Jeg blandede mig! (Kunne ikke la' være)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2013

modesty

MorDk skriver:

Her forleden da jeg var i centret gik jeg forbi et forældre par, som stod og kiggede på et butiksvindue alt imens moderen rokkede med barnevognen. Hun stønnede og sagde til kæresten: "Puuhh det er alt for varmt jeg må altså snart have mig noget at drikke" Mine øjne fangede vognen som var dækket til. Vi snakker om at baby lå nede i den lumre barnevogn MED dyne på. Og så var der myggenet og stofble som også dækkede vognens åbning!

Jeg tænkte bare "Det var sgu da utroligt"

Har set SÅ mange der dækker åbningen til med det ene og det andet. Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?

Nå, men jeg gik forbi... og havde bare en frygtelig "knude" i maven. Kunne ikke have det... og kunne bare mærke irritationen boble i kroppen. (Det var ikke bare hormoner eller varmen)

Jeg drejede om på hælen og gik hen mod parret igen.

Mig: "Undskyld??"

Kvinden vender sig mod mig og ser spørgende ud....

Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"

Kvinden: "Hvad mener du med det?"

Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"

Kvinden: "Det ved jeg sgu da godt."

Mig: "Øhhh ok... men vil du ikke give mig ret i at det er en MEGET varm dag"?

Kvinden: "Jo...?"

Mig: "Jeres barn har også dyne på?"

Kvinden: "Ja og hvad så?"

Mig: "Ikke andet end jeg synes det er synd for jeres barn at det skal ligge dernede og koge"

Fyren: "Gider du at blande dig udenom?"

Mig: "Nej egentlig ikke. Men hvis I er ude på at slå jeres barn ihjel så smide endelig en extra stofble over vognen"

Kvinden står bare og glor dumt på mig....

Fyren trækker på smilebåndet og ryster på hovedet...

Mig: "Ryst du bare på hovedet" Og jeg vente mig om og gik. Ejjj jeg var tosset. Tænkte bare 1000 tanker. Og ja måske skulle jeg ikke blande mig. Men helt ærlig... hvorfor skulle jeg holde min mund?

Hvad havde I gjort? Ingenting? Gået videre? Sagt noget?

Jeg synes det er helt OK på en stille og rolig måde at komme med en bemærkning. Men så er det også dét. Det er efter min mening ikke okay at gøre det til en længere diskussion og da SLET ikke at insinuere at de er ude på at slå deres barn ihjel.

Og så synes jeg desuden (generelt og ikke møntet på dig) at diskussionen med stofbleer og deslige er kørt helt af sporet. Jeg har googlet og googlet og har ikke kunnet finde ét eneste tilfælde hvor et barn er død, eller blevet skadet for den sags skyld. Folk får det til at lyde som om det er omsorgssvigt og nærmest svarer til at man slår sin baby, at man hænger en stofble over hullet. Dermed ikke sagt at man skal være ligeglad, men altså ro på nu. Man må have lidt perspektiv på tingene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2013

MorDk

Jeg synes det er helt OK på en stille og rolig måde at komme med en bemærkning. Men så er det også dét. Det er efter min mening ikke okay at gøre det til en længere diskussion og da SLET ikke at insinuere at de er ude på at slå deres barn ihjel.

Og så synes jeg desuden (generelt og ikke møntet på dig) at diskussionen med stofbleer og deslige er kørt helt af sporet. Jeg har googlet og googlet og har ikke kunnet finde ét eneste tilfælde hvor et barn er død, eller blevet skadet for den sags skyld. Folk får det til at lyde som om det er omsorgssvigt og nærmest svarer til at man slår sin baby, at man hænger en stofble over hullet. Dermed ikke sagt at man skal være ligeglad, men altså ro på nu. Man må have lidt perspektiv på tingene.

Enig i at jeg gik over grænsen med det med "at slå barnet ihjel" men nogen gange får man jo sgat ting som ikke er så heldigt, hvis man ikke bliver talt pænt til

Anmeld

13. august 2013

Enirt

mor:) skriver:

Hvor mange døde af den farlige stofble?

Det ved jeg ikke men her er den artikkel jeg henviser til

http://sondagsavisen.dk/2012/30/Barnevogne-er-livsfarlige-ovne.aspx

Anmeld

13. august 2013

gonefishing

"Sidder og venter på at der kommer en tråd med en der har slået en riskiks ud af hånden på en andens barn".

Anmeld

13. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MorDk skriver:

Nogen mennesker .... hentyder du så til mig?

Hvis ja... så lad venligst være med at "dømme" mig udfra det indlæg jeg har skrevet. Jeg gjorde det i god mening. Havde ikke hensigt med at være nedladende. At det kan virke sådan (på måden jeg fik sagt tingene) er en ting. (Nævnte jeg også flere gange.... at jeg kunne have sagt det anderledes) Men helt ærlig. Det handler ikke om at jeg føler mig bedre og klogere. Jeg var oprigtig bekymret for barnet. Jeg føler ikke jeg overfusede hende... Men blev mere grov i munden ja... EFTER hun svaret mig på en "grov" måde!

Jeg tror, at de negative reaktioner herinde i lige så høj grad handler om måden, du skriver om forældrene i dit indlæg - flere dage efter episoden. 

"Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?" 

Det handler jo ikke kun om måden, du talte til dem på i din irritation den dag, men også om den fordømmelse, du udtrykker her. 

Anmeld

13. august 2013

MorDk

Mor og meget mere skriver:

Jeg tror, at de negative reaktioner herinde i lige så høj grad handler om måden, du skriver om forældrene i dit indlæg - flere dage efter episoden. 

"Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?" 

Det handler jo ikke kun om måden, du talte til dem på i din irritation den dag, men også om den fordømmelse, du udtrykker her. 

Ja det kan du have ret i... Men det er nok fordi jeg tænker... at hvis man selv sveder helt sindssygt så bør man nok ikke på en HOT dag gemme baby væk under dyne, stofbleer, myggenet osv. Men ja kan godt se hvad du mener... men kan stadig ikke se problemet i at man "blander" sig... hvis man ser noget der er til "fare" for barnet...

Anmeld

13. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MorDk skriver:

Ja det kan du have ret i... Men det er nok fordi jeg tænker... at hvis man selv sveder helt sindssygt så bør man nok ikke på en HOT dag gemme baby væk under dyne, stofbleer, myggenet osv. Men ja kan godt se hvad du mener... men kan stadig ikke se problemet i at man "blander" sig... hvis man ser noget der er til "fare" for barnet...

Selve "Bør man blande sig"-debatten er bestemt interessant, enig. 

Anmeld

13. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Enirt skriver:

Det ved jeg ikke men her er den artikkel jeg henviser til

http://sondagsavisen.dk/2012/30/Barnevogne-er-livsfarlige-ovne.aspx

jeg har godt læst artiklen før, men jeg kan bare undre mig over at det bliver beskrevet som enormt farligt. Metoden er blevet brugt i maaange år nu og jeg har aldrig hørt om dødsfald grundet dette.

Anmeld

13. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
modesty skriver:

lige min tanke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.