Havre74 skriver:
Hvis det skal være som du her skriver, så kan man jo aldrig debattere/diskutere noget som helst. Man kan da godt snakke om ting uden at have beviser for dette og hint. Det er jo ikke den eviggyldige sandhed vi skal frem til her på baby.dk, vi udveksler jo bare meninger på det foreliggende grundlag.
Selvfølgelig er det ikke den endegyldige sandhed, det er jeg klar over. Men det jeg hæfter mig ved er, at man tilsyneladende bliver forarget over, at kommunen har valgt at tvangsfjerne et barn udelukkende baseret på en lav IQ og et barn, der er 18% mindre end gennemsnittet. Der er nævnt noget om en forældreevne undersøgelse. Jeg har personligt igen kendskab til, hvordan sådan en foretages ej heller, hvilke parametre man bliver vurderet på. Men hvis resultatet af denne er så alarmerende, at man har besluttet at fjerne barnet, tænker jeg ikke, at det er helt småting??
Det er her jeg mener, at man gerne må have lidt kildekritik ift. at eks. BT sandsynligvis ikke kender alle sagens akter og vi som brugere her på baby.dk gør slet ikke. Det betyder ikke, at vi ikke kan debatere situtationen, men ligefrem at tage stilling til om, hvorvidt beslutningen er den rigtige, det mener jeg ikke vi hverken bør eller kan.
Jeg vil ikke tage stilling til, hvad der er rigtigt og forkert men forholder mig blot til konklusionen om, at jeg ikke tror på en kommune vælger at tvangsfjerne et barn på et tyndt grundlag, hverken for forældrenes, barnets eller kommunens budgets skyld.
Anmeld