Jeg blandede mig! (Kunne ikke la' være)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

MorDk

ano14316 skriver:

Ihh det er altid dejligt med sådan en tråd hvor alle kan blive enige om at andre er idioter..

Hvad mener du med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

ano14316

MorDk skriver:

Hvad mener du med det?

en kvinde er blevet uforberedt overfuset af en fremmed, der irettesatte hende om hvordan hun gør med hendes barn, hun blev tilmed spurgt om hun ville slå sit barn ihjel...
Derefter bliver hun hængt ud på et offentligt forum, hvor brugere i en 12 sider lang debat bliver enige om at hun er idiot.

Anmeld

12. august 2013

MorDk

en kvinde er blevet uforberedt overfuset af en fremmed, der irettesatte hende om hvordan hun gør med hendes barn, hun blev tilmed spurgt om hun ville slå sit barn ihjel...
Derefter bliver hun hængt ud på et offentligt forum, hvor brugere i en 12 sider lang debat bliver enige om at hun er idiot.

For det første var det ikke for at hænge nogen ud. For det andet så gjorde jeg det i god mening og ja jeg kunne have sagt tingene anderledes. Og vil da helt sikkert tænke over det en anden gang. Men blande mig uden om gør jeg ikke. Ikke når jeg ved hvor farligt det kan være. Hvorfor bare passe mit? Hvis jeg kan gøre en foreskel? Kan godt være hun blev sur men hun har med garanti tænkt over det jeg sagde.

Altså utroligt at man ikke kan oprettet en tråd og lave en debat uden man bliver "beskyldt" for at hænge folk ud osv.

Herinde skriver folk om oplevelser m.m og man debattere div. oplevelser, hændelser etc.

For det tredje hvorfor kommenterer du på denne tråd hvis ikke du kan komme med noget konstruktivt? Eks. give mig et par fif til kommunikation med fremmede el.lign?

Lige så vel som du mener jeg har været "overfusende" overfor denne mor. Ligeså vel mener jeg at du dømmer de fleste i denne tråd!

Lige en sidste ting: Hun var ikke uforberedt. Jeg henvendte mig med et "undskyld..." og derefter et "Var det ikke en idé at..." Da hun blev grov i munden blev jeg "grov"

God dag!

Anmeld

12. august 2013

MorDk

ano14316 skriver:

Jeg har da ikke et eneste sted skrevet at denne kvinde/mor er en idiot!?

Anmeld

12. august 2013

ano14316

MorDk skriver:

Jeg har da ikke et eneste sted skrevet at denne kvinde/mor er en idiot!?

Det er ikke møntet specielt på dig, det er mere hele den der mentalitet der går igang, hvor hele panelet stemmer i, og er enige om at hun var uforsvarlig, ubetænksom, unormal osv.

principelt synes jeg det var fint det du gjorde, måske en bedre formulering havde være fin, men man handler jo bare i sådan en situation.

Håber du forstår hvor jeg vil hen.

en lille episode i et center, bliver blæst helt vildt op.

dertil kommer at jeg i sådan debat her ikke kan lade være med at spekulere på hvad hensigten med tråden var.. Er du reelt interesseret i at høre hvordan andre havde taklet situationen? eller er det bare rart at få et skulderklap og et godt gået.. Hvilket vel egentlig også er ok. .

Anmeld

12. august 2013

Havre74

MorDk skriver:

Her forleden da jeg var i centret gik jeg forbi et forældre par, som stod og kiggede på et butiksvindue alt imens moderen rokkede med barnevognen. Hun stønnede og sagde til kæresten: "Puuhh det er alt for varmt jeg må altså snart have mig noget at drikke" Mine øjne fangede vognen som var dækket til. Vi snakker om at baby lå nede i den lumre barnevogn MED dyne på. Og så var der myggenet og stofble som også dækkede vognens åbning!

Jeg tænkte bare "Det var sgu da utroligt"

Har set SÅ mange der dækker åbningen til med det ene og det andet. Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?

Nå, men jeg gik forbi... og havde bare en frygtelig "knude" i maven. Kunne ikke have det... og kunne bare mærke irritationen boble i kroppen. (Det var ikke bare hormoner eller varmen)

Jeg drejede om på hælen og gik hen mod parret igen.

Mig: "Undskyld??"

Kvinden vender sig mod mig og ser spørgende ud....

Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"

Kvinden: "Hvad mener du med det?"

Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"

Kvinden: "Det ved jeg sgu da godt."

Mig: "Øhhh ok... men vil du ikke give mig ret i at det er en MEGET varm dag"?

Kvinden: "Jo...?"

Mig: "Jeres barn har også dyne på?"

Kvinden: "Ja og hvad så?"

Mig: "Ikke andet end jeg synes det er synd for jeres barn at det skal ligge dernede og koge"

Fyren: "Gider du at blande dig udenom?"

Mig: "Nej egentlig ikke. Men hvis I er ude på at slå jeres barn ihjel så smide endelig en extra stofble over vognen"

Kvinden står bare og glor dumt på mig....

Fyren trækker på smilebåndet og ryster på hovedet...

Mig: "Ryst du bare på hovedet" Og jeg vente mig om og gik. Ejjj jeg var tosset. Tænkte bare 1000 tanker. Og ja måske skulle jeg ikke blande mig. Men helt ærlig... hvorfor skulle jeg holde min mund?

Hvad havde I gjort? Ingenting? Gået videre? Sagt noget?

Hvis jeg var hende med barnet i barnevognen, var jeg blevet fuldstændig målløs over at du tror, at du er bedre til at passe på mit barn end jeg selv.

Jeg mener absolut, at du skulle tage at blande dig uden om hvad andre gør.

Jeg kan simpelthen ikke udholde den form for bedrevidenhed, nogen mennesker har.

Anmeld

12. august 2013

Rose<3

Her forleden da jeg var i centret gik jeg forbi et forældre par, som stod og kiggede på et butiksvindue alt imens moderen rokkede med barnevognen. Hun stønnede og sagde til kæresten: "Puuhh det er alt for varmt jeg må altså snart have mig noget at drikke" Mine øjne fangede vognen som var dækket til. Vi snakker om at baby lå nede i den lumre barnevogn MED dyne på. Og så var der myggenet og stofble som også dækkede vognens åbning!

Jeg tænkte bare "Det var sgu da utroligt"

Har set SÅ mange der dækker åbningen til med det ene og det andet. Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?

Nå, men jeg gik forbi... og havde bare en frygtelig "knude" i maven. Kunne ikke have det... og kunne bare mærke irritationen boble i kroppen. (Det var ikke bare hormoner eller varmen)

Jeg drejede om på hælen og gik hen mod parret igen.

Mig: "Undskyld??"

Kvinden vender sig mod mig og ser spørgende ud....

Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"

Kvinden: "Hvad mener du med det?"

Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"

Kvinden: "Det ved jeg sgu da godt."

Mig: "Øhhh ok... men vil du ikke give mig ret i at det er en MEGET varm dag"?

Kvinden: "Jo...?"

Mig: "Jeres barn har også dyne på?"

Kvinden: "Ja og hvad så?"

Mig: "Ikke andet end jeg synes det er synd for jeres barn at det skal ligge dernede og koge"

Fyren: "Gider du at blande dig udenom?"

Mig: "Nej egentlig ikke. Men hvis I er ude på at slå jeres barn ihjel så smide endelig en extra stofble over vognen"

Kvinden står bare og glor dumt på mig....

Fyren trækker på smilebåndet og ryster på hovedet...

Mig: "Ryst du bare på hovedet" Og jeg vente mig om og gik. Ejjj jeg var tosset. Tænkte bare 1000 tanker. Og ja måske skulle jeg ikke blande mig. Men helt ærlig... hvorfor skulle jeg holde min mund?

Hvad havde I gjort? Ingenting? Gået videre? Sagt noget?

Det er virkelig  langt over grænsen at opføre sig sådan overfor andre mennesker Forstår da udmærket at kvinden ikke gad lytte til dig når du henvender dig til hende på den nedladende og bedrevidende facon. Håber virkelig ikke det er sådan du generelt taler til andre mennesker, for så må du godt nok have svært ved at blive taget seriøst.

Og hvorfor bliver du egentlig ved med at køre på dem EFTER du er blevet bedt om at blande dig uden om? De er jo tydeligvis ikke interessede i dine gode råd og melder det også klart ud. Fyren siger det jo direkte til dig! Istedet fortsætter du og kommer med en top fesen kommentar hvori du antyder at de vil slå barnet ihjel. Ej, jeg kan slet ikke have den opførsel.

Anmeld

12. august 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Du gjorde det kun i en god mening det er jeg sikker på men hvis det var mig du havde henvendt dig til var jeg blevet sur og fornærmet. INGEN skal fortælle mig hvad eller hvordan jeg skal passe på mit barn! Du ved jo ikke hvad der er gået forud. Måske der har været en grund til at barnet var pakket så godt ind....??...

Anmeld

12. august 2013

Mother-love

Hejsa
Gad altså ikke lige læse hele tråden igennem.
Men ved da du har gjort det i god mening. Men jeg har det sådan lidt at så længe nogen ikke gør direkte skade på deres børn skal man blande sig udenom. Ved godt det ikke lige er så hensigt mæssigt at give sit barn så meget tøj på i denne varme. Og så under en dyne. Men synes ikke man skal blande sig. Og det siger jeg fordi der ikke er nogen der skal blande sig i hvad jeg gør og hvorfor og derfor blander jeg mig heller ikke i hvad andre gør. Self kan jeg godt gå forbi og tænke hold da op. Men jeg synes ikke der er noget værre end folk der blander sig i hvad jeg gør med mine børn eller ikke gør.

Det er ikke for at hakke på dig. For du gør det i god mening. Men synes bare man nogen gange skal holde sine meninger for sig selv. Når man ikke er blevet bedt om den.

Anmeld

12. august 2013

UnderStjernerne

Jeg må erklære mig enig med et par andre herinde og sige, at jeg faktisk ikke synes det er i orden at blande sig på den måde som du gjorde.

En ting er, at man ser noget, der kan give "knuder i maven" og så reagere på det på en pæn måde. Ja, du starter med et undskyld, men det virker for mig også som det eneste pæne du faktisk siger.
Det virker for mig som om du overumpler parret, og når de så beder dig blande dig uden om er du så fræk at insinuere at de vil slå deres barn ihjel. 

Det er simpelthen ikke i orden!

Uanset om man er skrækslagen førstegangsmor eller garvet i "faget", så er der absolut INGEN der har ret til at tale sådan til andre! Der findes andre pænere måder at blande sig på - og når ens "hjælp" bliver afvist nytter det ikke noget at blive tøsefornærmet og slynge sådan en omgang galde ud. 

Jeg vil gerne slå fast at jeg synes det er fint at udvise bekymring på en pæn, sober måde. Der er kommet et par gode eksempler i tråden her. Men igen, hvis personen ikke vil tage imod hjælp, så nytter det slet ikke at blive ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.