Arbejdsfordeling af opgaver i hjemmet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.791 visninger
75 svar
20 synes godt om
18. august 2013

bøllen

Ja jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvordan dette foregår hjemme i de små hjem

Så hvis nogen har lyst til at dele hvordan I gør det " lytter " jeg interesseret på det.

Vil gerne høre :

Hvordan deler i opgaverne imellem jer

Har I et fast skema i følger eller bare hvem der kommer først

Tjaa er bare nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

salix

bøllen skriver:

Ja jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvordan dette foregår hjemme i de små hjem

Så hvis nogen har lyst til at dele hvordan I gør det " lytter " jeg interesseret på det.

Vil gerne høre :

Tjaa er bare nysgerrig

her hjemme har børnene faste opgaver, dække bor, ryde af boret, fylde og tømme opvaskemaskine, lave deres madpakker og vaske deres eget tøj...

resten deles vi om på rimelig lige fod alt efter om nogen af har eksamenener, og da vi alle 5 spiller ishockey komme træningerne også lidt ind over hvem der lige klare hvad... så det går meget lige op med at alle tager sin del af læsset....

Anmeld

18. august 2013

B&J

tror det er meget lige...

jeg laver madpakke og stiller morgenmad frem til os alle om morgen.

manden bring og henter daniel på nær om onsdagen der har jeg fri.

ellers vasker jeg tøj han ordner mad til dyrne og går tit mest ture med hunden fordi jeg tit har fri sent.

vi skiftes til at lave med støvsuge og opvasken tager vi sammen, gøre rent gør vi sammen. jaa er der mere skifte ble daniel i tøj er også meget 50/50

Anmeld

18. august 2013

Sander&Vitus-Mor

bøllen skriver:

Vil gerne høre :

Tjaa er bare nysgerrig

Vi har ikke noget skema eller noget. Vi har dog nogen faste rutiner hos os fx. skal jeg møde kl 07:00 når jeg har dv, og er dermed den der møder senest. Så det min opgave at sørge for at Victor er blevet luftet og har fået løbet af, samt gjort hvad han skulle. Og det samme igen med den der kommer først hjem, lufter. 

Vi støvsuger ca hver anden dag, pga hundehår.  & det har vi ikke nogen aftale om, enten vasker jeg gulvet og han støvsuger eller omvendt. Opvaskeren bliver fx tømt mens en af os laver mad, også dækkes der bord i mens. Den ene fylder opvasker efter mad og den anden tager ud af bordet og tørre af osv. herhjemme hjælpes vi om det. Vi har ikke noget fast. Dog hvis den står på hakkebøffer er det manden der laver mad, hvis det wok er det mig. Vi har vores egne små regler 

- Tøjvask bliver som regl gjort i weekenderne, eller hvis jeg har en fri dag i løbet af ugen. Det oftes mig, men hvis han bliver sat i sving, eller mangler kan han dog godt. 

Anmeld

18. august 2013

CaWi

Herhjemme ordner jeg alt. Rengøring, tøjvask, madlavning, bringer og henter barnet, bader det, putter, står op om natten osv..
Kæresten har meget svingende og lange arbejdstider. Men har han fri til normal tid, står han hellere end gerne for madlavningen, og har han ekstra tidlig fri, så henter han også fra DP

Anmeld

18. august 2013

bøllen

salix skriver:

her hjemme har børnene faste opgaver, dække bor, ryde af boret, fylde og tømme opvaskemaskine, lave deres madpakker og vaske deres eget tøj...

resten deles vi om på rimelig lige fod alt efter om nogen af har eksamenener, og da vi alle 5 spiller ishockey komme træningerne også lidt ind over hvem der lige klare hvad... så det går meget lige op med at alle tager sin del af læsset....

Hvor gammel er dine børn ?? Nu spørger jeg så lidt ind til ungernes opgaver, er det en del af at hjælpe eller udløser det lommepenge ??

Anmeld

18. august 2013

bøllen

B&J skriver:

tror det er meget lige...

jeg laver madpakke og stiller morgenmad frem til os alle om morgen.

manden bring og henter daniel på nær om onsdagen der har jeg fri.

ellers vasker jeg tøj han ordner mad til dyrne og går tit mest ture med hunden fordi jeg tit har fri sent.

vi skiftes til at lave med støvsuge og opvasken tager vi sammen, gøre rent gør vi sammen. jaa er der mere skifte ble daniel i tøj er også meget 50/50

Lyder som en god arbejdsfordeling I har der

Håber det går godt med jobbet

Anmeld

18. august 2013

bøllen

VråJepsen skriver:

Vi har ikke noget skema eller noget. Vi har dog nogen faste rutiner hos os fx. skal jeg møde kl 07:00 når jeg har dv, og er dermed den der møder senest. Så det min opgave at sørge for at Victor er blevet luftet og har fået løbet af, samt gjort hvad han skulle. Og det samme igen med den der kommer først hjem, lufter. 

Vi støvsuger ca hver anden dag, pga hundehår.  & det har vi ikke nogen aftale om, enten vasker jeg gulvet og han støvsuger eller omvendt. Opvaskeren bliver fx tømt mens en af os laver mad, også dækkes der bord i mens. Den ene fylder opvasker efter mad og den anden tager ud af bordet og tørre af osv. herhjemme hjælpes vi om det. Vi har ikke noget fast. Dog hvis den står på hakkebøffer er det manden der laver mad, hvis det wok er det mig. Vi har vores egne små regler 

- Tøjvask bliver som regl gjort i weekenderne, eller hvis jeg har en fri dag i løbet af ugen. Det oftes mig, men hvis han bliver sat i sving, eller mangler kan han dog godt. 

Lyder som I har fundet nogle gode rutiner & vaner hjemme hos jer  Og I er lige gode om opgaverne.

Anmeld

18. august 2013

dorthemus

Her er det Me, Myself and I der deles om arbejdsopgaverne herhjemme og dét er ikke til diskussion

Anmeld

18. august 2013

B&J

bøllen skriver:

Lyder som en god arbejdsfordeling I har der

Håber det går godt med jobbet

tak søde.. det er en super arbejds plan.

jamen jeg er så nervøs...

MEN MEN MEN MEN, det eneste de mangler er at forhandle om løntilskud ind til videre JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

og han sagde han gerne ville se mig som elev men kunne måske først blive om 1-3år men også fordi de vælger gennem tiden og hvem der fortjener det osv... men hende jeg kender der hun ende først på løntilskud også fast job også senere uddannelsen

jeg håber det er min vej frem men nu starter vi på løntilskud også glæder jeg mig til at høre når de har forhandlet om det

for de vil gerne beholde mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.