Ny tvangsfjernelse i de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk den gode tone!! Man kan godt være uenige og stadig debattere sobert!

VH

Staff

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

Chili

mor:) skriver:

Men hun var jo retarderet. Altså hun blev jo udredt. Og de stod ikke bare ved siden. De prøvede at få hende til at stå op og tage sig af drengen, de prøvede at forklare at hun skal tale med drengen mens han er vågen. Hun var jo ikke i stand til at varetage sit barn.

Men det kommer helt bag på mig at man kan tro at en kommune kunne finde at tvangsanbringe bare fordi de synes.

Og hvad har psykologi på hf med det at gøre?

At du taler til mig som om jeg er dum?
Jeg er klar over hende i mors lille dreng var retarderet, men hende i DUM er jo ikke i nærheden?
Og nej, selvfølgelig tvangsfjerner de ikke for sjov? Men helt ærligt, så synes jeg at det par burde få en en chance, lige meget hvor overvåget de skal være.
Det er min mening! Og hvis jeg ikke tager fejl, så må man godt have forskellige meninger i en debat ?

Og ja, jeg føler til dels du angriber mig lidt, fordi jeg har en anden mening.

Anmeld

19. august 2013

twinny

Puhha jeg skal ikke være dommer over om det er det rigtige valg.

Men men men jeg tror ikke på, at kommunen "bare" går ind og fjerner et barn.

Jeg får ondt i mit moderhjerte og selvom forældrene ikk er egnet, har de jo stadigvæk følelser og holder af barnet. Så

Anmeld

19. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chili skriver:

At du taler til mig som om jeg er dum?
Jeg er klar over hende i mors lille dreng var retarderet, men hende i DUM er jo ikke i nærheden?
Og nej, selvfølgelig tvangsfjerner de ikke for sjov? Men helt ærligt, så synes jeg at det par burde få en en chance, lige meget hvor overvåget de skal være.
Det er min mening! Og hvis jeg ikke tager fejl, så må man godt have forskellige meninger i en debat ?

Og ja, jeg føler til dels du angriber mig lidt, fordi jeg har en anden mening.

så lad mig sige det på en anden måde. Du har set kvinden fra dum i et par afsnit. Kommunen har højst sandsynligt haft flere møder med hende, en psykologe har foretaget en forældreevne undersøgelse osv.
Hvordan kan man så som seer af et tv program der varer 30min hvor man i nogle af minutterne ser moren , udtale sig om at kommunen tager fejl og hun burde få en chance.
Ja du har ret til din mening, men da det er en debatside må man vel godt komme med modsvar eller stille spørgsmålstegn.
Men vi bliver nok ikke enige og fred være med det god aften

Anmeld

19. august 2013

Chili

mor:) skriver:

så lad mig sige det på en anden måde. Du har set kvinden fra dum i et par afsnit. Kommunen har højst sandsynligt haft flere møder med hende, en psykologe har foretaget en forældreevne undersøgelse osv.
Hvordan kan man så som seer af et tv program der varer 30min hvor man i nogle af minutterne ser moren , udtale sig om at kommunen tager fejl og hun burde få en chance.
Ja du har ret til din mening, men da det er en debatside må man vel godt komme med modsvar eller stille spørgsmålstegn.
Men vi bliver nok ikke enige og fred være med det god aften

Jamen kommunen havde til start sagt de ville hjælpe og støtte dem, med hvad de havde brug for, så de kunne få en chance, men så flyttede de og den nye kommune ville så ikke hjælpe! Og nu vil Odense heller ikke. Det giver enig mening? Hvorfor lige pludselig ændre mening? Når de havde lagt en plan til at starte med..

God aften til dig også

Anmeld

19. august 2013

TNBC

An&Jo skriver:

Ihvertfald hvis man skal stole på bt

http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/de-unge-moedre-nata scha-linea-faar-tvangsfjernet-sin-datter

Ved så ikke helt hvad jeg skal sige udover at det er ganske tragisk at endnu en får fjernet et barn

I morgen får de af vide om de kan beholde lia.

Anmeld

19. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chili skriver:

Jamen kommunen havde til start sagt de ville hjælpe og støtte dem, med hvad de havde brug for, så de kunne få en chance, men så flyttede de og den nye kommune ville så ikke hjælpe! Og nu vil Odense heller ikke. Det giver enig mening? Hvorfor lige pludselig ændre mening? Når de havde lagt en plan til at starte med..

God aften til dig også

Men det er jo hvad hun fortæller. Det er ikke nødvendigvis sandt. Og hvorfor flytter de kommune når de har fået et godt samarbejde i gang? Jeg synes det er underligt og det er ikke atypisk at familier flytter fra kommune til kommune i håb om at de kan "gemme" sig lidt.
Jeg ved ikke hvorfor de er flyttet, hvorvidt de havde et godt samarbejde med den første kommune eller ej, eller hvorvidt de andre kommuner ikke vil hjælpe eller parret ikke var samarbejdsvillige.
Uanset ved jeg der skal en del til at få godkendt en tvangsanbringelse. Det er ikke den enkelte sagsbehandler der har den afgørende magt, men børne og unge udvalget. Og her skal man jo netop kunne argumentere for hvorfor det er nødvendigt og man ikke kan "nøjes" med et morhjem og lignende.
Men det er da ganske forfærdeligt for uanset forældreevne så elsker man ikke sit barn mindre, men det er barnets tarv der kommer i første række. Men hun får da heldigvis stadig sit barn at se og så kan vi håbe på at hun kam vise at hun godt kan klare den store opgave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.