Arbejdsfordeling af opgaver i hjemmet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

aarhusmor

Manden afleverer og jeg henter vores barn.

Manden støvsuger en gang om ugen.
Typisk er det ham der slår græs og laver ting udenfor.

Jeg laver alt der er indenfor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

bøllen

CAWI skriver:

Herhjemme ordner jeg alt. Rengøring, tøjvask, madlavning, bringer og henter barnet, bader det, putter, står op om natten osv..
Kæresten har meget svingende og lange arbejdstider. Men har han fri til normal tid, står han hellere end gerne for madlavningen, og har han ekstra tidlig fri, så henter han også fra DP

Samme som her. Ordner efterhånden også det hele.

Og det er ok med dig du står for det hele ??

Anmeld

18. august 2013

salix

bøllen skriver:

Hvor gammel er dine børn ?? Nu spørger jeg så lidt ind til ungernes opgaver, er det en del af at hjælpe eller udløser det lommepenge ??

de er 10, 8 og 6 år... og ja det er de ting de skal gøre for at få lomme penge ( som er 10 kr.*deres alder) men også for at familielivet hænger sammen med alt det sport både de og vi dyrker... 

det er meget bevist at de ikke får flere penge pr. månde selv om de laver forholdsvis meget her hjemme, og det er fordi at deres sport er meget dyr og de selv har valgt at det var vigtigt for dem at kunne komme ishockey skole mindst en gang om året og det koster kassen når man har 3

Anmeld

18. august 2013

bøllen

dorthemus skriver:

Her er det Me, Myself and I der deles om arbejdsopgaverne herhjemme og dét er ikke til diskussion

Hi hi så er der ikke de store diskutioner om det  Når Runa bliver lidt større kan du dele lidt ud af opgaverne

Anmeld

18. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Her er det den der møder senest der afleverer i dp, og den der har tidligst fri der henter  

vi handler enten sammen i weekenden (madplan for 1 uge) eller også gør jeg det lynhurtigt om fredagen hvor jeg har tidligt fri. Ofte bliver mine 2 frie timer om fredagen dog brugt på oprydning og rengøring så det ikke hænger os over hovedet i weekenden

vi er fælles om madlavning og rengøring/oprydning generelt, men jeg skal bede min kæreste om at gøre tingene, for han ser det bare ikke. men, ja. det har jeg snart accepteret. 

Putning kører på skift. Den ene giver tør numse, nattøj og børster tænder, og den anden putter.

Anmeld

18. august 2013

CaWi

bøllen skriver:

Samme som her. Ordner efterhånden også det hele.

Og det er ok med dig du står for det hele ??

Ja det er det.
Vi er begge uddannet landmænd, så jeg vidste hvad jeg gik ind til, og at kun i perioder ville kunne hjælpe til med det huslige.
Nu har vi kun været sammen i fem år, men det kan da godt være at jeg om 10 år er træt af det

Anmeld

18. august 2013

De3Guldklumper

Her har vi ingen regler eller skema.

Dog vasker jeg oftest tøj men kæresten gør det også når han kan se det mangler i skabene og jeg måske ikke lige er hjemme

Men ellers ordnes alt andet som det kommer..

Anmeld

18. august 2013

bøllen

de er 10, 8 og 6 år... og ja det er de ting de skal gøre for at få lomme penge ( som er 10 kr.*deres alder) men også for at familielivet hænger sammen med alt det sport både de og vi dyrker... 

det er meget bevist at de ikke får flere penge pr. månde selv om de laver forholdsvis meget her hjemme, og det er fordi at deres sport er meget dyr og de selv har valgt at det var vigtigt for dem at kunne komme ishockey skole mindst en gang om året og det koster kassen når man har 3

Nyt spørgsmål  Er det månedsløn ??

Her har jeg 2 på 12 som laver nogenlunde de samme opgaver som dine. Dog forhandler vi ofte om lommepengene, da jeg er den holdning, at alle bidrager i familien for det fungere

Anmeld

18. august 2013

dorthemus

bøllen skriver:

Hi hi så er der ikke de store diskutioner om det  Når Runa bliver lidt større kan du dele lidt ud af opgaverne

Og jeg GLÆDER mig!!

Anmeld

18. august 2013

gonefishing

bøllen skriver:

Ja jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvordan dette foregår hjemme i de små hjem

Så hvis nogen har lyst til at dele hvordan I gør det " lytter " jeg interesseret på det.

Vil gerne høre :

Hvordan deler i opgaverne imellem jer

Har I et fast skema i følger eller bare hvem der kommer først

Tjaa er bare nysgerrig

Jeg vasker tøj, min mand vasker op og stryger tøj.
Ellers er vi total lige med støvsugning, vask af gulv, oprydning.

Vi er også 50/50 om at hente børn. Dog aflevere han hele ugen.
Og han står også for de fleste indkøb.

Vi elsker begge at lave mad, så det er også fordelt lige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.