Arbejdsfordeling af opgaver i hjemmet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

SjeBets

bøllen skriver:

Endnu en mand der stryger  Jeg er imponeret ( med en mand der ikke aner hvordan et strygejern virker )

Lyder til du har det fleste opgaver i hjemmet mens han har et travlt arbejdsprogram.

Jeg synes det er helt fair på den her måde, og ungerne er så store at de forstår godt at vi alle er nødt til at give en hånd for at få det hele til at hænge sammen i hverdagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

bøllen

CAWI skriver:

Man kan heldigvis mærke han er blevet et større familie menneske efter vi har fået barn, og det glæder jeg mig ved.
Vi får rigtig ofte at vide, at vi er savnet, og at han glæder sig til han er tidligere hjemme igen. Eller at han køber blomster til mig fordi han ved jeg har mit at se til og fordi han synes jeg er en god mor.
Det kan man leve længe på

Nogen gange kan det jo bare ikke være anderledes. Men bare det man ved hvis de kunne så gjorde de.

Dejligt han sætter pris på det du gør. Det kan man nemlig

Anmeld

18. august 2013

bøllen

SjeBets skriver:

Jeg synes det er helt fair på den her måde, og ungerne er så store at de forstår godt at vi alle er nødt til at give en hånd for at få det hele til at hænge sammen i hverdagen

Her hjælper ungerne også, hvilket er nødvendigt for at det hele hænger sammen. Og de vil jo som oftes også gerne.

Anmeld

18. august 2013

bøllen

Laver lige et fælles svar. SKØNT der er så mange som gerne vil dele ud MANGE tak for det. Dejligt at se hvordan andre fordeler opgaverne i de små huse.

Anmeld

18. august 2013

salix

bøllen skriver:

Nyt spørgsmål  Er det månedsløn ??

Her har jeg 2 på 12 som laver nogenlunde de samme opgaver som dine. Dog forhandler vi ofte om lommepengene, da jeg er den holdning, at alle bidrager i familien for det fungere

ja det er måndes løn... og ja de skal skam bidrage til at familien fungere tror vi ente med lomme penge fordi det var den nemmeste måde at begrænse hvad de ville have af penge til at købe hockey ting og kort... så på den måde er de på en form for buget...

Anmeld

18. august 2013

modesty

bøllen skriver:

Ja jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvordan dette foregår hjemme i de små hjem

Så hvis nogen har lyst til at dele hvordan I gør det " lytter " jeg interesseret på det.

Vil gerne høre :

Hvordan deler i opgaverne imellem jer

Har I et fast skema i følger eller bare hvem der kommer først

Tjaa er bare nysgerrig

Vi skiftes til at stå op med vores søn om morgenen. Den der ikke står op med ham, får lov til at sove lidt længere.

Jeg henter stort set altid vores søn fra vs, medmindre jeg har et sent møde. Men jeg henter nok cirka 9 ud af 10 gange (vuggeren ligger lige på den anden side af gaden, så det er ret overskueligt ;-)

Vi laver mad sammen og dækker bord sammen.

Typisk giver min mand sønnen bad mens jeg rydder af efter aftensmaden.

Det er forskelligt hvem der putter, nogle gange gør vi det sammen.

Oprydning i hjemmet, tøjvask og -ophængning/sammenfoldning, tømning og fyldning af opvaskemaskine o.s.v. deles vi om. Jeg gør nok lidt mere end min mand - fordelingen er nok 60/40. Til gengæld ordner han de mere praktiske ting.

Vi har rengøringshjælp en gang om ugen, og gør ikke rent derudover (altså ud over når der bliver spildt o.s.v., men vi støvsuger ikke flere gange om ugen).

Anmeld

18. august 2013

StudPsyk

bøllen skriver:

Ja jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvordan dette foregår hjemme i de små hjem

Så hvis nogen har lyst til at dele hvordan I gør det " lytter " jeg interesseret på det.

Vil gerne høre :

Hvordan deler i opgaverne imellem jer

Har I et fast skema i følger eller bare hvem der kommer først

Tjaa er bare nysgerrig

Jeg gør pt stort set det hele! Haha. L har haft arbejde hvor han var ude 8-17.15. Men vi har lavet et skema nu her hvor han skal på barsel, hvor det bliver sådan nogenlunde 50/50-ish

Anmeld

18. august 2013

De3Guldklumper

Så I hjælpes bare ad med de opgaver der nu engang er ?

Ja det gør vi..

Og det har aldrig været oppe og vende det kommer bare naturligt at det gør vi da vi er et par..

Anmeld

18. august 2013

bøllen

salix skriver:

ja det er måndes løn... og ja de skal skam bidrage til at familien fungere tror vi ente med lomme penge fordi det var den nemmeste måde at begrænse hvad de ville have af penge til at købe hockey ting og kort... så på den måde er de på en form for buget...

Vores for også lomme penge ,ikke fordi de laver opgaver , men fordi vi også har ønsket om , de selv skal lære at spare sammen og betale for de ting de ønsker sig.

Anmeld

18. august 2013

bøllen

modesty skriver:

Vi skiftes til at stå op med vores søn om morgenen. Den der ikke står op med ham, får lov til at sove lidt længere.

Jeg henter stort set altid vores søn fra vs, medmindre jeg har et sent møde. Men jeg henter nok cirka 9 ud af 10 gange (vuggeren ligger lige på den anden side af gaden, så det er ret overskueligt ;-)

Vi laver mad sammen og dækker bord sammen.

Typisk giver min mand sønnen bad mens jeg rydder af efter aftensmaden.

Det er forskelligt hvem der putter, nogle gange gør vi det sammen.

Oprydning i hjemmet, tøjvask og -ophængning/sammenfoldning, tømning og fyldning af opvaskemaskine o.s.v. deles vi om. Jeg gør nok lidt mere end min mand - fordelingen er nok 60/40. Til gengæld ordner han de mere praktiske ting.

Vi har rengøringshjælp en gang om ugen, og gør ikke rent derudover (altså ud over når der bliver spildt o.s.v., men vi støvsuger ikke flere gange om ugen).

Lyder som en god arbejdsfordeling I har der  

Åh rengøringshjælp , det gad jeg ski godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.