ofte må være en deraf processen. Tror faktisk ikke den er så høj igen

Anmeld

29. august 2013

gædde/gitte

Mom skriver:

3500??? ja så bliver jeg sgu snydt!!!

Det koster i snit 1000,- om måneden at være i behandling!!
den første gang jeg hentede sprøjten og pillerne så kostede det 3000,-... nu er jeg nede i ca 800,- pr gang! = ihvert fald 12.000 om året og inden længe har man brugt sine forsøg også skal man selv betale SELVE behandlingen også.

JA det er hver en krone værd - HVIS det virker... og det ved man ikke.

Og det er ikke kun min læge der har vurderet mig, det har klinikken jo også.

MEN - hvorfor skal ALLE I andre så ikke ha hjernen undersøgt? I kan da også være uegnet og til belastning for samfundet.... lugter sgu af Hitler propaganda det her

Anmeld

29. august 2013

gædde/gitte

Mom skriver:

mht. fri dage, så skal det aftales med chefen.

Anmeld

29. august 2013

Putomanen

gædde/gitte skriver:

den første gang jeg hentede sprøjten og pillerne så kostede det 3000,-... nu er jeg nede i ca 800,- pr gang! = ihvert fald 12.000 om året og inden længe har man brugt sine forsøg også skal man selv betale SELVE behandlingen også.

MEN - hvorfor skal ALLE I andre så ikke ha hjernen undersøgt? I kan da også være uegnet og til belastning for samfundet.... lugter sgu af Hitler propaganda det her

Har din klinik ikke søgt kroniker tilskud til dig? For så får du en egenbetaling på ca 3500 om året.

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
gædde/gitte skriver:

Jeg er ked af at du tager sådan på vej, og omdanner en ellers fin debat til noget personligt.

Det er iorden at have hver sin mening, det er derfor det danner grundlag for en god debat, men jeg syntes også man bør respektere andre menneskers holdning uden at bruge sætningen "Hitler propeganda" - det er i min verden IKKE at debattere ordentligt.

Vi to bliver ikke enige, og det er ganske fint for mig.

Jeg vil tisl slut sige, at jeg har anmeldt dit indlæg, fordi jeg ikke mener du debattere i en ordentlig tone, og ikke har respekt for andres holdninger.

Debatten om dette emne, er derfor overstået mellem du og jeg.

Anmeld

29. august 2013

gædde/gitte

Putomanen skriver:

Har din klinik ikke søgt kroniker tilskud til dig? For så får du en egenbetaling på ca 3500 om året.

næ??

sygesikringen trækker lidt fra, det er det?!

Anmeld

29. august 2013

Putomanen

gædde/gitte skriver:

næ??

sygesikringen trækker lidt fra, det er det?!

Jeg ville lige give dem et kald om det. Det er jo mange penge at spare og de kan hurtigt tjekke det.

Anmeld

29. august 2013

gædde/gitte

Mom skriver:

Jeg er ked af at du tager sådan på vej, og omdanner en ellers fin debat til noget personligt.

Det er iorden at have hver sin mening, det er derfor det danner grundlag for en god debat, men jeg syntes også man bør respektere andre menneskers holdning uden at bruge sætningen "Hitler propeganda" - det er i min verden IKKE at debattere ordentligt.

Vi to bliver ikke enige, og det er ganske fint for mig.

Jeg vil tisl slut sige, at jeg har anmeldt dit indlæg, fordi jeg ikke mener du debattere i en ordentlig tone, og ikke har respekt for andres holdninger.

Debatten om dette emne, er derfor overstået mellem du og jeg.

ja ja det er fint med mig

Er så træt af at foilk ikke ved hvad det vil sige at være uheldig mht depression også skal man - selv om man er rask- slæbe på den skamplet fordi man gerne vil ha børn.

Mener at det offentlige har rigeligt med krav - standart krav, som dem der godt kan avle ikke behøver levet op til

Anmeld

29. august 2013

raca

mor:) skriver:

Okay jeg tror bare ikke jeg an se at nogen sætter lighedstegn mellem bmi og forældreevne.

Motion er jeg også uenig i. Det spiller heller ingen rolle i min verden.
Men det som jeg tror raca har ment var at man først burde forsøge selv at øge sine chancer for graviditet fx ved at dyrke lidt motion hvis man er meget overvægtige.

Hvordan vil du bedømme de ikke håndgribelig ting? Og hvis man har en ubehandlet diagnose såsom depression, er man så stabil?

lige mine ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.