må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

raca

l.kjoeller skriver:

der er jo allerede 100 % brugerbetaling på barn nr 2

ja og sjovt nok skaffer folk penge til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

raca

l.kjoeller skriver:

hvis ellers du har børn i daginstitution får du også MANGE penge af staten hver måned som barnløse ikke får på trods af at have betalt skat. jeg synes så det her lugter lidt af - jeg vil gerne have tilskud til daginstitution ( ca 3/4 af prisen betaler staten mig bekendt) og familieydelse, men det er ikke min skyld de er barnløse så samtidig med de betaler ind til mine tilskud kan de jo ligge til side selv.  Vil understrege jeg kun skriver nedlandene her fordi du lige har gjort det samme om samtlige andre med en anden holdning end dig herinde !!!

du kan skrive ligeså nedladende du vil

og ja jeg ved godt at det er en udgift ret stor for samfundet at havde børn i ins..

men hvorfor skal det at havde børn i ins så sidestilles med at havde krav på behandling.. det er jo 2 forskellige ting.

skal vi så også stoppe med at betale til handicappede for de har jo ikke ydet deres.

jeg mener bare at det ma ikke kan få børn er et personligt problem ikke det offenliges problem.

jeg mener så heller ikke det er det offenliges opgave at give børnepenge.

børnepasning og at skole er gratis er det fornuft i da det udlinger det sosiale skæld..

så at du evt ikke kunne få børn og det offenlige ikke betalte således du ikke fik børn.  skulle børn af sosialt dårlige forældre så ikke havde de samme mugligheder som sosialt godt stillide forældre forde du ikke ønskde at betale for dem

dette er et hypotetisk sp..

jeg mener samfundet er til for at hjælpe de svage.

når man er barnløs er man ikke svag.

og som samfund må man gerne forbygge at man får svage borgere. ved at forhindre graviditeter mener jeg.

ikke så ekstremt som i hitler tiden. men jeg mener det ville være ok at strirelisere folk der tydligvis ikke kan magte et barn.

og jeg mener det er ok at sidde krav, når man skal i behanling således man ikke lader dårligt fungerende få børn.

Anmeld

29. august 2013

l.kjoeller

og ja jeg ved godt at det er en udgift ret stor for samfundet at havde børn i ins..

men hvorfor skal det at havde børn i ins så sidestilles med at havde krav på behandling.. det er jo 2 forskellige ting.

skal vi så også stoppe med at betale til handicappede for de har jo ikke ydet deres.

jeg mener bare at det ma ikke kan få børn er et personligt problem ikke det offenliges problem.

børnepasning og at skole er gratis er det fornuft i da det udlinger det sosiale skæld..

så at du evt ikke kunne få børn og det offenlige ikke betalte således du ikke fik børn.  skulle børn af sosialt dårlige forældre så ikke havde de samme mugligheder som sosialt godt stillide forældre forde du ikke ønskde at betale for dem

og som samfund må man gerne forbygge at man får svage borgere. ved at forhindre graviditeter mener jeg.

ikke så ekstremt som i hitler tiden. men jeg mener det ville være ok at strirelisere folk der tydligvis ikke kan magte et barn.

og jeg mener det er ok at sidde krav, når man skal i behanling således man ikke lader dårligt fungerende få børn.

du taber helt min pointe- nej det er ikke det samme men det der er det samme er at vi alle betaler skat- du får meget tilbage som en barnløs ikke får så kan ikke forstå man har så svært ved at onde at det offentlige også giver tilbage til dem. og tro mig man ER svag når barnløs- eller det kan føles sådan at gå med et evigt savn og følelse af man ikke har en funktionel krop der kan udføre en af de primære funktioner og mest naturlige ting - nemlig reproducere. for mange er det utroligt hårdt . jeg ville hellere end gerne give 200 kr mere månedligt for dp eksempelvis hvis det kom til at der igen skulle egenbetaling til for barnløshed, og det betød der kunne fødes bare et kærlighedsbarn ved behandling. men det er nok bare mig 

Anmeld

29. august 2013

l.kjoeller

raca skriver:

hehe ja men du skrev jo der som skulle egenbetaling på 2 barn så ville bare gøre dig opmærksom på det allerede var sådan  og nu er det langt fra alle der kan finde de penge. kender mange der har droppet barn nr 2 fordi det simpelthen løb op i for mange penge 

Anmeld

29. august 2013

l.kjoeller

og woooow jeg kan ikke begribe du skrev det med sterilisation. må lige have dig til konkret at uddybe det du mener.

ja udviklingshemmede kan jeg sagtens forstå bliver steriliseret MEN udover det kan man jo ALDRIG vide om situationen ændrer sig for personen via behandling mv. så de sagtens kan tage sig af et barn og gøre det til u.g.

hvis man tog udganspunkt i et konkret tidspunkt i alles liv og derefter tog stilling til om de kan varetage et barn på det tidspunkt, efterfølgende sterilisation, så er du jo nødt til at umyndiggøre personen for er jo det der sker? tænk at stå ti år efter med styr på dit liv og en ændret situation og så være berøvet for den mulighed. Helt forfærdelig tankegang du smed på bordet der, og nu henviste du selv til hitler- (nu må du ikke misforstå det jeg skriver som om jeg henviser til dig) men at udfører tvangssterilisation er jo netop hen af hitlers tankegang 

Anmeld

29. august 2013

gædde/gitte

Det bliver da en samfunds problem hvis der ikke fødes born nok ?! Se bare hvor mange pædagoger der fyres og senere kommer vi til at mangle dem i skolerne og så på arbejdsmarkedet, så deres skat kan hjælpe OS oldinge !...

Anmeld

29. august 2013

Havre74

gædde/gitte skriver:

Det bliver da en samfunds problem hvis der ikke fødes born nok ?! Se bare hvor mange pædagoger der fyres og senere kommer vi til at mangle dem i skolerne og så på arbejdsmarkedet, så deres skat kan hjælpe OS oldinge !...

Det er også derfor jeg mener, at der skal sættes ind med massiv forskning, for at finde ud af, hvorfor der er så mange, der ikke kan få børn.

Det er altid en bedre behandling, man kan give, hvis man finder årsagen. Det er ikke rimeligt, kun at symptombehandle.

Anmeld

29. august 2013

et-ønske

Med fare for at stikke hånden i en hvepserede.....

Hvor mange af jer, der synes at os ufrivillig barnløse, skal gennemgå diverse undersøgelser og tests for om vores forældreevne er god nok, selv er ufrivillig barnløs??

Hvor mange jer, der synes det er forkert at det offentlige hjælper ufrivillig barnløse med behandling, har prøvet at stå i denne situation?

Ikke mange.... For dem der ikke har prøvet det, kan på INGEN måde forestille sig hvad man går igennem - både psykisk og fysisk!

Hvor er forståelsen og opbakningen henne kvinder??

Anmeld

30. august 2013

gædde/gitte

et-ønske skriver:

Med fare for at stikke hånden i en hvepserede.....

Hvor mange af jer, der synes at os ufrivillig barnløse, skal gennemgå diverse undersøgelser og tests for om vores forældreevne er god nok, selv er ufrivillig barnløs??

Hvor mange jer, der synes det er forkert at det offentlige hjælper ufrivillig barnløse med behandling, har prøvet at stå i denne situation?

Ikke mange.... For dem der ikke har prøvet det, kan på INGEN måde forestille sig hvad man går igennem - både psykisk og fysisk!

Hvor er forståelsen og opbakningen henne kvinder??

Det er jo det jeg mener!

Og HVORFOR skal ALLE så ikke leve op til det forslået krav?

Det er måske kun os der desværre har en sygdom, er fysiske ødelagt efter seksuelle overgreb, har været udsat for gift i fødevare/legetøj/har haft en mor der røg osv. der kan skade samfundets balance med uønske børn, som evt kan give udgifter??

Personligt kender jeg til MANGE , der lystigt kan få det ene barn efter det andet og som er "raske" som bestemt ikke lever op til de forslået krav om mental korrekthed, slanke og fast job.

Så skal vi ALLE sammen bestå mor-prøven!
Ligestilling TAK

Anmeld

30. august 2013

gædde/gitte

raca skriver:

sjovt nok ikke alle.

Vi er allerede nu blevet enige om at hvis vi bare kan få 1 barn, så er vi lykkelige.

Vi vil ikke trækkes igennem det her forløb igen. og vi vil slet ikke optage dyre lån oveni Vil stoppe efter nr 1 (hvis det dog bare lykkedes) og nyde det.....hvis du har fulgt med på mine tråde vil du sande at INTET har været problemfrit i mit forløb..og at jeg er holdt op med at give updates her inde, fordi det grænser sig op af at jeg simpelthen burde klage over håndteringen af os og fordi jeg ikke vil svine nogen til på nettet...selvom det her er så gralt efterhånden at jeg burde være ligeglad.
Jeg støtter mig op af min humor, men selv den bliver jo flosset i kanterne med tiden.

MVH gitte som aldrig har bedt om hjælp til noget før.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.