Ny tvangsfjernelse i de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

DianaRJS

An&Jo skriver:

Ihvertfald hvis man skal stole på bt

http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/de-unge-moedre-nata scha-linea-faar-tvangsfjernet-sin-datter

Ved så ikke helt hvad jeg skal sige udover at det er ganske tragisk at endnu en får fjernet et barn

tror måske folk lidt glemmer bt er et sladder blad, og det kun er det halve der bliver fortalt....

jeg tror helt sikkert der er andre grunde en iq'en der får kommunen til at skride ind, men som bare ikke liver skrevet, for kommunen tvangsfjerner ikke uden gyldig grund, og de tvangsfjerner slet ikke fordi et barn vejer 2800 og fordi iq'en er 5 under normalen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

DianaRJS

Ihvertfald hvis man skal stole på bt

http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/de-unge-moedre-nata scha-linea-faar-tvangsfjernet-sin-datter

Ved så ikke helt hvad jeg skal sige udover at det er ganske tragisk at endnu en får fjernet et barn

tror måske folk lidt glemmer bt er et sladder blad, og det kun er det halve der bliver fortalt....

jeg tror helt sikkert der er andre grunde en iq'en der får kommunen til at skride ind, men som bare ikke liver skrevet, for kommunen tvangsfjerner ikke uden gyldig grund, og de tvangsfjerner slet ikke fordi et barn vejer 2800 og fordi iq'en er 5 under normalen...

jo - det er da tragisk at de ikke får en change for at bevise sit værd som forældre, men ville det være det værd hvis de har bekymringer nu? man tænker jo p åbarnet i den situation

Anmeld

16. august 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg personligt syntes det er skrækkeligt at de ingen gang får chancen for at vise at de kan være gode foreldre alle skal have en chanse så vis de ikke er dirakte i fare for barnet er det jo for latterligt ikke at give dem chansen med opsyn i hjemmet og vis det så viser sig der at barnet mistrives efter en månede eller 2 ja så er en tvangs fjerenlse okay ellers ikke..

Og nu kender jeg personligt bent har gået på efterskole med ham og snakket med ham efterføgelne og jeg tror personligt at han ville blive en god far..

Men nu er den 2 gang jeg har set i de unge mødre at de fjerner et barn før føslen og jeg syntes det er dybt forkert gik dog foreldrene en chanse!!!!

Anmeld

16. august 2013

wamse

Carina:-) skriver:

Ja,har en veninde der er ansat på et børnehjem  og fik en lille dreng i pleje da han var 7 uger.

Han er i dag knap 8 og går på specialskole fordi han tog skade af de uger han var hos hans mor .

Og vi snakker altså kun om 7 uger....

Og drejer det sig blandt andet om dårlige begavelse er det jo alvorligt nok-Hvis man er som 10-12 årig mentalt -Hvordan kan man så klare alt det det indebærer med et lille barn?

Jeg har lige modtaget en masse udtalelser om min eks, som har søgt samvær med vores datter igen igen, og der vurderes han også til at være lavt begavet, og det har da uden tvivl en påvirkning på, hvorvidt han magter selv, at skulle kunne varetage hendes behov. Så intelligens betyder selvfølgelig noget

Anmeld

16. august 2013

raca

An&Jo skriver:

Ja de har anskaffet alt, men tror de kigger på hvordan de er som personer, og de har jo nok fået lavet sådan en forældreevne test..

Barnet er for lille inde i maven, og faktisk en del for lille, og enhver ved at rygning kan være stor årsag til det, og alligevel fortsætter hun med at ryge??

Ja jeg skal ikke sige for meget, for har faktisk ikke det vilde positive at sige om de to..

str på børn variere jo en del.. og mine børn har ikke været større.... dette skyltes arv.. vi får bare ikke 3500g babyer i min familie... men en normal baby er mellem 2500-3100 ved os..

vi spiser sundt, ryger ikke, drikker ikke... osv..

så jeg syntes at et lille barn lidt lidt at bedømme noget som helst på + de der vægtskanninger kan jo tage fejl.. hvis barnet

og der findes jo mugligheder for at støtte op om et sådan par.. med hjemmehosser og støtte osv.. for ja det er skadeligt ikke at kunne skabe den fornødne kontant til barnet.. men det er også skadeligt for børn at blive fjernet og sendt på spædbarns hjem ol..

Anmeld

16. august 2013

Loa

raca skriver:

str på børn variere jo en del.. og mine børn har ikke været større.... dette skyltes arv.. vi får bare ikke 3500g babyer i min familie... men en normal baby er mellem 2500-3100 ved os..

så jeg syntes at et lille barn lidt lidt at bedømme noget som helst på + de der vægtskanninger kan jo tage fejl.. hvis barnet

og der findes jo mugligheder for at støtte op om et sådan par.. med hjemmehosser og støtte osv.. for ja det er skadeligt ikke at kunne skabe den fornødne kontant til barnet.. men det er også skadeligt for børn at blive fjernet og sendt på spædbarns hjem ol..

Tror så ikke det er skadeligt for et barn at blive fjernet fra sine forældre.... Det var vist en lidt hård udmelding....

Er sikker på kommunen kun går ind og træffer sådan en beslutning hvis de mener det er det bedste for barnet..
Og bare fordi meget unge mennesker synes det kunne være sjovt at lege far mor og børn, er det ikke ens betydende med de er egnet/klar til at blive forældre.... Det er en drøn hamrende hård opgave...

Anmeld

16. august 2013

wamse

raca skriver:

Jeg ved at nogle spædbørn bliver anbragt ved plejefamilier med det samme, og så tvivler jeg på at det er skadeligt for et spædbarn, hvis det er et stabilt plejeforhold. En nyfødt ved jo ikke, at det ikke er dennes forældre.

Anmeld

16. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg personligt syntes det er skrækkeligt at de ingen gang får chancen for at vise at de kan være gode foreldre alle skal have en chanse så vis de ikke er dirakte i fare for barnet er det jo for latterligt ikke at give dem chansen med opsyn i hjemmet og vis det så viser sig der at barnet mistrives efter en månede eller 2 ja så er en tvangs fjerenlse okay ellers ikke..

Og nu kender jeg personligt bent har gået på efterskole med ham og snakket med ham efterføgelne og jeg tror personligt at han ville blive en god far..

Men nu er den 2 gang jeg har set i de unge mødre at de fjerner et barn før føslen og jeg syntes det er dybt forkert gik dog foreldrene en chanse!!!!

Faktisk så kan blot en månede i et dårligt miljø være utrolig skadeligt for sådan en lille størrelse. Hvis et spædbarns behov ikke opfyldes så kan det få permanente skader fremover. Som en har nævnt, så kan man med fordel tænke på Jørn fra "Er du mors lille dreng?".

Tidligere har man foretaget langt færre af disse typer tvangsfjrnelser, men man har indset at man barnet lider langt mindre overlast ved hurtig indgribning. Derudover så har man mulighed for stadig at hjælpe forældrene. 

Selvom der er flare af dem, så er de stadig sjældne. Det er ikke en nem beslutning, og jeg er sikker på de har gode argumenter for tvangsjernelsen. Selvfølgelig believer der begået fejl, men det kan vi altså ikke vurdere ud fra dette. Slet ikke fra en kilde som ekstra bladet.

Anmeld

16. august 2013

Mum33

lille-ruse13@hotmail.com skriver:

En chance betyder, at der er en risiko. Mener du virkelig man skal udsætte et barn for en risiko, der kan have konsekvenser for livet? Sundhedsvæsnet, kommunen, osv er nok lidt klogere på sagen end vi er. Der bliver ikke tvangsfjernet børn i dk uden grund. 

Anmeld

16. august 2013

Trekløver(:

Carina:-) skriver:

Hvis man mentalt er som et lille barn ,hvordan kan man så tage vare på et spædbarn?

Du aner ikke om hun er som et lille barn. Hun er måske ikke den kvikkeste, men derfor gør det hende ikke på forhånd til en dårlig mor. 

Hvorfor skal hun ikke have lov til at have en chance? Hun har foreslået kommunen en masse ting, og det er da ikke at opføre sig som et lille barn i hvert fald!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.