må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

gokkelok

Hyacinth skriver:

Men hvor vil du så sætte grænsen for dem der skal have lov til, at få hjælp? Må de være førtidspensionister pga. gigt f.eks.? Må de have skånejob eller være på KH - hvis årsagen er legal?

hvis man er førtidspensionist pga. gigt, så kan man vel heller ikke holde til, at være gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Hyacinth

gokkelok skriver:

hvis man er førtidspensionist pga. gigt, så kan man vel heller ikke holde til, at være gravid

Det kan jeg ikke udtale mig om, for jeg er ikke læge - er du?

Men derudover var det blot et eksempel at drage frem, for at se, hvor grænsen skulle sættes.

Jeg er da virkelig f-a-n-t-a-s-t-i-sk glad for, at de læger der i dag har ansvaret, forhåbentlig har nogle mere nuancerede menneskesyn og dermed er kompetente til deres job. Der er jo en grund til at deres uddannelse er lang - en uddannelse de færreste af os dødelige i denne debat har med os - ergo det faglige belæg og hurra for det

Anmeld

28. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Hyacinth skriver:

Den manglende empati fremgår tydeligt ift. hvordan du/I vurderer andre mennesker ift. at være egnet/uegnet. At det ydre/materialistiske vægtes SÅ højt, udstråler i min optik ikke ligefrem at du/I ser mennesker i dette samfund som lige.

Hvis du ærligt mener, at man kan måle forælderevne ud fra vægt, økonomi osv., tror jeg der er noget, du ikke helt har med dig i dit samfundssyn

Jeg ønsker ikke, at debattere hvorvidt du syntes jeg mangler empati.

Debatten handle om holdninger, og dem må vi alle have, uden at blive "svinet til" omkring vores holdninger.