Mathias Villads skriver:
Nu er det samme område, som gang på gang ikke griber ind i div sager om incest osv... Så at stole blindt på systemet er jo total utopi i MIN verden...
Kommunerne viser jo gang på gang at de ikke formår at handle rigtig, så hvorfor gør de det så i en tvangsfjernelses sag??
Dermed ikke sagt, at jeg mener de evner at tage vare på barnet i lige netop denne sag i omtaler...
Men min personlige mening, er at de ikke altid ved hvad dæleme de laver... se bare på sagen med plejefamilien, hvor moderen laver tydelig overgreb på en dreng, og de ikke griber ind med det samme, før sagen får omtale i nyhederne... så fjerner de drengen, men hvad med de andre søskende...
Jeg ville ikke stole blindt på kommune... men selvfølgelig laver de også GODT arbejde, men at sige, at de ikke gør det uden nogen grund, det tror jeg sagtens de kan finde ud af...
I sagen om plejemoren kom det jo så frem senere, at den biologiske mors forældreevner tydeligvis var mere end tvivlsomme - og at hun havde sat yderligere tre eller fire børn til verden, efter at de ældste var fjernet, hvorefter de nytilkomne søskende også straks blev tvangsfjernet. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at beslutningen om tvangsfjernelse var korrekt og velfunderet - det var valget af plejefamilie, som var helt forkert, måske ikke fra start, men i hvert fald hen ad vejen.
Selvfølgelig bliver der begået fejl, også alvorlige, fra kommunernes side, og vi er præcist lige så fordømmende, når de IKKE fjerner børn, som siden hen viser sig at være ofre for ekstremt omsorgssvigt, som når de i nogle tilfælde muligvis er for hurtige til at Gøre det. Problemet er bare, at hverken pressen eller læserne har det fulde indblik i sagerne, og dermed er det ofte sensationslyst og forargelse, vi baserer vores holdninger på - ikke viden.