Herhjemme lægger Hjalte (knap 4) sit vasketøj på plads, tømmer skraldespande rundt om i huset - køkkenet undtaget, tørre sofabordet af, hjælper med aftensmaden og står hver tirsdag for aftensmaden (selve tilberedningen på gryder og pander undtaget) og rydder op på sit eget værelse.
Resten deles vi andre om. Det svinger lidt, hvem der laver hvad, alt efter hvordan hverdagen på arbejde ser ud, og hvem der har overskud/underskud af energi.
Som regel går min mand på vaskeri (tørretumbler), hænger vasketøj op, tømmer og fylder opvaskemaskine samt ordner køkken efter aftensmad, går ned med skrald og støvsuger.
Jeg rydder op, tørrer støv af, vasker tøj, køber ind (primært på nettet), styrer økonomi og sørger for, at Hjalte har, hvad han skal bruge af tøj, sko mv., gør køleskab og ovn rene og lægger vasketøj sammen og på plads.
Aftensmad skiftes vi om alt efter, hvem der har tidligt fri. Ofte er vi alle 3 fælles om det. Det er dog altid min mand, der assisterer Hjalte med gryder og pander om tirsdagen.
Arbejdsopgaverne er ikke noget vi har talt om eller tænkt over, hvordan vi skal fordele. De er bare endt som ovenstående alt efter, hvad vi hver især bedst kan lide/hader mindst.
Anmeld