Ny tvangsfjernelse i de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

pcoramt

Synes ikke man kan vurderer situationen ud fra et eller to tv programmer, men synes bestemt at det er godt at kommuner vælger at vurderer, og skride til handling hvis det er bedst for barnet synes på ingen måde at børn bliver tvangsfjernet uden grund,.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

pcoramt

Synes ikke man kan vurderer situationen ud fra et eller to tv programmer, men synes bestemt at det er godt at kommuner vælger at vurderer, og skride til handling hvis det er bedst for barnet synes på ingen måde at børn bliver tvangsfjernet uden grund,.

Anmeld

16. august 2013

hautecouture

Umiddelbart virker det som to vanvittige begrundelser. En for lille baby  (18 %) og en IQ .... Det virker ikke ligefrem som om, at det er helt gennemtænkt. Hvis den beslutning er endelig så håber jeg der er andre, og bedre, grunde end de to ting.  Derudover er det fuldstændigt vanvittigt, at sådan en afgørelse bliver truffet efter knap 14 dage.. Jeg er sgu overrasket, det må jeg sige - men igen, jeg kan bare håbe der ligger en ordentlig begrundelse bag, som ikke er kommet frem.

Anmeld

16. august 2013

Snevejr84

Synes det virker som et meget tyndt grundlag at fjerne et barn på. Barnet er lille ja, men det virker til de gør en indsats og det er altså ikke unormalt. De skulle i det mindste have en chance. Jeg synes det er fint hun er gået til pressen, for så sker der noget. Kommunerne hader pressen i de her sager 

Anmeld

16. august 2013

FruJacobsen

Jeg synes, at man ofte giver forældre, som man i forvejen er bekymret for, alt for mange chancer ift at tage vare på et barn. Og når så endelig en tvangsfjernelse bliver mulig, har barnet lidt stor overlast og er allerede blevet tidligt følelsesmæssigt skadet...er sikker på, at kommunen har sine argumenter i orden og jeg er faktisk glad for at læse om en sag, hvor man skrider til handling før barnet lider overlast.

Anmeld

16. august 2013

Trekløver(:

An&Jo skriver:

Ihvertfald hvis man skal stole på bt

http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/de-unge-moedre-nata scha-linea-faar-tvangsfjernet-sin-datter

Ved så ikke helt hvad jeg skal sige udover at det er ganske tragisk at endnu en får fjernet et barn

Forfærdeligt! Kan ikke fatte, at kommunen ikke vil give dem en chance. De kan ikke vide, om de kan finde ud af at passe et barn på baggrund af en IQ test !

Anmeld

16. august 2013

wamse

Jeg synes ikke, at man tage chancer på et barns vegne, det kan jo være ødelæggende for barnets udvikling

Tja selv om de kom på et forældre/mor/barn hjem, så kan der alligevel ske stor skade, det så man i et ældre dokumentar om en lille dreng Jørn, der var på sådan et hjem med hans forældre, som på ingen måde magtede, at give ham det, som han havde brug for.

Anmeld

16. august 2013

Carina:-)

wamse skriver:

Jeg synes ikke, at man tage chancer på et barns vegne, det kan jo være ødelæggende for barnets udvikling

Tja selv om de kom på et forældre/mor/barn hjem, så kan der alligevel ske stor skade, det så man i et ældre dokumentar om en lille dreng Jørn, der var på sådan et hjem med hans forældre, som på ingen måde magtede, at give ham det, som han havde brug for.

Ja,har en veninde der er ansat på et børnehjem  og fik en lille dreng i pleje da han var 7 uger.

Han er i dag knap 8 og går på specialskole fordi han tog skade af de uger han var hos hans mor .

Og vi snakker altså kun om 7 uger....

Og drejer det sig blandt andet om dårlige begavelse er det jo alvorligt nok-Hvis man er som 10-12 årig mentalt -Hvordan kan man så klare alt det det indebærer med et lille barn?

Anmeld

16. august 2013

Carina:-)

Mor1991 skriver:

Forfærdeligt! Kan ikke fatte, at kommunen ikke vil give dem en chance. De kan ikke vide, om de kan finde ud af at passe et barn på baggrund af en IQ test !

Hvis man mentalt er som et lille barn ,hvordan kan man så tage vare på et spædbarn?

Anmeld

16. august 2013

Ayasmor

Hvor blev kildekritikken af?? Det er BT vi snakker om her.
Ja, det kan godt ske, at kommunen har vurderet, at forældrene har en lav IQ, men det er da ved gud ikke det eneste, der ligger til grund for, at man har besluttet, at barnet skal fjernes. Ej heller, at deres datter er 18% undervægtigt. Der er en masse andre faktorer, som vi ikke kender til, der spiller ind når en kommune vælger at fjerne et barn så kort efter fødslen. Personligt synes jeg, at det er utroligt som vi kan sidde her på baby.dk og vurdere ud fra en artikel på BT og 1-2 afsnit af DUM, hvorvidt forældrene burde have en chance til at vise deres evner som forældre??? Hvor mange herinde har kompetencerne til at foretage sådanne vurderinger? Vi har ikke engang alle fakta.

Ja, det er sørgeligt og ikke mindst ulykkeligt for disse forældre og jeg føler også med dem. Det er da fordærdeligt ikke at kunne have sit barn hos sig. Men hvem er det vi prøver på at skåne?? Behøver jeg nævne Jørn som eksempel?? Det er MEGET få dage, der skal til før et barn er følelsesmæssigt skadet for livet? Hvem er det, der skal have en chance, forældrene eller barnet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.