Arbejdsfordeling af opgaver i hjemmet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

SjeBets

Her hjemme har ungerne pligter, de fastboende har faste pligter, og alle 4 har til opgave at holde orden efter sig selv, rydde op efter sig, holde orden på værlserne, og rydde af efter hver måltid efter dem selv, og sætte i opvaskemaskinen.

Jeg forventer de smider tøj til vask.

Ellers står jeg for alt ander i huset, jeg sørger for ungerne er klar til skole, og får dem afsted til stort set alle deres fritidsaktiviteter.

Jeg står for alt indkøb, også tøj til ham, holder styr på vores liv generelt

Han står for bedet, han ville have det så er det hans ansvar, han står for græsplænen, men den er lille bitte og vi har en giga havetraktor ( fordi det skal man jo have ) og vi hjælpes om hækklipning.

Han lufter hunden når han kører om morgenen, ellers er det mit ansvar at den er luftet.

Jeg står for alt IT, jeg hjælper med hans regnskaber, og når jeg ellers ikke er gravid hjælper jeg til ude i hans firma.

Manden betaler tilgengæld stort set alle de faste udgifter, han er selvstændig og knokler gerne 80-90-100 timer i ugen.

Dog stryger han og vasker vinduerne, fordi det hader jeg og nægter at gøre det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

1990h

bøllen skriver:

Ja jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvordan dette foregår hjemme i de små hjem

Så hvis nogen har lyst til at dele hvordan I gør det " lytter " jeg interesseret på det.

Vil gerne høre :

Hvordan deler i opgaverne imellem jer

Har I et fast skema i følger eller bare hvem der kommer først

Tjaa er bare nysgerrig

Jeg er på barsel og kæresten arbejder 3holds skift.

vores dyr er vi fælles om, vi har to hunde.
madlavning er mest mig, men han er også blevet god til at tage den tjans.
tøjvask er mig.ved mindre han mangler..så kan han godt finde på at vaske uden at tjekke om der andet i kurven..
bade baby er mig og putte er mig. dog skal han også til og indover vores nylavede putteritual.
stå op om natten er mig.
støvsugning og sådan er mest mig men os begge.
generelt oprydning er os begge mest mig indenfor.

han står for at få slået græs og om vinteren styre han pillefyret og rengøring og påfyldning af dette

Anmeld

18. august 2013

CaWi

bøllen skriver:

Så har din mand nok nogle LANGE arbejdsdage. Lyder som I har fundet det der fungere hos jer

Ja vi har kun set ham få timer de sidste fire uger, men vi er jo vandt til det.
Ikke at jeg ikke brokker mig over det (lidt hysterisk kvinde er man vel) men som sagt, så vidste jeg hvad jeg gik ind til

Anmeld

18. august 2013

bøllen

B&J skriver:

ja hvis bare der var, jeg er så dårlig til sådan noget jeg har slet ikke ro det ville jeg ønske jeg havde for tænker alt for meget på hvad så der efter men er så glad for jeg har hende mentoren jeg kan snakke med omkring alle de her ting det giver mig så meget

Åh det kender jeg ALT for godt. Kunne være rart hvis HELE planen var lagt. Har det nu også allerbedst med at vide hvad der skal ske. Men der er ikke andet for end få det bedste ud af det halve år. Og NYDe det og suge at det til dig du kan. Mon ikke de bliver så glad for dig, at de ikke smider dig ud igen  Måske du får lysten til at søge lærepladser imellem tiden

Anmeld

18. august 2013

LinLin

Vi har ikke en fast aftale, men nogle ting "er bare sådan"

Fx er det som regel mig der ordner vasketøj, fordi jeg brokker mig over min mand starter maskinen før den er fuld + han ikke lægger tøjet rigtigt sammen

Min mand rydder næsten altid op efter aftensmad... (Dvs tirsdag til fredag - de andre dage arbejder han) Og så står jeg for børnebadning....

Alt andet hjælpes vi ad med/skiftes til, på nær hvis det inkluderer en boremaskine: så sætter jeg mærke og han borer

Anmeld

18. august 2013

bøllen

CAWI skriver:

Ja vi har kun set ham få timer de sidste fire uger, men vi er jo vandt til det.
Ikke at jeg ikke brokker mig over det (lidt hysterisk kvinde er man vel) men som sagt, så vidste jeg hvad jeg gik ind til

Jo jo kvinde generne kommer man jo ikke bare lige uden om Pu ha det var ikke meget. Og jeg syntes vi ser vores far for lidt men det jo vand ved siden af

Anmeld

18. august 2013

Trekløver(:

bøllen skriver:

Ja jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvordan dette foregår hjemme i de små hjem

Så hvis nogen har lyst til at dele hvordan I gør det " lytter " jeg interesseret på det.

Vil gerne høre :

Hvordan deler i opgaverne imellem jer

Har I et fast skema i følger eller bare hvem der kommer først

Tjaa er bare nysgerrig

Herhjemme har vi ikke noget skema over hvem der gør hvad, det falder meget naturligt hvordan opgaverne fordeler sig.      

Manden støvsuger/vasker gulv, rydder af efter aftensmad og handler 1 gang i ugen. 

Jeg vasker op, rydder op, laver mad, smører madpakker, vasker tøj og handler et par gange i ugen. 

Min mand er sent hjemme i hverdagene, og jeg er på barsel med vores datter på tre uger, så jeg har det helt fint med at jeg laver mest herhjemme. 

Anmeld

18. august 2013

bøllen

SjeBets skriver:

Her hjemme har ungerne pligter, de fastboende har faste pligter, og alle 4 har til opgave at holde orden efter sig selv, rydde op efter sig, holde orden på værlserne, og rydde af efter hver måltid efter dem selv, og sætte i opvaskemaskinen.

Jeg forventer de smider tøj til vask.

Ellers står jeg for alt ander i huset, jeg sørger for ungerne er klar til skole, og får dem afsted til stort set alle deres fritidsaktiviteter.

Jeg står for alt indkøb, også tøj til ham, holder styr på vores liv generelt

Han står for bedet, han ville have det så er det hans ansvar, han står for græsplænen, men den er lille bitte og vi har en giga havetraktor ( fordi det skal man jo have ) og vi hjælpes om hækklipning.

Han lufter hunden når han kører om morgenen, ellers er det mit ansvar at den er luftet.

Jeg står for alt IT, jeg hjælper med hans regnskaber, og når jeg ellers ikke er gravid hjælper jeg til ude i hans firma.

Manden betaler tilgengæld stort set alle de faste udgifter, han er selvstændig og knokler gerne 80-90-100 timer i ugen.

Dog stryger han og vasker vinduerne, fordi det hader jeg og nægter at gøre det

Endnu en mand der stryger  Jeg er imponeret ( med en mand der ikke aner hvordan et strygejern virker )

Lyder til du har det fleste opgaver i hjemmet mens han har et travlt arbejdsprogram.

Anmeld

18. august 2013

B&J

bøllen skriver:

Åh det kender jeg ALT for godt. Kunne være rart hvis HELE planen var lagt. Har det nu også allerbedst med at vide hvad der skal ske. Men der er ikke andet for end få det bedste ud af det halve år. Og NYDe det og suge at det til dig du kan. Mon ikke de bliver så glad for dig, at de ikke smider dig ud igen  Måske du får lysten til at søge lærepladser imellem tiden

jeg gør alt hvad jeg kan hver dag for jeg må indrømme jeg elsker at møde op, elsker alle de glade ansigter. og jeg elsker når jeg møder folk ude i byen lige meget hvad for en afdeling de er jamen så hilser de helt vildt og det er så fedt

jeg føler mig så meget hjemme der så jeg håber

men ja det er hårdt, men jeg vil nyde og suge alt det til mig på det ½år jeg overhovede kan

Anmeld

18. august 2013

CaWi

bøllen skriver:

Jo jo kvinde generne kommer man jo ikke bare lige uden om Pu ha det var ikke meget. Og jeg syntes vi ser vores far for lidt men det jo vand ved siden af

Man kan heldigvis mærke han er blevet et større familie menneske efter vi har fået barn, og det glæder jeg mig ved.
Vi får rigtig ofte at vide, at vi er savnet, og at han glæder sig til han er tidligere hjemme igen. Eller at han køber blomster til mig fordi han ved jeg har mit at se til og fordi han synes jeg er en god mor.
Det kan man leve længe på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.