Arbejdsfordeling af opgaver i hjemmet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2013

bøllen

skatja skriver:

uha jeg har det nok lidt luksus herhjemme

jeg har verdens dejligeste mand 

jeg ordner alt der har med mad at gøre

vi deles om ungerne. det er stortset altid mig der giver tøj på men resten deles vi om.

jeg bader og ordner hans prinsesse hver anden week og i ferier, men det er udelukkende fordi vi tøse hygger

resten herhjemme laver han

vi handler sammen men oprydning, regørring, istandsættelse og vedligeholdelse laver han, samt tøjvask dog lægger jeg tøj sammen og ligger det på plads

men ja.. altså manden her er et ordensmenneske og det er jeg egentligt ikke. jeg gør da rent engang imellem sådan måske en gang om mdr men ofte når jeg ikke at ryde og og gøre rent diverse steder for så har han allerede gjort det. 

nogle gange falder jeg i søvn på sofaen hvor stuen måske flyder med legetøj og diverse ting, og opvaskeren er færdig. men når jeg så vågner så er der bare helt clean, så har han været i gang i flere timer, og ofte vågner jeg af duften af rengørringsmiddel..

yep tøser jeg har en mr. cleaner

han er sku fantastisk altså, og han brokker sig aldrig over fru.doven her

Du har da skudt papegøjen  hvor findes sådan en mand henne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

bøllen

Hjaltesmor skriver:

Herhjemme lægger Hjalte (knap 4) sit vasketøj på plads, tømmer skraldespande rundt om i huset - køkkenet undtaget, tørre sofabordet af, hjælper med aftensmaden og står hver tirsdag for aftensmaden (selve tilberedningen på gryder og pander undtaget) og rydder op på sit eget værelse.

Resten deles vi andre om. Det svinger lidt, hvem der laver hvad, alt efter hvordan hverdagen på arbejde ser ud, og hvem der har overskud/underskud af energi.

Som regel går min mand på vaskeri (tørretumbler), hænger vasketøj op, tømmer og fylder opvaskemaskine samt ordner køkken efter aftensmad, går ned med skrald og støvsuger.

Jeg rydder op, tørrer støv af, vasker tøj, køber ind (primært på nettet), styrer økonomi og sørger for, at Hjalte har, hvad han skal bruge af tøj, sko mv., gør køleskab og ovn rene og lægger vasketøj sammen og på plads.

Aftensmad skiftes vi om alt efter, hvem der har tidligt fri. Ofte er vi alle 3 fælles om det. Det er dog altid min mand, der assisterer Hjalte med gryder og pander om tirsdagen.

Arbejdsopgaverne er ikke noget vi har talt om eller tænkt over, hvordan vi skal fordele. De er bare endt som ovenstående alt efter, hvad vi hver især bedst kan lide/hader mindst.

Han skal nok blive en god mand ham Hjalte  

Anmeld

19. august 2013

bøllen

AMM00 skriver:

Jeg gør alt- og jeg elsker det :-) manden kan self nogle gange støvsuge, og vi hjælpes ad npr jeg skal lave hobedrengøring osv men ellers fordeler tingene. Kan bedst li at gøre det selv;-)

Ikke så mange man høre sige det sådan 

Anmeld

19. august 2013

bøllen

grinny skriver:

Jeg laver stort set det hele da jeg går hjemme og han arbejder til 18 hver dag, dog er det altid ham der rydder op efter aftensmaden og fylder opvaskemaskinen og så er han også begyndt at støvsuge da min bækkenløsning ikke lige tillader det. 

Vi er fælles om haven og dyrene 

Synes det er fint nok at det er mig der står for hjemmet nu hvor jeg alligevel er hjemme, vil meget hellere bruge tid med ham om aftenen til en god film - så synes ikke der er grund til at han skal rende rundt når han kommer hjem 

Det giver meget god mening  

Anmeld

19. august 2013

mrhl

Herhjemme står jeg stort set for alt.

Anmeld

19. august 2013

skatja

bøllen skriver:

Du har da skudt papegøjen  hvor findes sådan en mand henne 

hehe jeg mødte ham for ca 6 år siden i roskilde 

tror nu ikke der findes ret mange andre af den slagt herlige mænd jeg brokker mig i hvertfald ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.