Kofoed. skriver:
i nogle tilfælde vil kommunen heller ikke lade bedsteforældrene overtage og den fatter jeg ikke, hvis min søster fx ikke kunne varetage hendes pige, ville jeg uden tøven tage over, men så kan kommunen sige, at det må jeg ikke, da de frygter jeg lader min søster komme i tide og utide og derfor alligevel skade barnet :/ (det er ikke sket for mig, men min veninde, hendes mor ville nemlig tag over, men blev nægtet af kommunen)
Det har jeg desværre hørt om før, og det er bare endnu en grund til at have en forudgående retssag. Kommuner tager lidt for ofte loven ud af kontekst. I loven om tvangsfjernelse står der, at alle muligheder for støtte m.v SKAL være udtømt, inden kommunen, må gribe til dette våben.
Hvis man har en retssag bliver kommunen også tvunget til at lytte til forældrene. Det er bare for nemt som offentlig instans at overrule bl.a unge forældre.
Mange mennesker er også ALT for autoritetstro, de undgår simpelthen at sætte spørgsmålstegn ved de handlinger, som bl.a kommunen, foretager sig. Ofte alene ud fra begrundelsen "kommuner tvangsfjerner ikke bare et et barn, der er nok en grund", gældende i de her sager. Lidt det samme som at nogen godt nok undrer sig over et pludseligt brev med rykkergebyr og trussel om inkasso, men alligevel pligtskyldigt betaler, da de ikke kan overskue konsekvensen af ikke at gøre det. -Det er der desværre ufine firmaer der lukrerer på.
Anmeld