Havre74 skriver:
Min mening er, at et barn ikke skal kunne fjernes fra sine forældre, uden en forudgående retssag, hvor alle forhold bliver afdækket. -På den måde kan kommunen heller ikke fjerne et barn på forhånd.
Noget jeg dog ikke forstår, ved disse tvangsfjernelser, det er: Hvis jeg var blevet gravid som helt ung og ikke selv kunne magte opgaven, så ville mine forældre da have hjulpet mig...Det gør de her mødres/fædres familier ikke.
Jeg synes det unge par skal rejse til udlandet og gemme sig indtil barnet er født og de har passet det noget tid. Og så skal de med det samme hyre en dygtig advokat. For hvis barnet først er tvangsfjernet, har jeg indtryk af, at det er noget nær umuligt, at få det hjem igen, uanset hvor meget forældrene har ændret sig.
Det er et sørgeligt samfund vi lever i. Tænk at man kan få fjernet sit barn inden det er født, og uden man har fået en chance for at vise man kan passe det.
Flytte til udlandet? Er du seriøs? Tænker du så, at forældrene ville være gode forældre?
Er det vigtigste for dig, at forældrene får en chance eller barnet? Du har ret i, at den ultimative løsning vil være, at børn bliver hos deres biologiske forældre, men jnår disse vurderes til ikke, at kunne varetagen rollen som forældre, må man ikke spille hasard med barnets helbred.
Du mener ikke, at der er blevet undersøgt om de er gode forældre eller at man kan måle det før barnet er født?!
En forældrekompetence undersøgelse afdækker jo netop de kommende forældres evner ift. At kunne varetage den primære omsorgsrolle, både nuværende evner men også udviklings potentiale.
Jeg er skuffet over, at en medforælder, kan tage så let på børns tarv.