må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2013

ønskebørn74

raca skriver:

jeg ville rigtig gerne at kravene til barnløshedsbehandlig blev skræpede..

så man endte ud med krav ala de krav der er til folk der adoptere

om samtidigt skulle kravene være ret gennemsigtige så man nøjaktiv ved hvad der kræves og det ikke var et lægeligt skøn 

så man skulle være stabil phykisk.

og havde en sund livsstil samt havde et bmi under 27-30.

og hvis man blev erklæret uegnet skulle der være hjælp til at lære at håntere at man ikke ville blive forældre.

jeg mener nemlig ikke det at havde børn er et krav, men noget der er rart at kunne få.

Så må i andre der kan bolle jer til en unge heller ikke det før i opfylder kravene..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2013

ønskebørn74

grinny skriver:

Hold da op  Hvis det er de krav du mener der skal være kan jeg da godt se at jeg aldrig ville blive mor!

Min kæreste har ADHD og går til psykiater og får piller - er han så ikke egnet som far?

Vi er begge computernørder så sidder derfor tit os spiller - er vi så ikke egnet forældre?

Jeg er på kontanthjælp og har været det i et år - skal jeg have fjernet mit barn så?

Jeg er overvægtig - er jeg så heller ikke egnet?

Godt skrevet og shit for en øv tråd.. Sider her og hormonelt tuder..

Anmeld

7. september 2013

22

Tvangssterilisation, over- og undermennesker og udrenselse. Hvad er det her for en tråd??? Hitler ligger i helvede og klapper i sine hænder over, at der stadig findes mennesker der underholder disse tanker.

Anmeld

7. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
raca skriver:

et ville da også være dejligt hvis de gjode det.. så kunne man jo bruge pengene på noget andet en tvangsfjenelser og støtte i bh pga manglede stimulation og forældre der ikke kunne opdrage børne..

og her TALER jeg IKKE om dianose børne men de børn med alm dårlig opførsel.

Wow. Mener du virkelig, at man kan eliminere antallet af børn med "almindelig dårlig opførsel" ved hjælp af parametre som BMI, tilknytning til arbejdsmarkedet og en aktiv livsstil? Er det de fede, de arbejdsløse og de inaktive, der ikke kan opdrage deres børn? 

Anmeld

7. september 2013

Kløver

Mor og meget mere skriver:

Wow. Mener du virkelig, at man kan eliminere antallet af børn med "almindelig dårlig opførsel" ved hjælp af parametre som BMI, tilknytning til arbejdsmarkedet og en aktiv livsstil? Er det de fede, de arbejdsløse og de inaktive, der ikke kan opdrage deres børn? 

Nogle gange tror jeg nogle forældre kunne have godt af at feje for egen dør og se lidt indad. Ingen er perfekte men er yderst få forældre som ikke er gode forældre

Anmeld

7. september 2013

Ciss

raca skriver:

jeg skrev intet om at få fjernet de børn man har..

men er det rimligt at man får hjælp til at få børn når man ikke kan forsøge sig selv?

og ja der er krise og ja der kan være mange grunde til at man ikke kan få arbejde.. men bottomline, din familie er ikke selvforsøgende. også må man vente til senere med at få et barn.

i kan spille aldt det i vil.. bare i sørger for at børne får en rimlig bevægeses kultur og ikke ender som sofakartofler med dårlig ryg pga slappe muskler og musseskader som 15 årge.. dette er ved at være helt normalt.. men det er jo pasiv forsømmelse af barnet. at forældrene ikke er gået ind og gjodt noget, for at barnet ikke nåde der til og det er jo ikke noget der opstår i løbet af 2-5 mdr.  hvis man som forældre priotere pc spil over samværet med børne så er der noget galt. eller hvis den eneste aktivitet og den hyppiste med børne er tv eller pc spil så er der noget galt.. barne bliver jo noget ensigdigt stimuleret.

og hvis ADHD er behandlet så er han jo rimlig phykisk stabil, så hvorfor indrager du det.

Må bar indskyde, at selvom folk holder sig i god fysisk form og har god psykisk helse, så kan de være dumme som brød (undskyld udtrykket).

Der er så mange ting, som spiller ind, når man skal være forbillede for et barn, f eks samfundsforståelse, arbejdsmoral, humor, ansvarsfølelse, musikalitet, venlighed, empatisk evne, respekt for andre mennesker, familiefølelse, boglig intelligens, sprogkundskaber, evne til selvstændig tænkning osv osv osv.

Personlig tror jeg, vi meget hurtigt rammer skråplanet, hvis vi begynder at skulle styre nøjagtig, hvilke egenskaber en person skal have for at kunne få lov til at formere sig. En peson, som ikke løber 10 km om dagen eller lignende kan være en vel så god samfundsborger, og f eks være rasende god i engelsk eller kinesisk eller en skarp samfundsanalytiker eller hellere bruge sin tid i frivilligt hjælpearbejde eller 1000 andre ting. Det øjeblik, hvor vi lader nogle få egenskaber styre næste generation og ikke ser værdien i, at folk har forskellige prioriteringer og holdninger, bliver vi et fattigere samfund.

Direkte sygdom må vel udskyde projektet - men det gør det vel også i dag?

Anmeld

7. september 2013

Ciss

Jeg må bare give dig ret.

Den største bølle i min datters klasse er søn af en profileret lokalpolitiker og ejer af et stort firma. - og begge forældrerne fremstår slanke og veltrænede.

Dessuden, der er faktisk også forskel på, hvilke børn, som opfattes som uopdragne. Folk lægger lidt forskelligt i det...

Anmeld

7. september 2013

Hyacinth

gædde/gitte skriver:

Hvem skulle betale det? en time = 780,-

Nøj jeg ville blive fornærmet hvis jeg skulle vurderes psykisk, bare fordi jeg engang har taget alt for meget arbejdsbyrde på mine skuldre-kombineret med en meget inhabil chef, og gik ned med stress og dep. Den gang fik jeg også at vide af lægen, at han PÅ DET KRAFTIGSTE FRARÅDTE, graviditet de næste 2 år efter depressionen

Kan godt være behandlingen er gratis (2x3 gage KUN)

Men transport - fridage - medicin skal man jo selv betale... Vi har da rigeligt på vores skuldre oveni alt det følelsesmæssige. Vi bliver jo først vurderet ved egen læge også klinikken - jeg gjorde da

Beklager det sene svar!

Ej, der er slet ikke sådan jeg mener det

For det første er jeg ikke tilhænger af at sætte folk i bås som egnede/uegnede/bedre egnede eller lign.
Jeg skrev blot, at hvis noget endelig skulle vurderes, skulle det gøres ud fra mentaliteten som i; empatiske evner og den dur. Ikke tidligere/nuværende psykiske lidelser - afhængig af hvordan man har det. Men problemet er, at det ville blive et sorteringssamfund og det er jeg ikke tilhænger af.
Men ydermere skulle det selvfølgelig gælde alle der får børn.

Jeg tænker mere ift. folk der ikke er egnede ud fra deres evner som at give kærlighed osv.

Jeg har selv lidt af en meget alvorlig spiseforstyrrelse og det betyder jo ikke, at jeg er en dårlig mor for mine børn. Jeg er ovre den i dag og har arbejdet meget med mig selv.
Pointen i denne tekst er, at jeg sagtens kan forstå, at du og andre der kæmper med barnløshed herinde, bliver stødte over debatten. Det ville jeg også blive. Så jeg er ked af, hvis mine ord er blevet forstået anderledes, end hvad min hensigt var.

til dig og for at du/I får ønsketbarnet

Anmeld

7. september 2013

Ciss

raca skriver:

næ entligt ikke, hvis man ikke kan ligge 2000-3000 til side til opsparing og spænde livremmen lidt, hvordan kan man så havde råd til at købe tøj og sende den lille i ins?

Bare husk, at hvis man er nødt til at optage et større lån for at kunne få baby, må man betale det ned, samtidig som man betaler de løbende udgifter, som følger med barnet, så man kan fint have råd til at have et barn mere i huset, men ikke have råd til både barnet og de ekstra låneafdrag.

Anmeld

7. september 2013

gædde/gitte

Putomanen skriver:

Jeg ville lige give dem et kald om det. Det er jo mange penge at spare og de kan hurtigt tjekke det.

er søgt...

MEN klinikken siger 17500 ved IUI og 3400 ved IVF

så jeg må vel vente og se hvad dommen bliver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.