må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

esioul

raca skriver:

så er det da mærkeligt at folk har råd til at tage på sommerferie syd på, at købe ny bil, at give ungerne mærketøj.. osv..

selvfølgelig kan man finde 50000 hvis det er til noget man brændende ønsker sig.

alle dem der har haft en gennemsnitlig hustansindkomst har kunne.. og her taler vi omkring 350000  eller mere pr år før skat. 

Man kan temmelig sikkert finde 50.000, men der er også folk der skal bruge flere forsøg end et.

Men jeg stopper den her.

Pris du dig lykkelig med du ik har behov for hjælp

Så havde du nok tænkt på en anden måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

raca

tweety2060 skriver:

Jeg bliver nysgerrig når du kommer med sådanne en udtalelse om at børnløse selv skal betale... Hvad er din holdning så til folk der har sukkersyge og får senfølger, skal de selv betale for behandling? Og skal der skelnes mellem den der har arvet den og den som 'selvforskyldt" har spist sig til det.... Eller rygeren som får kræft, skal denne selv betale kræftbehandling??
Ved godt det ikke helt Er relevante, men er nysgerrig for at forstå dit synspunkt..
Mange betaler jo hvis det offentlige ikke kan hjælpe eller ved barn nr 2-3 og det er meget dyrt .... Nok ikke alle har råd til....

er det livstruende, og forringende for dit helbred at være barnløs..

nej det er det ikke.

er det livstruende eller forringede af din alme tilstand at havde dvs sygdomme ja..

ikke at kunne få børn er ikke en sygdom.. men kan være forsaget af en sygdom. min du er ikke syg.  du er bare barnløs.

og hvis man står og skal vælge mellem og behandle dem der er livstruende syge eller havde råd til behandling for barnløshed i det offenlige.. hvad skal man så vælge.

hvem skal man så vælge..

Anmeld

28. august 2013

raca

esioul skriver:

Man kan temmelig sikkert finde 50.000, men der er også folk der skal bruge flere forsøg end et.

Men jeg stopper den her.

Pris du dig lykkelig med du ik har behov for hjælp

Så havde du nok tænkt på en anden måde.

nej jeg har ikke brug for hjælp mere.. vi har fået og selv betalt de børn vi skulle havde..

for jo vi har fået hjælp

Anmeld

28. august 2013

esioul

raca skriver:

nej jeg har ikke brug for hjælp mere.. vi har fået og selv betalt de børn vi skulle havde..

for jo vi har fået hjælp

Ville du også selv tilbyde at betale, selvom det kunne have været gratis da du skulle have hjælp?

Anmeld

28. august 2013

raca

esioul skriver:

Ville du også selv tilbyde at betale, selvom det kunne have været gratis da du skulle have hjælp?

det kommer jo ikke sagen ved men ja..

vi fravalgte det offenlige.

Anmeld

28. august 2013

Havre74

esioul skriver:

Det er nemt at sige hvis man selv kan producere

Så du kan heller ikke have en holdning til et emne du ikke selv har inde på livet ? Og hvorfra ved du om jeg er/har været i behandling ? Hvorfor skal debatten personificeres fordi jeg har en anden mening end dig ? Jeg har på intet tidspunkt anfægtet din holdning.

Det er simpelthen for nemt at sige "det er nemt at sige hvis man selv kan producere", men det er ikke sagligt.

Anmeld

28. august 2013

tweety2060

raca skriver:

er det livstruende, og forringende for dit helbred at være barnløs..

nej det er det ikke.

er det livstruende eller forringede af din alme tilstand at havde dvs sygdomme ja..

ikke at kunne få børn er ikke en sygdom.. men kan være forsaget af en sygdom. min du er ikke syg.  du er bare barnløs.

og hvis man står og skal vælge mellem og behandle dem der er livstruende syge eller havde råd til behandling for barnløshed i det offenlige.. hvad skal man så vælge.

hvem skal man så vælge..

nu var det ikke lige dig jeg spurgte
så venter lige på havre 74' s svar

Anmeld

28. august 2013

raca

esioul skriver:

men jeg forstår entlig ikke hvorfor du har behov for at vide det..

vi diskotere det gennerelt, hvorfor er det så intrasant hvad jeg gjode...

lige nu går du efter personene frem for bolden, hvorfor?

Anmeld

28. august 2013

Havre74

tweety2060 skriver:

Jeg bliver nysgerrig når du kommer med sådanne en udtalelse om at børnløse selv skal betale... Hvad er din holdning så til folk der har sukkersyge og får senfølger, skal de selv betale for behandling? Og skal der skelnes mellem den der har arvet den og den som 'selvforskyldt" har spist sig til det.... Eller rygeren som får kræft, skal denne selv betale kræftbehandling??
Ved godt det ikke helt Er relevante, men er nysgerrig for at forstå dit synspunkt..
Mange betaler jo hvis det offentlige ikke kan hjælpe eller ved barn nr 2-3 og det er meget dyrt .... Nok ikke alle har råd til....

Som du selv skriver, er det ikke de andre emner vi debatterer. Men JA, jeg mener generelt, at mange områder kan trænge til at komme under lup og så må der tages en beslutning derfra.

MEN det at få børn, synes jeg ikke kan sammenlignes med noget man kan dø af, HVIS man ikke får behandling. Som jeg skrev i et af mine indlæg, mener jeg ikke, at det er en menneskeret at få børn. Men jeg mener, at man i et hvis omfang, skal have behandling, hvis man ellers risikerer at dø.

Men der er heldigvis meget man kan vælge at forsikre sig mod og jeg mener at det er der vi som samfund skal bevæge os henad.

Anmeld

28. august 2013

Kløver

raca skriver:

så er det da mærkeligt at folk har råd til at tage på sommerferie syd på, at købe ny bil, at give ungerne mærketøj.. osv..

selvfølgelig kan man finde 50000 hvis det er til noget man brændende ønsker sig.

alle dem der har haft en gennemsnitlig hustansindkomst har kunne.. og her taler vi omkring 350000  eller mere pr år før skat. 

Ej undskyld men hvor ved du folks privat økonomi fra ?? Det er da langt fra alle som har råd til dyrt mærkevare tøj eller ferie syd på, bla har vi ikke råd til den slags og nej det er ikke alle der kan skaffe de mange tusinde kroner det kan koste i behandling. Ikke alle køber ny bil, og for mange er en bil en nødvendighed bla for at kunne passe deres job, så at sætte alle over en kamp på den måde synes jeg er urealistisk det svarer for mig lidt til at sige at folk er uansvarlige med pengene og ville de det nok så var det ikke noget problem at finde de penge

For mit tilfælde lykkedes det os at få 2 børn på naturlig vis, og den eneste grund til vi får hjælp denne gang, er at den behandling jeg skulle igennem for min pco var den samme om vi ville lave børn eller ej, den eneste forskel er at de sammen med en af scanningerne sprøjter sæden op (inseminerer) vi blev rådet til, at ville vi have en mere så gøre det nu, sammen med behandling og så starte p-piller op efter fødslen hvilket minimerer den tid jeg ellers skulle være i behandling på.

Men der sidder så mange kvinder/par som er ufrivilligt barnløse, og det er et minimum som ikke bliver fantastiske forældre, og hvis lægerne lige kiggede efter faresignaler i journalen inden de sendte en videre synes jeg det er ok. At sætte folk under lup. Får stort set alle et eller andet frem, men ikke ensbetydende med folk ville blive dårlige forældre

Det er så få hvor det sker, jeg kunne bedre forstå hvis det var et generelt ellert stort problem, hvilket jo langt fra virker til at være tilfældet der er jo stor uenighed hvad en god mor er, men man kan være god mor på ufattelig mange måder, og med mindre vi er ude i vold, omsorgssvigt, overgreb osv vil jeg ikke dige at nogen er en dårlig mor og og ikke fortjener en chance for at få ønsket om børn opfyldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.