Jeg undres.. Hvad mener du med "den manglende empati i denne tråd"?
Hvor er der skrevet noget om, at barnløse IKKE må få behandling? Eller andet der kan udløse din udtalelse om manglende empati?
Syntes det mere end 1 gang er blevet forklaret, at det handler om, hvilke krav vi som lægmænd kunne tænke os, når det handler om noget det offentlige skal punge ud til.
Der bliver flere og flere barnløse par, hvilket betyder en større og større udgift for det offentlige - hvorfor er det så ikke iorden at det offentlige undersøge om det er god investering, eller om det ender med at blive en endnu større omkostning?
Hvor ser du de snæversynet holdninger?
Jeg ser nogle som taler for:
Et ordentligt BMI INDEN behandling går igang.
Samme antal samtaler for ALLE par som skal i behandling.
En jobstatus - hvis parret ikke har arbejdet en eneste dag i deres liv, hvad er oddsene så for at de nogensinde kommer til det?
Et helbredstjek - har du SÅ store mentale ubehandlet/ikke virkende behandling lidelser, eller er du så fysisk handicappet, at du ikke kan tage dig af et barn - hvorfor er det galt?
Jeg syntes det er dejligt med empati - noget langt de fleste faktisk har! Men man kommer bare ikke særlig langt på kærlighed og kildevand alene..
Hvorfor er det så forfærdeligt, at skulle igennem ovenstående (samtaler og undersøgelser), set udfra et samfundsøknomisk perspektiv?