Det er sørme ikke billigt for kommune at fjerne et barn fra hjemmet, så det er ikke noget de gør i tide og utide. Det er langt billigere med hjemmehossere, mor/barn hjem, og hvad ved jeg.. ved godt man nødig vil tale økonomi i de situationer, men det er en faktor og kommunerne strækker sig rigtig langt for at børnene bliver hjemme både af hensyn til familien men også af hensyn til budgetter.
selvsagt er der historier hvor der er vurderet forkert, både så man har fjernet et barn for meget eller et barn for lidt. Men jeg tvivler på man fjernes et barn umiddelbart efter fødslen uden en god grund. Og ja det gør da også ondt i mit hjerte at se billedet af en mor der har ordnet til sin datter og som beærer store følelser (det kan man sagtens med lav IQ) og hun ved hun ikke fik lov at være mor på den måde hun fantaserede om - men når det er sagt kommer barnet i første række for mig. Vurderes det at der kan ske skade med barnet fordi det ikke får den gode første kontakt så er det for mig ikke chance man tager. Tidlig skadet er permanent skade
Anmeld