Ny tvangsfjernelse i de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kofoed. skriver:

det er næsten det samme ude og hjemme skriver, og de skriver også, at de har læst hendes papire, så tror nu det er rigtigt nok, altså bts artikel.

Nu er Ude og Hjemme jo også kendt som et af de usleste ugeblade, hvad angår saglighed og det journalistiske niveau. Deres kernestof er følelsesladede artikler om mennesker, der møder modgang i livet, og de har ingen interesse i at bore i, hvad der kan ligge til grund for "systemets" fæle beslutninger. En meget uforpligtende måde at forholde sig til journalistik på. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Mor og meget mere

Mathias Villads skriver:

Hvordan kan man så vurdere om det kommunen gør er rigtigt, som man gør, når vi som sagt ikke har indsigt eller viden?

Det kan vi heller ikke - derfor er det kun vores subjektive følelser, fornemmelser og gisninger, der afgør vores stillingtagen, og dermed bliver det en overfladisk følelses-debat. 

Er man reelt kommet i klemme i systemet og udsat for decideret fejlbehandling, er man henvist til at kæmpe på systemets præmisser, dvs. igennem fx advokater - en kamp, som ressourcesvage mennesker ikke har en jordisk chance for bare at komme ind i. Skal pressen endelig involveres og gøre en forskel, må man håbe på, at en seriøs avis engagerer sig i sagen - hvilket igen kræver, at man har en stærk sag og kan formulere sig overbevisende. 

Anmeld

16. august 2013

Mum33

Havre74 skriver:

Jeg stoler så sandeligt ikke blindt på medier, det ved jeg ikke hvor du har fra. Jeg stiller mig som samfundsborger kritisk over for mange ting. Hvis alle forholder sig passivt, kan vi lige så godt have en autoritær stat.

Jeg kender også alt til systemet indefra, og tro mig der sker fejl.

De eneste fejl der sker indenfor tvangsfjernelser er, at der ikke er flere der bliver det. Der skal så meget til før de tvangsfjerne, Så at sidde som almen kritisk borger og gøre sig klogere end systemet, og så oven i købet på baggrund af et tv-show, tager jeg Skarpt afstand fra. 

Anmeld

16. august 2013

Baby2010/2013

An&Jo skriver:

Ihvertfald hvis man skal stole på bt

http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/de-unge-moedre-nata scha-linea-faar-tvangsfjernet-sin-datter

Ved så ikke helt hvad jeg skal sige udover at det er ganske tragisk at endnu en får fjernet et barn

For mig virker det som om der er gået en sport i det for kommunerne!! Tragisk - stakkels forældre!

Anmeld

16. august 2013

Mor og meget mere

Baby2010/2013 skriver:

For mig virker det som om der er gået en sport i det for kommunerne!! Tragisk - stakkels forældre!

Sport i at bruge en formue fra et stramt, kommunalt budget? Hvor har du den opfattelse fra? Hvad skulle hensigten med "sporten" være - at gøre forældre fortræd? 

Anmeld

16. august 2013

HopinWishin

Ja gu er det da forfærdeligt trist.. hvem kan som mor, forestille sig at få fjernet sit barn, blot fire dage efter man har født det...

Men den vigtigste person i dette her, er jo barnet.. og skal det kastes rundt i plejefamilier, aflastningsfamilier, mor-barn hjem etc.!? Jeg synes det er det rigtige at gøre, at fjerne barnet, inden det tager skade.... 

Anmeld

16. august 2013

Mor til Ella

An&Jo skriver:

Ihvertfald hvis man skal stole på bt

http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/de-unge-moedre-nata scha-linea-faar-tvangsfjernet-sin-datter

Ved så ikke helt hvad jeg skal sige udover at det er ganske tragisk at endnu en får fjernet et barn

Jeg er overbevist om at det nok ikke kun er de omtalte faktore der gør sig gældende i den sag

og synes det er godt at der bliver taget hånd om sådanne sager.

børn er selvfølgelig ikke prøveklude, jeg tænker fluks tilbage på "lille Jørn"

og derfor vælger jeg at tro man vil barnets bedste

Anmeld

16. august 2013

Ayasmor

Havre74 skriver:

Jeg tror også vi er af samme mening. Jeg får nogen gange skrevet tingene så knudret, at det næsten kun er mig selv der forstår.

Haha... Det kender jeg godt Så er det godt, at man lige kan uddybe lidt engang imellem

Anmeld

16. august 2013

l.kjoeller

Det er så trist. Grunden til man er tøvende med at give folk chance på mor og barn hjem eller lignene er at der er set eksempler på at børn efter bare få dage uden følelsesmæssig tilknytning har taget skade. Ud fra udtalelserne i programmet synes jeg slet ikke hun virker klar men synes godt man kunne give hende chancen for at vokse ind i rollen i familiepleje eller lignende. ..

Anmeld

16. august 2013

Havre74

l.b. skriver:

De eneste fejl der sker indenfor tvangsfjernelser er, at der ikke er flere der bliver det. Der skal så meget til før de tvangsfjerne, Så at sidde som almen kritisk borger og gøre sig klogere end systemet, og så oven i købet på baggrund af et tv-show, tager jeg Skarpt afstand fra. 

Hvorfra kender du da mit erhverv ? Du konkluderer da i den grad selv noget om mig, uden at vide hvad min beskæftigelse består i. Eller misforstår jeg det du skriver først i indlægget her, så du mener generelt ?

Og hvis den "almene borger" ikke må tage stilling til det samfund, der omgiver vedkommende, hvem må så ? -Er det kun de offentlige myndigheder ? Og selvsamme "almene borger" kan sagtens være ansat i det offentlige.

Efter min mening er "almen borger" et lige så nedladende ord som "ældrebyrden". -Alle er lige meget værd og det bør man tage udgangspunkt i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.