Ny tvangsfjernelse i de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor og meget mere skriver:

Blandt voksne er den ret stabil igennem livet - man får større viden ved fx at tage en universitetsuddannelse, men sjældent en væsentlig større IQ. Ideelt set viser den snarere det intelligenspotentiale, man besidder - ikke, hvad man så at sige har brugt potentialet til. 

Dog er det korrekt, at en meget lav IQ også vil afspejle sig som manglende modenhed og indsigt - retarderede er jo fx meget lig børn, groft sagt. 

Jeg vil dog ikke mene, at en IQ på 80 nødvendigvis giver sig udslag i barnlig adfærd. 

Glemte lige noget: Vores IQ ændrer sig mest "dramatisk" i teenageårene, så et barns IQ vil ikke, med mindre, den er usædvanligt høj eller lav, kunne garantere, at der er tale om en blivende tilstand. På den måde er det rigtigt, at den kan ændre sig - men løbet er så godt som kørt, når vi er omkring de 20 år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Kløver

Mom skriver:

Jeg føler mig ret overbevidst om at ens iq skal være alderssvarende, altså den ændre sig gennem livet, med den viden.og de færdigheder man tilegner sig.

En iq på 80 som et voksent menneske anses som værende ret lavt, og udfra den kan jeg godt forstå hvis kommunen stiller sig skeptiske overfor hendes modenhed som kommende forældre.

Mig bekendt er der forskellige iq teste både inden for forskellig intelligens ( generel, matematisk, kreativ, logisk, rummelig osv) vi lavede engang iq opgaver som var beregnet til 12 års alderen og gik opefter så man på den måde trænede hjernen og sin iq

Anmeld

18. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chili skriver:

Jeg synes det for dårligt ikke at give dem en chance, på mor barn hjem eller lign. Som hun selv efterspørger...
Det altså synd

Børn kan blive skadet så meget de første par uger at de kan få permanente hjerneskader. Så jeg er ikke enig med dig i at alle burde få en chance....i hvert faldt ikke på barnets bekostning.

Anmeld

18. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
hautecouture skriver:

Umiddelbart virker det som to vanvittige begrundelser. En for lille baby  (18 %) og en IQ .... Det virker ikke ligefrem som om, at det er helt gennemtænkt. Hvis den beslutning er endelig så håber jeg der er andre, og bedre, grunde end de to ting.  Derudover er det fuldstændigt vanvittigt, at sådan en afgørelse bliver truffet efter knap 14 dage.. Jeg er sgu overrasket, det må jeg sige - men igen, jeg kan bare håbe der ligger en ordentlig begrundelse bag, som ikke er kommet frem.

Selvfølgelig er der en ordentlig begrundelse.
Det er for det første skide dyrt at tvangsanbringe. For det andet er det sidste stop, når alt andet er prøvet.
Men nogle gange er der forældre som selv er så skadet at de ikke besidder forældreevne og her må man handle, da et barn kan få varige hjerneskader på blot 14 dage. Du kan evt. se "mors lille dreng". Her er der et forældrepar der ikke skulle have fået den chance på barnets bekostning.

Anmeld

18. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Maja84 skriver:

Mig bekendt er der forskellige iq teste både inden for forskellig intelligens ( generel, matematisk, kreativ, logisk, rummelig osv) vi lavede engang iq opgaver som var beregnet til 12 års alderen og gik opefter så man på den måde trænede hjernen og sin iq

Jeg kan ikke helt forstå om du citere mit indlæg fordi du gerne vil have respons eller fordi du blot vil uddybe mit svar?

Jeg ved godt at der findes forskellige former for intilligens, men det ændre ikke det faktum, at hvis den pågældene person har fpet en samlet vurdering der hedder iq på 80, som voksen (man laver efter alle testene er taget, en samlet vurdering) anses det som værdene lavt, og man må derfor formode at den voksne er umoden af sin alder, samt mangler nødvendige færdigheder, som det kræves for at kunne varetage ansvaret for et andet menneske.

Anmeld

18. august 2013

Patriark

Snevejr84 skriver:

Synes det virker som et meget tyndt grundlag at fjerne et barn på. Barnet er lille ja, men det virker til de gør en indsats og det er altså ikke unormalt. De skulle i det mindste have en chance. Jeg synes det er fint hun er gået til pressen, for så sker der noget. Kommunerne hader pressen i de her sager 

Kommunerne vil skide pressen et stykke i disse sager, ihvertfald dem der har de faglige kompetencer og som træffer afgørelserne.

Anmeld

18. august 2013

Patriark

lille-ruse13@hotmail.com skriver:

Jeg personligt syntes det er skrækkeligt at de ingen gang får chancen for at vise at de kan være gode foreldre alle skal have en chanse så vis de ikke er dirakte i fare for barnet er det jo for latterligt ikke at give dem chansen med opsyn i hjemmet og vis det så viser sig der at barnet mistrives efter en månede eller 2 ja så er en tvangs fjerenlse okay ellers ikke..

Og nu kender jeg personligt bent har gået på efterskole med ham og snakket med ham efterføgelne og jeg tror personligt at han ville blive en god far..

Men nu er den 2 gang jeg har set i de unge mødre at de fjerner et barn før føslen og jeg syntes det er dybt forkert gik dog foreldrene en chanse!!!!

Men forældrene kan jo reelt være til skade for barnet. Det jo derfor, sandsynligvis, at kommunen skrider ind før skaden er sket. Og husk, en tvangsanbringelse er jo ikke permanent.

Anmeld

18. august 2013

Patriark

Havre74 skriver:

Min mening er, at et barn ikke skal kunne fjernes fra sine forældre, uden en forudgående retssag, hvor alle forhold bliver afdækket. -På den måde kan kommunen heller ikke fjerne et barn på forhånd.

Noget jeg dog ikke forstår, ved disse tvangsfjernelser, det er: Hvis jeg var blevet gravid som helt ung og ikke selv kunne magte opgaven, så ville mine forældre da have hjulpet mig...Det gør de her mødres/fædres familier ikke.

Jeg synes det unge par skal rejse til udlandet og gemme sig indtil barnet er født og de har passet det noget tid. Og så skal de med det samme hyre en dygtig advokat. For hvis barnet først er tvangsfjernet, har jeg indtryk af, at det er noget nær umuligt, at få det hjem igen, uanset hvor meget forældrene har ændret sig.

Det er et sørgeligt samfund vi lever i. Tænk at man kan få fjernet sit barn inden det er født, og uden man har fået en chance for at vise man kan passe det.

Flytte til udlandet? Er du seriøs? Tænker du så, at forældrene ville være gode forældre?

Er det vigtigste for dig, at forældrene får en chance eller barnet? Du har ret i, at den ultimative løsning vil være, at børn bliver hos deres biologiske forældre, men jnår disse vurderes til ikke, at kunne varetagen rollen som forældre, må man ikke spille hasard med barnets helbred.

Du mener ikke, at der er blevet undersøgt om de er gode forældre eller at man kan måle det før barnet er født?!

En forældrekompetence undersøgelse afdækker jo netop de kommende forældres evner ift. At kunne varetage den primære omsorgsrolle, både nuværende evner men også udviklings potentiale.

Jeg er skuffet over, at en medforælder, kan tage så let på børns tarv.

Anmeld

18. august 2013

dorthemus

Patriark skriver:

Flytte til udlandet? Er du seriøs? Tænker du så, at forældrene ville være gode forældre?

Er det vigtigste for dig, at forældrene får en chance eller barnet? Du har ret i, at den ultimative løsning vil være, at børn bliver hos deres biologiske forældre, men jnår disse vurderes til ikke, at kunne varetagen rollen som forældre, må man ikke spille hasard med barnets helbred.

Du mener ikke, at der er blevet undersøgt om de er gode forældre eller at man kan måle det før barnet er født?!

En forældrekompetence undersøgelse afdækker jo netop de kommende forældres evner ift. At kunne varetage den primære omsorgsrolle, både nuværende evner men også udviklings potentiale.

Jeg er skuffet over, at en medforælder, kan tage så let på børns tarv.

Er helt og fuldstændig enig med dig

Anmeld

18. august 2013

Kløver

Mom skriver:

Jeg kan ikke helt forstå om du citere mit indlæg fordi du gerne vil have respons eller fordi du blot vil uddybe mit svar?

Jeg ved godt at der findes forskellige former for intilligens, men det ændre ikke det faktum, at hvis den pågældene person har fpet en samlet vurdering der hedder iq på 80, som voksen (man laver efter alle testene er taget, en samlet vurdering) anses det som værdene lavt, og man må derfor formode at den voksne er umoden af sin alder, samt mangler nødvendige færdigheder, som det kræves for at kunne varetage ansvaret for et andet menneske.

Jeg supplerede bare ved at hvis man som du selv påpeger tager en iq test som voksen er den beregnet på voksen intelligens, da et barn jo endnu ikke er fuldt udviklet og derfor i visse stadier ikke kan måles på en intelligens, så gav dig bare ret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.