må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

gokkelok

Hyacinth skriver:

Men hvor vil du så sætte grænsen for dem der skal have lov til, at få hjælp? Må de være førtidspensionister pga. gigt f.eks.? Må de have skånejob eller være på KH - hvis årsagen er legal?

hvis man er førtidspensionist pga. gigt, så kan man vel heller ikke holde til, at være gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Hyacinth

gokkelok skriver:

hvis man er førtidspensionist pga. gigt, så kan man vel heller ikke holde til, at være gravid

Det kan jeg ikke udtale mig om, for jeg er ikke læge - er du?

Men derudover var det blot et eksempel at drage frem, for at se, hvor grænsen skulle sættes.

Jeg er da virkelig f-a-n-t-a-s-t-i-sk glad for, at de læger der i dag har ansvaret, forhåbentlig har nogle mere nuancerede menneskesyn og dermed er kompetente til deres job. Der er jo en grund til at deres uddannelse er lang - en uddannelse de færreste af os dødelige i denne debat har med os - ergo det faglige belæg og hurra for det

Anmeld

28. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Hyacinth skriver:

Den manglende empati fremgår tydeligt ift. hvordan du/I vurderer andre mennesker ift. at være egnet/uegnet. At det ydre/materialistiske vægtes SÅ højt, udstråler i min optik ikke ligefrem at du/I ser mennesker i dette samfund som lige.

Hvis du ærligt mener, at man kan måle forælderevne ud fra vægt, økonomi osv., tror jeg der er noget, du ikke helt har med dig i dit samfundssyn

Jeg ønsker ikke, at debattere hvorvidt du syntes jeg mangler empati.

Debatten handle om holdninger, og dem må vi alle have, uden at blive "svinet til" omkring vores holdninger.

Jeg vil meget gerne debattere holdninger og synspunkter vedr. emnet, men det mener jeg ikke at du holder dig til. Jeg har derfor anmeldt dit indlæg, da jeg mener at du med dit indlæg går efter min person og ikke emnet.

Vi to, vil derfor ikke have mere at debattere om i denne tråd, men du er velkommen til at læse mine indlæg i tråden, hvor jeg forklaret mine synspunkter til emnet et par gange.

Anmeld

28. august 2013

Vilgerneværegravid

Hvis personen ryger, er svært overvægtig, drikker for meget e.l. synes jeg det er ok, at der stilles krav til, at der laves om i de vaner. Det kan jo netop være derfor at vedkommende har svært ved at blive gravid. Hvad folk har af uddannelse osv. er ikke af betydning, så længe de kan forsørge et barn og give det den nødvendige kærlighed

Anmeld

28. august 2013

FrkRaarup

SpildAfLiv.dk

Ville ønske jeg aldrig var gået ind i denne tråd, sikke nogle syge meninger der kommer ind i mellem. Ja, bare på de første sider. Grr.

GOD ONSDAG

Anmeld

28. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
FrkRaarup skriver:

SpildAfLiv.dk

Ville ønske jeg aldrig var gået ind i denne tråd, sikke nogle syge meninger der kommer ind i mellem. Ja, bare på de første sider. Grr.

GOD ONSDAG

Det var da ikke voldsomt konstruktivt.

Så andres menneskers holdning er lig med syge meninger?

Anmeld

28. august 2013

Kløver

gokkelok skriver:

Det kommer vel an på mange ting, og mange sunde og raske får komplikationer i en graviditet, det er aldrig til at vide hvordan kroppen reagerer

Jeg har feks fibromyalgi og har haft to udfordrende graviditeter men har intet haft at gøre med mine helbredsmæssige udfordringer, da det har været ting som bækkenløsning som er meget normalt, kvalme/ opkast pg alm graviditets gener og ssf som ligger arveligt i vores familie

Jeg har også mødt helt raske personer som har været sygemeldt fra uge 5/6 stykker pga enten bækkenløsning eller kvalme og lignende og resten af graviditeten ud

Anmeld

28. august 2013

FrkRaarup

Mom skriver:

Det var da ikke voldsomt konstruktivt.

Så andres menneskers holdning er lig med syge meninger?

Jeg skrev der var nogle syge/mærkelige imellem

Nøøøøø, nok ikke ret konstruktiv, men behøver man altid være det?

Anmeld

28. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
FrkRaarup skriver:

Jeg skrev der var nogle syge/mærkelige imellem

Nøøøøø, nok ikke ret konstruktiv, men behøver man altid være det?

Efter min mening, bør man altid være konstruktiv, i en debat der ligger op til det, ligesom denne.

Anmeld

28. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Husk nu at gå efter bolden, og ik personen!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.