raca skriver:
så er det da mærkeligt at folk har råd til at tage på sommerferie syd på, at købe ny bil, at give ungerne mærketøj.. osv..
selvfølgelig kan man finde 50000 hvis det er til noget man brændende ønsker sig.
alle dem der har haft en gennemsnitlig hustansindkomst har kunne.. og her taler vi omkring 350000 eller mere pr år før skat.
Ej undskyld men hvor ved du folks privat økonomi fra ?? Det er da langt fra alle som har råd til dyrt mærkevare tøj eller ferie syd på, bla har vi ikke råd til den slags og nej det er ikke alle der kan skaffe de mange tusinde kroner det kan koste i behandling. Ikke alle køber ny bil, og for mange er en bil en nødvendighed bla for at kunne passe deres job, så at sætte alle over en kamp på den måde synes jeg er urealistisk det svarer for mig lidt til at sige at folk er uansvarlige med pengene og ville de det nok så var det ikke noget problem at finde de penge
For mit tilfælde lykkedes det os at få 2 børn på naturlig vis, og den eneste grund til vi får hjælp denne gang, er at den behandling jeg skulle igennem for min pco var den samme om vi ville lave børn eller ej, den eneste forskel er at de sammen med en af scanningerne sprøjter sæden op (inseminerer) vi blev rådet til, at ville vi have en mere så gøre det nu, sammen med behandling og så starte p-piller op efter fødslen hvilket minimerer den tid jeg ellers skulle være i behandling på.
Men der sidder så mange kvinder/par som er ufrivilligt barnløse, og det er et minimum som ikke bliver fantastiske forældre, og hvis lægerne lige kiggede efter faresignaler i journalen inden de sendte en videre synes jeg det er ok. At sætte folk under lup. Får stort set alle et eller andet frem, men ikke ensbetydende med folk ville blive dårlige forældre
Det er så få hvor det sker, jeg kunne bedre forstå hvis det var et generelt ellert stort problem, hvilket jo langt fra virker til at være tilfældet

der er jo stor uenighed hvad en god mor er, men man kan være god mor på ufattelig mange måder, og med mindre vi er ude i vold, omsorgssvigt, overgreb osv vil jeg ikke dige at nogen er en dårlig mor og og ikke fortjener en chance for at få ønsket om børn opfyldt