l.kjoeller skriver:
hvis ellers du har børn i daginstitution får du også MANGE penge af staten hver måned som barnløse ikke får på trods af at have betalt skat. jeg synes så det her lugter lidt af - jeg vil gerne have tilskud til daginstitution ( ca 3/4 af prisen betaler staten mig bekendt) og familieydelse, men det er ikke min skyld de er barnløse så samtidig med de betaler ind til mine tilskud kan de jo ligge til side selv. Vil understrege jeg kun skriver nedlandene her fordi du lige har gjort det samme om samtlige andre med en anden holdning end dig herinde !!!
du kan skrive ligeså nedladende du vil
og ja jeg ved godt at det er en udgift ret stor for samfundet at havde børn i ins..
men hvorfor skal det at havde børn i ins så sidestilles med at havde krav på behandling.. det er jo 2 forskellige ting.
skal vi så også stoppe med at betale til handicappede for de har jo ikke ydet deres.
jeg mener bare at det ma ikke kan få børn er et personligt problem ikke det offenliges problem.
jeg mener så heller ikke det er det offenliges opgave at give børnepenge.
børnepasning og at skole er gratis er det fornuft i da det udlinger det sosiale skæld..
så at du evt ikke kunne få børn og det offenlige ikke betalte således du ikke fik børn. skulle børn af sosialt dårlige forældre så ikke havde de samme mugligheder som sosialt godt stillide forældre forde du ikke ønskde at betale for dem
dette er et hypotetisk sp..
jeg mener samfundet er til for at hjælpe de svage.
når man er barnløs er man ikke svag.
og som samfund må man gerne forbygge at man får svage borgere. ved at forhindre graviditeter mener jeg.
ikke så ekstremt som i hitler tiden. men jeg mener det ville være ok at strirelisere folk der tydligvis ikke kan magte et barn.
og jeg mener det er ok at sidde krav, når man skal i behanling således man ikke lader dårligt fungerende få børn.
Anmeld