Ny tvangsfjernelse i de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

Mum33

Mor1991 skriver:

Du aner ikke om hun er som et lille barn. Hun er måske ikke den kvikkeste, men derfor gør det hende ikke på forhånd til en dårlig mor. 

Hvorfor skal hun ikke have lov til at have en chance? Hun har foreslået kommunen en masse ting, og det er da ikke at opføre sig som et lille barn i hvert fald!

Er simpelthen i chok over at folk helt alvorlig kan mene, at man skal tage chancer med børn tager man en chance, løber man en risiko, og det bør man ikke gøre med små børn. Kommune og sundhedsvæsen ved nok hvad de gør. Kender "møllen" og tro mig - der tages ingen hovsaløsninger. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Carina:-)

Mor1991 skriver:

Du aner ikke om hun er som et lille barn. Hun er måske ikke den kvikkeste, men derfor gør det hende ikke på forhånd til en dårlig mor. 

Hvorfor skal hun ikke have lov til at have en chance? Hun har foreslået kommunen en masse ting, og det er da ikke at opføre sig som et lille barn i hvert fald!

Altså en IQ på 80 er meget dårligt begavet og på linie med et barn - 

Og hvad med barnet ? Skal det ikke have en chance for et normalt og godt liv ?

Anmeld

16. august 2013

DianaRJS skriver:

tror måske folk lidt glemmer bt er et sladder blad, og det kun er det halve der bliver fortalt....

jeg tror helt sikkert der er andre grunde en iq'en der får kommunen til at skride ind, men som bare ikke liver skrevet, for kommunen tvangsfjerner ikke uden gyldig grund, og de tvangsfjerner slet ikke fordi et barn vejer 2800 og fordi iq'en er 5 under normalen...

80 er 10 under normalen -Og det er vel og mærke bunden på det normale

70-90 er lavt .

90-110 normalt.

Anmeld

16. august 2013

asff

l.b. skriver:

Er simpelthen i chok over at folk helt alvorlig kan mene, at man skal tage chancer med børn tager man en chance, løber man en risiko, og det bør man ikke gøre med små børn. Kommune og sundhedsvæsen ved nok hvad de gør. Kender "møllen" og tro mig - der tages ingen hovsaløsninger. 

Nu ved jeg jo ikke hvordan det er, med et mor-barn hjem.. men er det, at tage en chance, hvis man sender dem derhen? Jeg spørger bare af ren nysgerrighed 

Anmeld

16. august 2013

DianaRJS

Carina:-) skriver:

80 er 10 under normalen -Og det er vel og mærke bunden på det normale

70-90 er lavt .

90-110 normalt.

er vel lidt underordnet. princippet i det jeg srkev var jo bare at det jo ikke er grunden til det, men at der sikekrt ligger mere bag

kommunen fjerner jo ikke uden grund

Anmeld

16. august 2013

DianaRJS skriver:

er vel lidt underordnet. princippet i det jeg srkev var jo bare at det jo ikke er grunden til det, men at der sikekrt ligger mere bag

kommunen fjerner jo ikke uden grund

Og det er jeg enig med dig i

Anmeld

16. august 2013

DianaRJS

asff skriver:

Nu ved jeg jo ikke hvordan det er, med et mor-barn hjem.. men er det, at tage en chance, hvis man sender dem derhen? Jeg spørger bare af ren nysgerrighed 

det er for det første langt fra alle kommuner der har mor/barn hjem og udover det så ja det er også en risiko at tage, et spædbarn kan blive ødelagt på kort tid, og kommunen har formegentlig vurderet at de ikke vil blvie klar til at være forældre før de er noget ældre....

men også som ejg srkev er det jo kun halvdelen der står i bt, det er jo langt fra alt der kommer ud....

Anmeld

16. august 2013

Trekløver(:

Carina:-) skriver:

Altså en IQ på 80 er meget dårligt begavet og på linie med et barn - 

Og hvad med barnet ? Skal det ikke have en chance for et normalt og godt liv ?

Selvfølgelig skal barnet have en chance for et godt liv, men det mener jeg også at barnet kan have hos sine forældre og ikke i en plejefamilie. Hvis hun fik muligheden for at flytte på et mor barn hjem med sin datter, vil der jo være pædagoger, som kan observerer hende, og de vil jo hurtigt opdage hvis hun ikke kan varetage hende.

Anmeld

16. august 2013

lineog4

Det er sørme ikke billigt for kommune at fjerne et barn fra hjemmet, så det er ikke noget de gør i tide og utide. Det er langt billigere med hjemmehossere, mor/barn hjem, og hvad ved jeg.. ved godt man nødig vil tale økonomi i de situationer, men det er en faktor og kommunerne strækker sig rigtig langt for at børnene bliver hjemme både af hensyn til familien men også af hensyn til budgetter.

selvsagt er der historier hvor der er vurderet forkert, både så man har fjernet et barn for meget eller et barn for lidt. Men jeg tvivler på man fjernes et barn umiddelbart efter fødslen uden en god grund. Og ja det gør da også ondt i mit hjerte at se billedet af en mor der har ordnet til sin datter og som beærer store følelser (det kan man sagtens med lav IQ) og hun ved hun ikke fik lov at være mor på den måde hun fantaserede om - men når det er sagt kommer barnet i første række for mig. Vurderes det at der kan ske skade med barnet fordi det ikke får den gode første kontakt så er det for mig ikke chance man tager. Tidlig skadet er permanent skade

Anmeld

16. august 2013

Mor1991 skriver:

Selvfølgelig skal barnet have en chance for et godt liv, men det mener jeg også at barnet kan have hos sine forældre og ikke i en plejefamilie. Hvis hun fik muligheden for at flytte på et mor barn hjem med sin datter, vil der jo være pædagoger, som kan observerer hende, og de vil jo hurtigt opdage hvis hun ikke kan varetage hende.

Jeg synes du skal se dokumentaren "Er du mors lille dreng"

Der er det tydeligt at selv om pædagogerne griber ind tager det ganske kort tid inden et lille barn er ødelagt for livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.