Ny tvangsfjernelse i de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

Kofoed.

Ayasmor skriver:

eHvor blev kildekritikken af?? Det er BT vi snakker om her.
Ja, det kan godt ske, at kommunen har vurderet, at forældrene har en lav IQ, men det er da ved gud ikke det eneste, der ligger til grund for, at man har besluttet, at barnet skal fjernes. Ej heller, at deres datter er 18% undervægtigt. Der er en masse andre faktorer, som vi ikke kender til, der spiller ind når en kommune vælger at fjerne et barn så kort efter fødslen. Personligt synes jeg, at det er utroligt som vi kan sidde her på baby.dk og vurdere ud fra en artikel på BT og 1-2 afsnit af DUM, hvorvidt forældrene burde have en chance til at vise deres evner som forældre??? Hvor mange herinde har kompetencerne til at foretage sådanne vurderinger? Vi har ikke engang alle fakta.

Ja, det er sørgeligt og ikke mindst ulykkeligt for disse forældre og jeg føler også med dem. Det er da fordærdeligt ikke at kunne have sit barn hos sig. Men hvem er det vi prøver på at skåne?? Behøver jeg nævne Jørn som eksempel?? Det er MEGET få dage, der skal til før et barn er følelsesmæssigt skadet for livet? Hvem er det, der skal have en chance, forældrene eller barnet?

det er næsten det samme ude og hjemme skriver, og de skriver også, at de har læst hendes papire, så tror nu det er rigtigt nok, altså bts artikel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

asff

DianaRJS skriver:

det er for det første langt fra alle kommuner der har mor/barn hjem og udover det så ja det er også en risiko at tage, et spædbarn kan blive ødelagt på kort tid, og kommunen har formegentlig vurderet at de ikke vil blvie klar til at være forældre før de er noget ældre....

men også som ejg srkev er det jo kun halvdelen der står i bt, det er jo langt fra alt der kommer ud....

nej okay.. Man kan jo desværre kun reagerer på det man ser og læser.  Men igen. Forstod heller ikke da de ville fjerne cicilaya.. Der så man jo heller ikke noget skidt.

Anmeld

16. august 2013

Havre74

An&Jo skriver:

Ihvertfald hvis man skal stole på bt

http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/de-unge-moedre-nata scha-linea-faar-tvangsfjernet-sin-datter

Ved så ikke helt hvad jeg skal sige udover at det er ganske tragisk at endnu en får fjernet et barn

Min mening er, at et barn ikke skal kunne fjernes fra sine forældre, uden en forudgående retssag, hvor alle forhold bliver afdækket. -På den måde kan kommunen heller ikke fjerne et barn på forhånd.

Noget jeg dog ikke forstår, ved disse tvangsfjernelser, det er: Hvis jeg var blevet gravid som helt ung og ikke selv kunne magte opgaven, så ville mine forældre da have hjulpet mig...Det gør de her mødres/fædres familier ikke.

Jeg synes det unge par skal rejse til udlandet og gemme sig indtil barnet er født og de har passet det noget tid. Og så skal de med det samme hyre en dygtig advokat. For hvis barnet først er tvangsfjernet, har jeg indtryk af, at det er noget nær umuligt, at få det hjem igen, uanset hvor meget forældrene har ændret sig.

Det er et sørgeligt samfund vi lever i. Tænk at man kan få fjernet sit barn inden det er født, og uden man har fået en chance for at vise man kan passe det.

Anmeld

16. august 2013

Ayasmor

Kofoed. skriver:

det er næsten det samme ude og hjemme skriver, og de skriver også, at de har læst hendes papire, så tror nu det er rigtigt nok, altså bts artikel.

Jeg har læst artiklen i ude og hjemme også, men derfor skal man ikke bare tage det for gode vare. De har skrevet en artikel, der har til formål og fange befolkningens opmærksomhed. Du kan som læser ikke vide, hvilke problemstillinger, der bliver beskrevet, og hvilke der ikke gør. Jeg fastholder stadig, at jeg nægter at tro, at kommunen vælger at tvangsfjerne et barn, endda så kort efter fødslen, udelukkende baseret på eks., at barnet er 18% mindre end gennemsnittet. Vi som befolking hverken kan eller skal foretage en vurdering på, hvorvidt de er egnet som forældre. Det er der eksperter, der gør og journalister har til opgave at få en historie ud til så mange som muligt.

Anmeld

16. august 2013

Kofoed.

Havre74 skriver:

Min mening er, at et barn ikke skal kunne fjernes fra sine forældre, uden en forudgående retssag, hvor alle forhold bliver afdækket. -På den måde kan kommunen heller ikke fjerne et barn på forhånd.

Noget jeg dog ikke forstår, ved disse tvangsfjernelser, det er: Hvis jeg var blevet gravid som helt ung og ikke selv kunne magte opgaven, så ville mine forældre da have hjulpet mig...Det gør de her mødres/fædres familier ikke.

Jeg synes det unge par skal rejse til udlandet og gemme sig indtil barnet er født og de har passet det noget tid. Og så skal de med det samme hyre en dygtig advokat. For hvis barnet først er tvangsfjernet, har jeg indtryk af, at det er noget nær umuligt, at få det hjem igen, uanset hvor meget forældrene har ændret sig.

Det er et sørgeligt samfund vi lever i. Tænk at man kan få fjernet sit barn inden det er født, og uden man har fået en chance for at vise man kan passe det.

i nogle tilfælde vil kommunen heller ikke lade bedsteforældrene overtage og den fatter jeg ikke, hvis min søster fx ikke kunne varetage hendes pige, ville jeg uden tøven tage over, men så kan kommunen sige, at det må jeg ikke, da de frygter jeg lader min søster komme i tide og utide og derfor alligevel skade barnet :/ (det er ikke sket for mig, men min veninde, hendes mor ville nemlig tag over, men blev nægtet af kommunen)

Anmeld

16. august 2013

Havre74

Ayasmor skriver:

Hvor blev kildekritikken af?? Det er BT vi snakker om her.
Ja, det kan godt ske, at kommunen har vurderet, at forældrene har en lav IQ, men det er da ved gud ikke det eneste, der ligger til grund for, at man har besluttet, at barnet skal fjernes. Ej heller, at deres datter er 18% undervægtigt. Der er en masse andre faktorer, som vi ikke kender til, der spiller ind når en kommune vælger at fjerne et barn så kort efter fødslen. Personligt synes jeg, at det er utroligt som vi kan sidde her på baby.dk og vurdere ud fra en artikel på BT og 1-2 afsnit af DUM, hvorvidt forældrene burde have en chance til at vise deres evner som forældre??? Hvor mange herinde har kompetencerne til at foretage sådanne vurderinger? Vi har ikke engang alle fakta.

Ja, det er sørgeligt og ikke mindst ulykkeligt for disse forældre og jeg føler også med dem. Det er da fordærdeligt ikke at kunne have sit barn hos sig. Men hvem er det vi prøver på at skåne?? Behøver jeg nævne Jørn som eksempel?? Det er MEGET få dage, der skal til før et barn er følelsesmæssigt skadet for livet? Hvem er det, der skal have en chance, forældrene eller barnet?

Hvis det skal være som du her skriver, så kan man jo aldrig debattere/diskutere noget som helst. Man kan da godt snakke om ting uden at have beviser for dette og hint. Det er jo ikke den eviggyldige sandhed vi skal frem til her på baby.dk, vi udveksler jo bare meninger på det foreliggende grundlag.

Anmeld

16. august 2013

lineog4

Ayasmor skriver:

Jeg har læst artiklen i ude og hjemme også, men derfor skal man ikke bare tage det for gode vare. De har skrevet en artikel, der har til formål og fange befolkningens opmærksomhed. Du kan som læser ikke vide, hvilke problemstillinger, der bliver beskrevet, og hvilke der ikke gør. Jeg fastholder stadig, at jeg nægter at tro, at kommunen vælger at tvangsfjerne et barn, endda så kort efter fødslen, udelukkende baseret på eks., at barnet er 18% mindre end gennemsnittet. Vi som befolking hverken kan eller skal foretage en vurdering på, hvorvidt de er egnet som forældre. Det er der eksperter, der gør og journalister har til opgave at få en historie ud til så mange som muligt.

jeg er blevet kontaktet et par gange af ude og hjemme om at stille op til en artikel - og selvom jeg da også kan nyde at bladre det igennem en gang imellem så var det ikke et blad hvor jeg ønskede de skulle skrive om mit liv netop fordi de skriver om sensationen, om der hvor man skal få ondt af de stakkels mennesker og være glad for man ikke står der selv - så jeg takkede pænt nej tak. Så nej hverken BT eller ude og hjemme er samdhedskilder med objektivt og lødigt journalistik - de har en målgruppe og vinkler i forhold til at sælge. 

Det kan da godt være lige denne sag er sagen hvor kommunen tager fejl, men jeg skal ikke vurdere ud fra de to medier

Anmeld

16. august 2013

Kofoed.

Ayasmor skriver:

j

jeg tror nu selv det er intelligentens der gør det, men pressen må ikke direkte lyve, så har de ikke læst papirene, må de ikke skrive det, men ja, der kan have stået meget mere i den end det de oplyser.

Anmeld

16. august 2013

Ayasmor

Havre74 skriver:

Hvis det skal være som du her skriver, så kan man jo aldrig debattere/diskutere noget som helst. Man kan da godt snakke om ting uden at have beviser for dette og hint. Det er jo ikke den eviggyldige sandhed vi skal frem til her på baby.dk, vi udveksler jo bare meninger på det foreliggende grundlag.

Selvfølgelig er det ikke den endegyldige sandhed, det er jeg klar over. Men det jeg hæfter mig ved er, at man tilsyneladende bliver forarget over, at kommunen har valgt at tvangsfjerne et barn udelukkende baseret på en lav IQ og et barn, der er 18% mindre end gennemsnittet. Der er nævnt noget om en forældreevne undersøgelse. Jeg har personligt igen kendskab til, hvordan sådan en foretages ej heller, hvilke parametre man bliver vurderet på. Men hvis resultatet af denne er så alarmerende, at man har besluttet at fjerne barnet, tænker jeg ikke, at det er helt småting??
Det er her jeg mener, at man gerne må have lidt kildekritik ift. at eks. BT sandsynligvis ikke kender alle sagens akter og vi som brugere her på baby.dk gør slet ikke. Det betyder ikke, at vi ikke kan debatere situtationen, men ligefrem at tage stilling til om, hvorvidt beslutningen er den rigtige, det mener jeg ikke vi hverken bør eller kan.

Jeg vil ikke tage stilling til, hvad der er rigtigt og forkert men forholder mig blot til konklusionen om, at jeg ikke tror på en kommune vælger at tvangsfjerne et barn på et tyndt grundlag, hverken for forældrenes, barnets eller kommunens budgets skyld.

Anmeld

16. august 2013

Ayasmor

Kofoed. skriver:

jeg tror nu selv det er intelligentens der gør det, men pressen må ikke direkte lyve, så har de ikke læst papirene, må de ikke skrive det, men ja, der kan have stået meget mere i den end det de oplyser.

Jeg er heller ikke afvisende overfor, at en IQ på 80 har noget at gøre med det endelige resultat. Men som du også selv nævner, ved vi ikke om der er meget mere bag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.