Ny tvangsfjernelse i de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

Havre74

Loa skriver:

Uanset om det er ens eget eller andres børn kommer deres trivsel sgu da i første række, og hvis vi ikke stoler på systemet kan bedømme og vurderer hvornår kommende forældre er egnet til at varetage et lille barns behov, så kan vi lige så godt stille spørgsmålstegn ved alt, SKAT, politiet, hospitalet osv.......

Jeg stiller så sandelig også spørgsmålstegn ved de instanser du her nævner. SKAT overtræder jo i flere tilfælde de bemyndigelser de har.

Og politiet, de gør kun det, der er ressourcer til og hvilke ting, de mangler at skrive rapport om. Og det er politiet selv, der konkluderer dette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Muffinmus

Jeg er enig i hun er en skovl når hun ryger selv om barnet er konstateret for lille...så hjælper det SU loge fedt at de bruger flere tusinde kr på skanninger for at se hun er lille hver gang. Det hjælper da hat.

Men jeg synes det er under kritik de ikke får mulighed for at vise hvordan deres reelle evner er. Mange mennekser forandrer sig når først barnet er ude og virkeligheden starter. Så kan man tage dem derfra og sende dem på forældrehjemmet med god støtte og vejledning.
Selvfølgelig skal de ikke bare sendes hjem med håbet om det bedste, men det må da være i alles interesse at der liver gjort en indsats for at babyer får sine forældre.

Anmeld

16. august 2013

Carina:-)

Mor1991 skriver:

Jeg har set mors lille dreng og syntes ikke ligefrem du kan sammenligen de to par. Parret i er du mors lille dreng røg vist også en del hash, i hvert tilfælde gjorde faren. 

Men lader den ligge her vi må være enige om at være uenige 

Jeg pointerede det bare for at vise dig at selv om du tror det er nok at pædagogerne holder øje og griber ind-

Viser den dokumentar med al tydelighed hvor hurtigt det går inden et barn har taget skade.

Og det er der vel ingen der er int i ?

Anmeld

16. august 2013

tribk

Loa skriver:

Uanset om det er ens eget eller andres børn kommer deres trivsel sgu da i første række, og hvis vi ikke stoler på systemet kan bedømme og vurderer hvornår kommende forældre er egnet til at varetage et lille barns behov, så kan vi lige så godt stille spørgsmålstegn ved alt, SKAT, politiet, hospitalet osv.......

JA det skal vi skisme også stille spørgsmålstegn ved. SKAT, politiet, sundhedsvæsnet osv. laver fejl på fejl på fejl, og der er kun os selv til at opdage det!!! Det duer simpelthen ikke at man læner sig tilbage og stoler blindt på myndighederne, for de laver også fejl. De er mennesker ligesom alle andre, og nogen gange er deres vurdering og tolkning af love og retningslinjer bare ikke i orden.

Anmeld

16. august 2013

Mum33

Ja jeg forstår ikke at du ikke forstår det og blindt stoler på systemet.

Det er så nemt at sige/skrive så længe det ikke er ens eget barn det handler om.

Kender systemet indefra, og tro mig, man er sikker i sin sag før man tvangsfjerner i dk. 

Jeg forstår ikke du blindt tror på tv/medier. 

Anmeld

16. august 2013

Loa

tribk skriver:

JA det skal vi skisme også stille spørgsmålstegn ved. SKAT, politiet, sundhedsvæsnet osv. laver fejl på fejl på fejl, og der er kun os selv til at opdage det!!! Det duer simpelthen ikke at man læner sig tilbage og stoler blindt på myndighederne, for de laver også fejl. De er mennesker ligesom alle andre, og nogen gange er deres vurdering og tolkning af love og retningslinjer bare ikke i orden.

Skal vi så som almindelige mennesker gå ind og vurderer samtlige sager der er i samfundet?? Come on, så kan vi lige så godt lægge os til at dø eller flytte ud af landet.
Vi har vel ligesom valgt landet som det skal være og forventer at de forskellige instanser har bedste forudsætninger for at klare de forskellige ting.

Uanset hvad så er jeg sgu mere fortaler for der bliver fjernet et barn for meget end et barn for lidt. (Groft sagt)
Man skal ikke bare få børn fordi man synes det kunne være ih og åh så hyggeligt at lege familie.

Anmeld

16. august 2013

Ayasmor

Havre74 skriver:

Ja okay, men det er så fordi jeg altid tænker generelt, når jeg læser om den slags sager. For det er jo klart vi ikke herinde kan sige om det ER rigtigt eller forkert, men vi kan have en MENING, om det er rigtigt eller forkert. Forstår du hvad jeg mener ?

Ja, jeg tror godt jeg kan følge dig og jeg er skam også enig Jeg oplever bare, at folk har en tendens til lynhurtigt at konkludere, hvad den rigtige beslutning er, baseret på meget få fakta og uden decidereret kendskab til den helt specifikke sag. Så jeg mente nok egentlig også, at man generelt set lige bør slå koldt vandt i blodet når man, som i en situation som denne, baserer sin konklusion på fakta leveret af BT og Ude & Hjemme
Men dermed ikke sagt, at man ikke kan debatere holdninger Måske jeg egentlig siger det samme som du, blot formuleret på en anden måde

Anmeld

16. august 2013

Ayasmor

Kofoed. skriver:

nope, men det betyder ikke, at bt skriver en masse forkert.

Jeg tror nu aldrig, at BT skriver en masse forkert. Måske bare halve sandheder og ting taget ud af en kontekst

Anmeld

16. august 2013

Havre74

l.b. skriver:

Kender systemet indefra, og tro mig, man er sikker i sin sag før man tvangsfjerner i dk. 

Jeg forstår ikke du blindt tror på tv/medier. 

Jeg stoler så sandeligt ikke blindt på medier, det ved jeg ikke hvor du har fra. Jeg stiller mig som samfundsborger kritisk over for mange ting. Hvis alle forholder sig passivt, kan vi lige så godt have en autoritær stat.

Jeg kender også alt til systemet indefra, og tro mig der sker fejl.

Anmeld

16. august 2013

Ayasmor

lineog4 skriver:

jeg er blevet kontaktet et par gange af ude og hjemme om at stille op til en artikel - og selvom jeg da også kan nyde at bladre det igennem en gang imellem så var det ikke et blad hvor jeg ønskede de skulle skrive om mit liv netop fordi de skriver om sensationen, om der hvor man skal få ondt af de stakkels mennesker og være glad for man ikke står der selv - så jeg takkede pænt nej tak. Så nej hverken BT eller ude og hjemme er samdhedskilder med objektivt og lødigt journalistik - de har en målgruppe og vinkler i forhold til at sælge. 

Det kan da godt være lige denne sag er sagen hvor kommunen tager fejl, men jeg skal ikke vurdere ud fra de to medier

Jeg kan kun sige, at jeg er enig. Der er altid en mening bag en artikel?? Hvad er det de forsøger at få frem? Hvilke spørgsmål bliver der stillet, og hvordan bliver det fremlagt?? Igen, kildekritik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.