Ny tvangsfjernelse i de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

tribk

Loa skriver:

Skal vi så som almindelige mennesker gå ind og vurderer samtlige sager der er i samfundet?? Come on, så kan vi lige så godt lægge os til at dø eller flytte ud af landet.
Vi har vel ligesom valgt landet som det skal være og forventer at de forskellige instanser har bedste forudsætninger for at klare de forskellige ting.

Uanset hvad så er jeg sgu mere fortaler for der bliver fjernet et barn for meget end et barn for lidt. (Groft sagt)
Man skal ikke bare få børn fordi man synes det kunne være ih og åh så hyggeligt at lege familie.

Vi skal i hvert fald være i stand til at stille sig kritisk overfor de sager der vedrører en selv. Og helst også alle andre.

Jeg mener da ikke at man bare skal godtage alt. Hvis man bliver fejlbehandlet på sygehuset skal man da klage. Hvis man bliver anholdt for noget man ikke har gjort, skal man da ikke bare acceptere det. Og hvis kommunen vil fjerne dit barn, når du er overbevist om at du godt kan varetage det, så skal man da stille sig på bagbenene.

Og det skal man helst også, hvis det er andre det sker for. Men som minimum når det er en selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Havre74

Ayasmor skriver:

Ja, jeg tror godt jeg kan følge dig og jeg er skam også enig Jeg oplever bare, at folk har en tendens til lynhurtigt at konkludere, hvad den rigtige beslutning er, baseret på meget få fakta og uden decidereret kendskab til den helt specifikke sag. Så jeg mente nok egentlig også, at man generelt set lige bør slå koldt vandt i blodet når man, som i en situation som denne, baserer sin konklusion på fakta leveret af BT og Ude & Hjemme
Men dermed ikke sagt, at man ikke kan debatere holdninger Måske jeg egentlig siger det samme som du, blot formuleret på en anden måde

Jeg tror også vi er af samme mening. Jeg får nogen gange skrevet tingene så knudret, at det næsten kun er mig selv der forstår.

Anmeld

16. august 2013

Havre74

tribk skriver:

JA det skal vi skisme også stille spørgsmålstegn ved. SKAT, politiet, sundhedsvæsnet osv. laver fejl på fejl på fejl, og der er kun os selv til at opdage det!!! Det duer simpelthen ikke at man læner sig tilbage og stoler blindt på myndighederne, for de laver også fejl. De er mennesker ligesom alle andre, og nogen gange er deres vurdering og tolkning af love og retningslinjer bare ikke i orden.

Jeg er fuldstændig enig.

Anmeld

16. august 2013

Trekløver(:

Carina:-) skriver:

Jeg pointerede det bare for at vise dig at selv om du tror det er nok at pædagogerne holder øje og griber ind-

Viser den dokumentar med al tydelighed hvor hurtigt det går inden et barn har taget skade.

Og det er der vel ingen der er int i ?

Nej selvfølgelig har ingen interesse i, at et barn bliver ødelagt, men jeg mener bare at kommunen burde lytte til parret, som jo åbenbart HAR og ER villige til at gøre alt hvad der står i deres magt for at få lov til, at beholde deres lille pige. 

De har da netop været voksne nok til, at be om hjælp i form af aflastning, mor/barn hjem osv. og jeg mener ikke man kan vide inden hun overhovedet har født, om hun vil kunne varetage opgaven. Syntes det er forfærdeligt for dem!

Anmeld

16. august 2013

Havre74

tribk skriver:

Vi skal i hvert fald være i stand til at stille sig kritisk overfor de sager der vedrører en selv. Og helst også alle andre.

Jeg mener da ikke at man bare skal godtage alt. Hvis man bliver fejlbehandlet på sygehuset skal man da klage. Hvis man bliver anholdt for noget man ikke har gjort, skal man da ikke bare acceptere det. Og hvis kommunen vil fjerne dit barn, når du er overbevist om at du godt kan varetage det, så skal man da stille sig på bagbenene.

Og det skal man helst også, hvis det er andre det sker for. Men som minimum når det er en selv.

Præcis, og alle har ikke de samme muligheder for at formulere sig, og ej heller råd økonomisk at søge bistand. Dem mener jeg det er i alles interesse at hjælpe.

Det er altid godt at leve efter "vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig".

Anmeld

16. august 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Nu er det samme område, som gang på gang ikke griber ind i div sager om incest osv... Så at stole blindt på systemet er jo total utopi i MIN verden...

Kommunerne viser jo gang på gang at de ikke formår at handle rigtig, så hvorfor gør de det så i en tvangsfjernelses sag??

Dermed ikke sagt, at jeg mener de evner at tage vare på barnet i lige netop denne sag i omtaler...

Men min personlige mening, er at de ikke altid ved hvad dæleme de laver... se bare på sagen med plejefamilien, hvor moderen laver tydelig overgreb på en dreng, og de ikke griber ind med det samme, før sagen får omtale i nyhederne... så fjerner de drengen, men hvad med de andre søskende...

Jeg ville ikke stole blindt på kommune... men selvfølgelig laver de også GODT arbejde, men at sige, at de ikke gør det uden nogen grund, det tror jeg sagtens de kan finde ud af...

Anmeld

16. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kofoed. skriver:

nope, men det betyder ikke, at bt skriver en masse forkert.

BT har kun talt med den ene part - kommunen må slet ikke udtale sig om personsager. At bruge en meget kort udlægning fra den ene part i sagen som grundlag for kritik af kommunen svarer til at tage stilling til  en krig udelukkende ved at høre det ene lands version. 

Der er jo ikke tale om dybdeborende journalistik her, men om en ultrakort tekst - jeg vil knap nok kalde det en artikel - som kun er baseret på et kort udsagn fra den gravide, ulykkelige kvinde. 

Anmeld

16. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mathias Villads skriver:

Nu er det samme område, som gang på gang ikke griber ind i div sager om incest osv... Så at stole blindt på systemet er jo total utopi i MIN verden...

Kommunerne viser jo gang på gang at de ikke formår at handle rigtig, så hvorfor gør de det så i en tvangsfjernelses sag??

Dermed ikke sagt, at jeg mener de evner at tage vare på barnet i lige netop denne sag i omtaler...

Men min personlige mening, er at de ikke altid ved hvad dæleme de laver... se bare på sagen med plejefamilien, hvor moderen laver tydelig overgreb på en dreng, og de ikke griber ind med det samme, før sagen får omtale i nyhederne... så fjerner de drengen, men hvad med de andre søskende...

Jeg ville ikke stole blindt på kommune... men selvfølgelig laver de også GODT arbejde, men at sige, at de ikke gør det uden nogen grund, det tror jeg sagtens de kan finde ud af...

I sagen om plejemoren kom det jo så frem senere, at den biologiske mors forældreevner tydeligvis var mere end tvivlsomme - og at hun havde sat yderligere tre eller fire børn til verden, efter at de ældste var fjernet, hvorefter de nytilkomne søskende også straks blev tvangsfjernet. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at beslutningen om tvangsfjernelse var korrekt og velfunderet - det var valget af plejefamilie, som var helt forkert, måske ikke fra start, men i hvert fald hen ad vejen. 

Selvfølgelig bliver der begået fejl, også alvorlige, fra kommunernes side, og vi er præcist lige så fordømmende, når de IKKE fjerner børn, som siden hen viser sig at være ofre for ekstremt omsorgssvigt, som når de i nogle tilfælde muligvis er for hurtige til at Gøre det. Problemet er bare, at hverken pressen eller læserne har det fulde indblik i sagerne, og dermed er det ofte sensationslyst og forargelse, vi baserer vores holdninger på - ikke viden. 

Anmeld

16. august 2013

Hyacinth

MariaE skriver:

Jeg er enig i hun er en skovl når hun ryger selv om barnet er konstateret for lille...så hjælper det SU loge fedt at de bruger flere tusinde kr på skanninger for at se hun er lille hver gang. Det hjælper da hat.

Men jeg synes det er under kritik de ikke får mulighed for at vise hvordan deres reelle evner er. Mange mennekser forandrer sig når først barnet er ude og virkeligheden starter. Så kan man tage dem derfra og sende dem på forældrehjemmet med god støtte og vejledning.
Selvfølgelig skal de ikke bare sendes hjem med håbet om det bedste, men det må da være i alles interesse at der liver gjort en indsats for at babyer får sine forældre.

Hvis man nu sætter det helt på spidsen; Forestil dig, at Peter Lundin blev far(ikke med den historiebaggrund vi kender om ham). Men lad os sige, at han allerede var testet af professionelle og det lod til, at manden var dybt dyssocial, narcissist eller lign. Burde han så også få en chance til at bevise forælderevne?
Jeg ved godt, det er at sætte den meget på spidsen, men sæt nu, man havde konstateret dyssocial adfærd eller andet knapt så smart hos en af personerne i det omtalte par?

Måske ER der en rigtig god grund, måske ikke..

Men vi herinde ved jo hat og hvede om det og må derfor konstatere, at det er enormt tragisk - mest for barnet, hvis du spørger mig - og at vi ikke har viden til at vurdere deres situation. Kommuner plejer ikke just at tvangsfjerne "for sjov". Måske har de noget at have det i.
Min personlige erfaring siger mig, at der skal MEGET til, førend man tvangsfjerner børn fra forældrene.

Anmeld

16. august 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

I sagen om plejemoren kom det jo så frem senere, at den biologiske mors forældreevner tydeligvis var mere end tvivlsomme - og at hun havde sat yderligere tre eller fire børn til verden, efter at de ældste var fjernet, hvorefter de nytilkomne søskende også straks blev tvangsfjernet. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at beslutningen om tvangsfjernelse var korrekt og velfunderet - det var valget af plejefamilie, som var helt forkert, måske ikke fra start, men i hvert fald hen ad vejen. 

Selvfølgelig bliver der begået fejl, også alvorlige, fra kommunernes side, og vi er præcist lige så fordømmende, når de IKKE fjerner børn, som siden hen viser sig at være ofre for ekstremt omsorgssvigt, som når de i nogle tilfælde muligvis er for hurtige til at Gøre det. Problemet er bare, at hverken pressen eller læserne har det fulde indblik i sagerne, og dermed er det ofte sensationslyst og forargelse, vi baserer vores holdninger på - ikke viden. 

Hvordan kan man så vurdere om det kommunen gør er rigtigt, som flere tallet gør, når vi som sagt ikke har indsigt eller viden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.