må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

Havre74

esioul skriver:

Præcis

og BMI er jo allerede et krav.

Forstår slet kke nogle bekymrer sig om kravene, hvis de ikke selv har behov for hjælpen.

vil da mene der er andre og vigtigere ting at bekymre sig om, hvis man ikke har det inde på livet.

Måske jeg har misforstået noget

Det er da ikke værre, at nogen bekymrer sig om det, end alle dem, der bekymrer sig om en enlig, er enlig eller ej. -Det er jo også blevet debatteret herinde.

Jeg ved ikke hvorfor, men hver gang nogen skriver om andre, der skal tabe sig, kommer folk op af stolene. Hvorfor må man ikke synes overvægt er forkert ? Der er da mange, der synes det er forkert at ryge og at det er okay at rygere skal stå ude i al slags vejr for at ryge. Overvægtige bliver da ikke nægtet at købe usund mad (eks. på en grillbar).

Til ts., jo, det er i DEN grad i orden, at der stilles krav, så længe det offentlige betaler. Jeg har en mening om barnløshedsbehandling, som der ikke er ret mange der har og vil ikke dele den i dette forum. -Men jeg en ting vil jeg godt dele. Jeg synes folk selv skal betale for behandlingen, så bestemmer de også selv om de vil risikere flere forsøg, eller tabe sig først, for at optimere chancerne. -Jeg vil så tro, at folk ændrer mening om at få et normalt BMI.

Jeg synes det offentliges pengepung, skal fokusere på, at finde ud af, hvorfor der er så mange, der ikke kan få børn selv.

Og jeg mener man kan ønske sig børn, men det er ikke en menneskeret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

o1Mutte

Havre74 skriver:

Det er da ikke værre, at nogen bekymrer sig om det, end alle dem, der bekymrer sig om en enlig, er enlig eller ej. -Det er jo også blevet debatteret herinde.

Jeg ved ikke hvorfor, men hver gang nogen skriver om andre, der skal tabe sig, kommer folk op af stolene. Hvorfor må man ikke synes overvægt er forkert ? Der er da mange, der synes det er forkert at ryge og at det er okay at rygere skal stå ude i al slags vejr for at ryge. Overvægtige bliver da ikke nægtet at købe usund mad (eks. på en grillbar).

Til ts., jo, det er i DEN grad i orden, at der stilles krav, så længe det offentlige betaler. Jeg har en mening om barnløshedsbehandling, som der ikke er ret mange der har og vil ikke dele den i dette forum. -Men jeg en ting vil jeg godt dele. Jeg synes folk selv skal betale for behandlingen, så bestemmer de også selv om de vil risikere flere forsøg, eller tabe sig først, for at optimere chancerne. -Jeg vil så tro, at folk ændrer mening om at få et normalt BMI.

Jeg synes det offentliges pengepung, skal fokusere på, at finde ud af, hvorfor der er så mange, der ikke kan få børn selv.

Og jeg mener man kan ønske sig børn, men det er ikke en menneskeret.

Men altså, nu ER det ikke kun overvægt der er grund til barnløshed.. Jeg fejler ikke noget, vejer knap 60kg og er ung/yngre end de fleste i behandling..? Skal jeg så også betale selv, selvom jeg ikke kan gøre noget for at ændre min situation?

Anmeld

28. august 2013

Havre74

FrkRaarup skriver:

SpildAfLiv.dk

Ville ønske jeg aldrig var gået ind i denne tråd, sikke nogle syge meninger der kommer ind i mellem. Ja, bare på de første sider. Grr.

GOD ONSDAG

Det var dog et besynderligt postulat at efterlade uden en begrundelse. Hvilke meninger synes du er syge ? Folk har vel ret til forskellige meninger og at være enige eller uenige.

Anmeld

28. august 2013

Havre74

o1Mutte skriver:

Men altså, nu ER det ikke kun overvægt der er grund til barnløshed.. Jeg fejler ikke noget, vejer knap 60kg og er ung/yngre end de fleste i behandling..? Skal jeg så også betale selv, selvom jeg ikke kan gøre noget for at ændre min situation?

Jeg vil nødigt gå ind på dig konkret og hvad du skal.

Jeg skriver, at jeg synes man selv skal betale for barnløshedsbehandling og det er min mening, den er jeg ikke alene om at have. Jeg ved ikke præcis hvornår, men på et tidspunkt, skulle folk selv betale for behandling. -Det er så gratis nu.

Anmeld

28. august 2013

esioul

Havre74 skriver:

Jeg skriver, at jeg synes man selv skal betale for barnløshedsbehandling og det er min mening, den er jeg ikke alene om at have. Jeg ved ikke præcis hvornår, men på et tidspunkt, skulle folk selv betale for behandling. -Det er så gratis nu.

Der bliver vel ikke født nok børn hvis folk selv skal betale.

Det kan jo nemt løbe op i 50.000 pr forsøg hvis det er de omfattende behandlinger.

Tror det er meget få der kan trække alle de penge ud af budgettet.

Anmeld

28. august 2013

Havre74

o1Mutte skriver:

Jeg har heller ikke skrevet nogen steder at det kun er overvægt, der har indflydelse.

Jeg skriver tværtimod, at jeg synes det offentlige skal gøre alt for at forske i, hvorfor så mange ikke kan få børn.

Anmeld

28. august 2013

Havre74

esioul skriver:

Det kan jo nemt løbe op i 50.000 pr forsøg hvis det er de omfattende behandlinger.

Jeg ved godt at det er en dyr behandling. Men så må man jo gå ind og se på om man kan spare de penge op, eller om man eks. er villig til at låne pengene. Man kan også blive nød til at affinde sig med ikke at kunne få børn. Det kender jeg 2 par der har valgt. De ser så på hvilke muligheder de så har for at udfylde livet - uden børn.

Anmeld

28. august 2013

esioul

Havre74 skriver:

Jeg ved godt at det er en dyr behandling. Men så må man jo gå ind og se på om man kan spare de penge op, eller om man eks. er villig til at låne pengene. Man kan også blive nød til at affinde sig med ikke at kunne få børn. Det kender jeg 2 par der har valgt. De ser så på hvilke muligheder de så har for at udfylde livet - uden børn.

Det er nemt at sige hvis man selv kan producere

Anmeld

28. august 2013

tweety2060

Havre74 skriver:

Jeg bliver nysgerrig når du kommer med sådanne en udtalelse om at børnløse selv skal betale... Hvad er din holdning så til folk der har sukkersyge og får senfølger, skal de selv betale for behandling? Og skal der skelnes mellem den der har arvet den og den som 'selvforskyldt" har spist sig til det.... Eller rygeren som får kræft, skal denne selv betale kræftbehandling??
Ved godt det ikke helt Er relevante, men er nysgerrig for at forstå dit synspunkt..
Mange betaler jo hvis det offentlige ikke kan hjælpe eller ved barn nr 2-3 og det er meget dyrt .... Nok ikke alle har råd til....

Anmeld

28. august 2013

raca

esioul skriver:

så er det da mærkeligt at folk har råd til at tage på sommerferie syd på, at købe ny bil, at give ungerne mærketøj.. osv..

selvfølgelig kan man finde 50000 hvis det er til noget man brændende ønsker sig.

alle dem der har haft en gennemsnitlig hustansindkomst har kunne.. og her taler vi omkring 350000  eller mere pr år før skat. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.