Maja84 skriver:
Nu er det jo mennesker vi snakker om
Skal vi så også overveje "investeringerne" inden folk må blive opereret, få hjælp til behandling af andre sygdomme, hvor ofte folk har behov for behandling eller at gå til læge, hvad med døende eller handikappede
I min verden kan du ikke sammenligne investeringer på den måde, i så fald er der rigtig mange andre steder der kunne kigges på først, bruger folk den udd de tager, villighed til job, folk der springer mellem udd, evighedsstudenter bare for st komme med eksempler.
Vi får så få børn i dag at der er brug for at der bliver født børn og der var jo netop en negativ virkning i den periode fertilitetsbehandlingen ikke var mulig gennem det offentlige. Derudover findes der jo private som giver hjælp mod betaling, og i vores tilfælde ligger vi i mellemkategorien hvor vi får behandling gennem sygesikringen hos min gynækolog men behandlingen havde været næsten den samme om vi skulle have iui eller ej så pengemæssigt ville "systemet" skulle ofre den samme sum penge om der kommer et barn ud af det eller ej
Nemlig det er mennesker vi taler om!
Vi taler om et fremtidigt BARN - et barn som sættes i verden, som skal have al det gode fra deres forældre - hvorfor er det ikke iorden at det offentlige undersøger om de forældre hvis ønske om et barn, skal financeres af det offentlige, rent faktisk har midlerne til at varetage det barns tarv.
Børn skal ikke sættes i verden for sjov, eller for at højne befolkningstallet, de skal sættes i verden, for at vi kan være gode ved dem, opfostre dem, og varetage dem.
Nu skriver du behandling af sygdomme - kan du slet ikke huske den sag fra TV nyheder for en rum tid tilbage - om hvordan lægerne brugte koder når mennesker skulle behandles for sygdomme - ulovligt eller uetisk - så sker den differencering af hvem det kan BETALE sig at redde, og hvem det ikke kan.
Operationer - der er der flere operationer du ikke kan få, hvis du ikke opfylder diverse krav - for gør du ikke det, kan det betyde at du skal igennem den samme operation flere gange.
Om man vil det eller ej - så har mennesker en værdi i samfundet. Det er jo derfor de fleste (inkl. mig selv) har tegnet diverse forsikringer mod sygdom, ulykker, tabt arbejdsevne, og sidst men ikke mindst død.
Det er muligt der er andre steder der kunne trænge til en godt og grundigt gennemtjek først - men det er ikke de emner denne debat går på