Arbejdsfordeling af opgaver i hjemmet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

bøllen

Janne T. skriver:

Jeg gør pt stort set det hele! Haha. L har haft arbejde hvor han var ude 8-17.15. Men vi har lavet et skema nu her hvor han skal på barsel, hvor det bliver sådan nogenlunde 50/50-ish

Nysgerrig  Så I har lavet et skema hvor de forskellige pligter / opgaver er skrevet ind og fordelt ?? 

så du starter arbejde og rollerne byttes ? Blot ikke hele arbejdsfordelingen  Hi hi er det en kvinde ting ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
bøllen skriver:

Ja jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvordan dette foregår hjemme i de små hjem

Så hvis nogen har lyst til at dele hvordan I gør det " lytter " jeg interesseret på det.

Vil gerne høre :

Hvordan deler i opgaverne imellem jer

Har I et fast skema i følger eller bare hvem der kommer først

Tjaa er bare nysgerrig

Her står jeg for det hele mere eller mindre, både rydde op, gøre rent, få barn op give mad, smøre madpakke, aflevere, hente, bade, putte Vaske/købe tøj, bleer, legetøj, gå med hund, ja alt det praktiske. Manden kan da godt skifte en ble, lade mig sove en time længere osv i ny og næ, men det er ikke en hverdags ting. Han støvsuger og laver mad engang imellem, og smøre sin egen madpakke. Det er egentlig ikke noget det gør mig noget, selvom jeg havde svoret jeg ikke skulle være sådan en husmor agtig en hvor manden bare kunne læne sig tilbage, men det er jeg vidst lidt blevet alligevel, men mest fordi jeg helst vil gøre tingene selv og elsker at passe mit barn selv. Så ved jeg nemlig at tingene er i orden 

Anmeld

18. august 2013

StudPsyk

bøllen skriver:

Nysgerrig  Så I har lavet et skema hvor de forskellige pligter / opgaver er skrevet ind og fordelt ?? 

så du starter arbejde og rollerne byttes ? Blot ikke hele arbejdsfordelingen  Hi hi er det en kvinde ting ?? 

Se her:  https://www.baby.dk/debat/224271pi1/ordet-er-frit/er-jeg-for-large.aspx

Men det er jo nogle andre omstændigheder Han har jo ikke kunne aflevere bringe, lave mad, ordne hjemmet og sådan i det daglige grundet alle de timer han har væk hjemmefra. Jeg kommer i praksis til kun at have 12 timer væk hjemmefra om ugen, og kan derfor bedre hjælpe hjemme  

Anmeld

18. august 2013

twinny

Her vasker jeg altid tøj og lægger på plads. 

Jeg rydder for det meste os op altid og gør rent.  

Han laver mad og tager drengene om morgen. 

Han vil meget gerne hjælpe, men vil faktisk hellere selv.  

Anmeld

18. august 2013

bøllen

Janne T. skriver:

Se her:  https://www.baby.dk/debat/224271pi1/ordet-er-frit/er-jeg-for-large.aspx

Men det er jo nogle andre omstændigheder Han har jo ikke kunne aflevere bringe, lave mad, ordne hjemmet og sådan i det daglige grundet alle de timer han har væk hjemmefra. Jeg kommer i praksis til kun at have 12 timer væk hjemmefra om ugen, og kan derfor bedre hjælpe hjemme  

Tak det må jeg kikke på.

nej det er selvfølgelig rigtigt. Lød som du skulle starte job og han overtog barslen. 

Anmeld

18. august 2013

StudPsyk

bøllen skriver:

Tak det må jeg kikke på.

nej det er selvfølgelig rigtigt. Lød som du skulle starte job og han overtog barslen. 

Jeg starter på studie igen, og i praksis har jeg 12 undervisningstimer om ugen, men har selvfølgelig sindssygt meget selvstudie, så egentlig har jeg mindst 37 timers arbejde om ugen (og det er i virkeligheden meget mere end det), men det er meget fleksibelt i forhold til den 8-16 arbejdsdag på en arbejdsplads

Anmeld

18. august 2013

bøllen

sommerbarn<3 skriver:

Her står jeg for det hele mere eller mindre, både rydde op, gøre rent, få barn op give mad, smøre madpakke, aflevere, hente, bade, putte Vaske/købe tøj, bleer, legetøj, gå med hund, ja alt det praktiske. Manden kan da godt skifte en ble, lade mig sove en time længere osv i ny og næ, men det er ikke en hverdags ting. Han støvsuger og laver mad engang imellem, og smøre sin egen madpakke. Det er egentlig ikke noget det gør mig noget, selvom jeg havde svoret jeg ikke skulle være sådan en husmor agtig en hvor manden bare kunne læne sig tilbage, men det er jeg vidst lidt blevet alligevel, men mest fordi jeg helst vil gøre tingene selv og elsker at passe mit barn selv. Så ved jeg nemlig at tingene er i orden 

Man har et standpunkt til man tar et nyt. Nogen gange udvikler tingene sig anderledes end forventet. Men så længe man trives med det er det jo fint. Kender godt til at gøre tingene selv så det bliver som man vil have det

Anmeld

18. august 2013

bøllen

Janne T. skriver:

Jeg starter på studie igen, og i praksis har jeg 12 undervisningstimer om ugen, men har selvfølgelig sindssygt meget selvstudie, så egentlig har jeg mindst 37 timers arbejde om ugen (og det er i virkeligheden meget mere end det), men det er meget fleksibelt i forhold til den 8-16 arbejdsdag på en arbejdsplads

Ok på den måde . Så er du alligevel lidt large, at opgaverne deles 50/50 . Lyder til der er nok " arbejde " selvom du " kun " er afsted de 12 timer .

Anmeld

18. august 2013

bøllen

twinny skriver:

Her vasker jeg altid tøj og lægger på plads. 

Jeg rydder for det meste os op altid og gør rent.  

Han laver mad og tager drengene om morgen. 

Han vil meget gerne hjælpe, men vil faktisk hellere selv.  

Din mand er også en af dem der har det godt . ( ikke at de andre ikke har det ) 

Anmeld

18. august 2013

twinny

bøllen skriver:

Din mand er også en af dem der har det godt . ( ikke at de andre ikke har det ) 

Ja men han vill så gerne. Men jeg vil gerne have tingene gjort på min måde, også er det synd hvis jeg brokker over det. Så gøre jeg det selv uden brok og jeg hygger mig egentlig meget godt med at gøre rent.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.