Jeg blandede mig! (Kunne ikke la' være)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Morgensol

mor:) skriver:

Nu skrev jeg intet om myggenet, men kun stofble. Jeg er jo overbevist om at min dreng har det fint i sin klapvogn og sover dejligt. Ellers ville jeg da ikke gøre brug af stofbleen.

Det eksempel du nævner tror jeg simpelthen ikke handler om ligegyldighed. Så tror jeg netop ikke der var kommet strikhue på. For det vill de da ikke gide at pakke med så
Det et førstegangsforældre der bare synes det er skide svært at vurdere hvad baby skal have på. Men er da enig i at det er for meget tøj.

Men jeg synes i hvert fald det er forkert at have sådan en "jeg ved bedst holdning" når der er tale om fremmede børn. F.eks. forklarer jeg dig at mit barn ikke har det for varmt og ligger fint i sin klapvogn, hvortil du svarer at du ALDRIG kunne finde på det og slet ikke kommentere resten af mit indlæg.

Jeg går i klasse med en hvis barn meget nemt fryser. Jeg synes i hvert fald man skal passe på med at blande sig.
Ikke dermed sagt at jeg synes det var rigtig eller forkert at du blandede dig, for som sagt så er jeg lidt ambivalent omkring det.

Det var IKKE førstegangsforældre! De havde en større pige med også.. Og nej det var ikke bare en veninde eller niece..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

MorDk

Lotus86 skriver:

Der er godt nok mange der snakker om deres 'kolde' børn, men nu handler det jo ikke kun om hvor vidt et barn har det for varmt eller for koldt, men om at iltcirkulationen bliver dårligere og dårligere når man hænger noget for åbningen, og dét er farligt, lige meget hvor koldt et barn man har..!!!

Tak! Ja piger hold jer lige til emnet Tsk! Tsk!

Anmeld

5. august 2013

l.kjoeller

Ja det har jeg også tænkt over. Har aldrig hørt om det.

det har været i medierne - det kan bliver sindsygt varm dernede ( som i over 60 grader) så de dehydrerer uden man opdager det og uden de giver lyd det er som en ovn. jeg anede det heller ikke før jeg så det i medierne men har nu heller aldrig brugt det

Anmeld

5. august 2013

Koen.

MorDk skriver:

Sys ærlig talt det det samme. (kan virke lige så flabet)

Nej... hvorfor skal det pakkes ind... ?

Det skal pakkes ind så folk som dem du sagde det til ikke føler sig overfuset! Men sådan er vi så forskellige!

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Tanja. skriver:

Det skal pakkes ind så folk som dem du sagde det til ikke føler sig overfuset! Men sådan er vi så forskellige!

Så er der jo også dem som IKKE forstår det mellem "linierne"  Derfor er det for mig nemmere at være MIG og sige tingene som de er.... Men klart det er værd at tænke over formuleringen til tider...

Anmeld

5. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Morgensol skriver:

Det var IKKE førstegangsforældre! De havde en større pige med også.. Og nej det var ikke bare en veninde eller niece..

Jeg tror nu stadig ikke det handlet om ligegyldighed.

Anmeld

5. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
l.kjoeller skriver:

det har været i medierne - det kan bliver sindsygt varm dernede ( som i over 60 grader) så de dehydrerer uden man opdager det og uden de giver lyd det er som en ovn. jeg anede det heller ikke før jeg så det i medierne men har nu heller aldrig brugt det

Jeg har godt læst artiklen. Men det bliver jo kun så varmt hvis der er myggenet, regnslag, overlærred og stofble i brug samtidig.
Der bliver jo ikke så varmt ved at de ligger i en klapvogn med en stofble for at skærme. Der er jo åbent i resten af klapvognen og ud i siderne. En stofble dækker ikke hele åbningen, i hvertfald ikke på min klapvogn så nægter a tro på der blivet så varmt.... Så burde min dreng da være drivvåd.
Men sagde de i udsendelse hvormange der reelt døde af det? Nu er det blevet brugt i årevis.

Anmeld

5. august 2013

Morgensol

Jeg tror nu stadig ikke det handlet om ligegyldighed.

Nej nok ikke, det har jeg heller ikke skrevet nogen steder, og heller ikke uvidenhed. Jeg ved ik hvad man tænker på når man gør sådan noget... måske mere det er overpylrethed og ikke at tænke sig om.

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Jeg har godt læst artiklen. Men det bliver jo kun så varmt hvis der er myggenet, regnslag, overlærred og stofble i brug samtidig.
Der bliver jo ikke så varmt ved at de ligger i en klapvogn med en stofble for at skærme. Der er jo åbent i resten af klapvognen og ud i siderne. En stofble dækker ikke hele åbningen, i hvertfald ikke på min klapvogn så nægter a tro på der blivet så varmt.... Så burde min dreng da være drivvåd.
Men sagde de i udsendelse hvormange der reelt døde af det? Nu er det blevet brugt i årevis.

Nej men faktisk kan myggenettet (kun) gøre vognen en hel del varmere... og iltcirkulationen ringere.

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Morgensol skriver:

Nej nok ikke, det har jeg heller ikke skrevet nogen steder, og heller ikke uvidenhed. Jeg ved ik hvad man tænker på når man gør sådan noget... måske mere det er overpylrethed og ikke at tænke sig om.

Tror det var mig der "kom til" at bruge ordet ligegyldighed (her i kampens hede) Men nok ikke lige det rette ordvalg når man tænker på at en mor giver sit barn strikhue på i 30 graders varme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.