Ny tvangsfjernelse i de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Maja84 skriver:

Jeg supplerede bare ved at hvis man som du selv påpeger tager en iq test som voksen er den beregnet på voksen intelligens, da et barn jo endnu ikke er fuldt udviklet og derfor i visse stadier ikke kan måles på en intelligens, så gav dig bare ret

Så siger jeg mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Kløver

Mom skriver:

Jeg kan ikke helt forstå om du citere mit indlæg fordi du gerne vil have respons eller fordi du blot vil uddybe mit svar?

Jeg ved godt at der findes forskellige former for intilligens, men det ændre ikke det faktum, at hvis den pågældene person har fpet en samlet vurdering der hedder iq på 80, som voksen (man laver efter alle testene er taget, en samlet vurdering) anses det som værdene lavt, og man må derfor formode at den voksne er umoden af sin alder, samt mangler nødvendige færdigheder, som det kræves for at kunne varetage ansvaret for et andet menneske.

http://da.m.wikipedia.org/wiki/Intelligenskvotient

Det jeg mener om iq prøvetur er at tallene for iq er det samme men at spørgsmålene vist er aldersbestemme hvis man er under en bestemt alder kunne bare ikke lige finde det og er på fra mobil

Anmeld

18. august 2013

Carina:-)

Pikku Myy skriver:

Har du ikke misforstået IQ-idéen lidt? Som jeg har forstået det, burde IQ'en have en (forholdsvis) fast værdi gennem livet. Nogle har en høj IQ, nogle har en lav, men de havde den samme IQ da de var børn. Man forsøger netop at tilpasse testene således at fx alder ikke burde have indflydelse.

En del er arv ,men en del er også miljø og derfor kan en IQ godt ændre sig hvis barnet kommer i det rette miljø.

Netop derfor ha rman jo fundet udaf at børn med downs kan "ændre" deres begavelse og intelligens ved den rette stimulation.

Samt at hvis du har en lav IQ har du svært ved at lære de basale ting som f.eks omsorg og at kunne overskue konsekvenser ved handlig-

Ligesom børn der også skal have hjælp til at kunne overskue konsekvenser.

Jeg har en kusine der er snart 50 og hun har en IQ på omkring de 80 ( den ligger vist lidt over) og hun blev førtidspensionist som i starten af 20érne pga somder stod i hendes papirer havde intelligens som et barn på 10-12 år.

Anmeld

18. august 2013

Havre74

Patriark skriver:

Flytte til udlandet? Er du seriøs? Tænker du så, at forældrene ville være gode forældre?

Er det vigtigste for dig, at forældrene får en chance eller barnet? Du har ret i, at den ultimative løsning vil være, at børn bliver hos deres biologiske forældre, men jnår disse vurderes til ikke, at kunne varetagen rollen som forældre, må man ikke spille hasard med barnets helbred.

Du mener ikke, at der er blevet undersøgt om de er gode forældre eller at man kan måle det før barnet er født?!

En forældrekompetence undersøgelse afdækker jo netop de kommende forældres evner ift. At kunne varetage den primære omsorgsrolle, både nuværende evner men også udviklings potentiale.

Jeg er skuffet over, at en medforælder, kan tage så let på børns tarv.

Så vær du skuffet over det.

Anmeld

18. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

En del er arv ,men en del er også miljø og derfor kan en IQ godt ændre sig hvis barnet kommer i det rette miljø.

Netop derfor ha rman jo fundet udaf at børn med downs kan "ændre" deres begavelse og intelligens ved den rette stimulation.

Samt at hvis du har en lav IQ har du svært ved at lære de basale ting som f.eks omsorg og at kunne overskue konsekvenser ved handlig-

Ligesom børn der også skal have hjælp til at kunne overskue konsekvenser.

Jeg har en kusine der er snart 50 og hun har en IQ på omkring de 80 ( den ligger vist lidt over) og hun blev førtidspensionist som i starten af 20érne pga somder stod i hendes papirer havde intelligens som et barn på 10-12 år.

Primært arv. Jeg fandt lige nedenstående link, som faktisk er rigtigt spændende - især fænomenet "regression mod midten", som jeg må indrømme, jeg aldrig er stødt på før. 

Det lyder voldsomt, at en IQ på lidt over 80 har været årsag til førtidspension - normalområdet er 90-110, og man skal helt ned på 67-50 for at være retarderet. Måske er der også andre faktorer end intelligensen, der har udløst pensionen? 

Anmeld

18. august 2013

Chili

mor:) skriver:

Børn kan blive skadet så meget de første par uger at de kan få permanente hjerneskader. Så jeg er ikke enig med dig i at alle burde få en chance....i hvert faldt ikke på barnets bekostning.

Det er jeg godt klar over, og ville aldrig lade hende tage hjem fx. Men hvis hun kommer på mor barn hjem eller i plejefamilie med sin datter, er der andre voksne mennesker hele tiden.
Jeg mener bare ikke man kan tage en beslutning om tvangsfjernelse når barnet ikke er født..

Anmeld

19. august 2013

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Primært arv. Jeg fandt lige nedenstående link, som faktisk er rigtigt spændende - især fænomenet "regression mod midten", som jeg må indrømme, jeg aldrig er stødt på før. 

Det lyder voldsomt, at en IQ på lidt over 80 har været årsag til førtidspension - normalområdet er 90-110, og man skal helt ned på 67-50 for at være retarderet. Måske er der også andre faktorer end intelligensen, der har udløst pensionen? 

Nej ,men det var i de "gode" 90èr hvor man nærmest kunne få førtidspension bare man spurgte om det....

Dengang placerede man mange folk på pension ,fordi det var lettere end at prøve at finde en plads til dem i samfundet.

Anmeld

19. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chili skriver:

Det er jeg godt klar over, og ville aldrig lade hende tage hjem fx. Men hvis hun kommer på mor barn hjem eller i plejefamilie med sin datter, er der andre voksne mennesker hele tiden.
Jeg mener bare ikke man kan tage en beslutning om tvangsfjernelse når barnet ikke er født..

Det kan man da, netop fordi barnet kan blive hjerneskadet på kun et par uger. Jeg synes du skal sætte dig ned og se mors lille dreng.
Barnet bliver tvangsanbragt men mor får nok overværet samvær hvor hun kan vise at hun kan klare det.

Anmeld

19. august 2013

Chili

mor:) skriver:

Det kan man da, netop fordi barnet kan blive hjerneskadet på kun et par uger. Jeg synes du skal sætte dig ned og se mors lille dreng.
Barnet bliver tvangsanbragt men mor får nok overværet samvær hvor hun kan vise at hun kan klare det.

Jeg bryder mig ikke om måden du snakker til mig på? Jeg er ikke 5 år.
Jeg har læst psykologi på hf og jeg har set er du mors lille dreng tak!
Og jeg synes bestemt ikke de greb ind, de stod ved siden af. Det er forkert at de ikke gør mere for at få dem til at stå op og snakke med drengen. Og helt forkert at lade hende beholde sit andet barn!
Men derfor skal folk altså have en chance, og ja, de virker måske ikke så kvikke, men hvis der er voksne mennesker der griber ind, hurtigere og mere end de gjorde ved mors lille dreng, så må uger eller måneder bevise om hun har det der skal til for at blive mor.

Anmeld

19. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chili skriver:

Jeg bryder mig ikke om måden du snakker til mig på? Jeg er ikke 5 år.
Jeg har læst psykologi på hf og jeg har set er du mors lille dreng tak!
Og jeg synes bestemt ikke de greb ind, de stod ved siden af. Det er forkert at de ikke gør mere for at få dem til at stå op og snakke med drengen. Og helt forkert at lade hende beholde sit andet barn!
Men derfor skal folk altså have en chance, og ja, de virker måske ikke så kvikke, men hvis der er voksne mennesker der griber ind, hurtigere og mere end de gjorde ved mors lille dreng, så må uger eller måneder bevise om hun har det der skal til for at blive mor.

Men hun var jo retarderet. Altså hun blev jo udredt. Og de stod ikke bare ved siden. De prøvede at få hende til at stå op og tage sig af drengen, de prøvede at forklare at hun skal tale med drengen mens han er vågen. Hun var jo ikke i stand til at varetage sit barn.

Men det kommer helt bag på mig at man kan tro at en kommune kunne finde at tvangsanbringe bare fordi de synes.

Og hvad har psykologi på hf med det at gøre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.