Jeg blandede mig! (Kunne ikke la' være)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Koen.

MorDk skriver:

Ok... det kan du muligvis have ret i... Men hvordan ville du have sagt det så?

Jeg ville nok have kommenteret stofbleen, sige sikke et flot mønster, farve, what ever (og håbe den ikke bare var hvid haha) og så spørge om de havde læst den artikel i, tror det var søndags avisen, om kvælning af de små med myggenet, stofbleer ovs pga varme, så jeg mere henledte dem at det ikke cvar skide smart med den stofble der

Lyder det helt hen i vejret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Mum33

MorDk skriver:

Ok... det kan du muligvis have ret i... Men hvordan ville du have sagt det så?

Tænker bare at jeg faktisk sys det er ok pænt sagt?

Mig: "Undskyld??"

Kvinden vender sig mod mig og ser spørgende ud....

Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"

Kvinden: "Hvad mener du med det?"

Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"

Jeg ville muligvis have sagt "ja vi sveder :-) så tænkt på at ligge i en barnevogn. Jeg synes det er så svært at vide hvornår de har det for varmt pt." På den måde havde du indirekte påpeget at hun skulle huske at tjekke barnet pga varmen, uden at det blev anklagende (som jeg synes det ellers lyder). 

Anmeld

5. august 2013

Laulund87

mor:) skriver:

Nu skrev jeg intet om myggenet, men kun stofble. Jeg er jo overbevist om at min dreng har det fint i sin klapvogn og sover dejligt. Ellers ville jeg da ikke gøre brug af stofbleen.

Det eksempel du nævner tror jeg simpelthen ikke handler om ligegyldighed. Så tror jeg netop ikke der var kommet strikhue på. For det vill de da ikke gide at pakke med så
Det et førstegangsforældre der bare synes det er skide svært at vurdere hvad baby skal have på. Men er da enig i at det er for meget tøj.

Men jeg synes i hvert fald det er forkert at have sådan en "jeg ved bedst holdning" når der er tale om fremmede børn. F.eks. forklarer jeg dig at mit barn ikke har det for varmt og ligger fint i sin klapvogn, hvortil du svarer at du ALDRIG kunne finde på det og slet ikke kommentere resten af mit indlæg.

Jeg går i klasse med en hvis barn meget nemt fryser. Jeg synes i hvert fald man skal passe på med at blande sig.
Ikke dermed sagt at jeg synes det var rigtig eller forkert at du blandede dig, for som sagt så er jeg lidt ambivalent omkring det.

Jeg har nemlig også en lille tynd, frossenpind som andre måske vil mene tit har for meget tøj på.. Tingene kan godt se ud på en bestemt måde, men i virkeligheden ved man ingenting.

Anmeld

5. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Nu mente jeg jo ikke lige dig så tror altså du/vi har "talt" lidt forbi hinanden. Jeg er ikke "JEG VED BEDST" typen, men jeg vil meget gerne hjælpe andre.

At du lægger en stofble et par minutter hen over din søn er da fint. Du kender dit barn og du er opmærksom. Men det jeg så i centret var ikke bare... der var mere i det... og min mavefornemmelse sagde mig at jeg MÅTTE sige noget til dem.

Ah okay. Troede dit svar var til mig. Sorry....misforstod dig.

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Maja84 skriver:

Man kunne måske i stedet spørge om de var klar over at der ikke kommer luft ind ved brug af myggenet, en ting jeg ikke selv vidste for det er jo net med huller i, og fik det at vide af en fra min første Mødregruppe, og bruger derfor kun myggenet de steder hvor mine børn sover køligt i skyggen på varme dage hvor de har yderst lidt på. Jeg ville selv føle det enormt grænseoverskridende, bedrevidende og bebrejdende, hvis der var en som var kommet hen på den måde, synes netop man skal passe på især når de begge går med barnet og derfor er der, og kan tjekke om der er noget galt. Jeg har set en stille barnevognen ud midt på en græsplæne i bagende sol med regnslag over

Ja der er jo forskellige måder at sige tingene på og ja jeg kunne muligvis have sagt det på en anden måde. Men det var i god mening. Og jeg sys trods alt det er sindssygt at med dyne, myggenet og stofble i denne varme

Spørgsmål til det jeg har markeret med rødt:

Hvad gjorde du ved det?

Anmeld

5. august 2013

Laulund87 skriver:

Jeg har nemlig også en lille tynd, frossenpind som andre måske vil mene tit har for meget tøj på.. Tingene kan godt se ud på en bestemt måde, men i virkeligheden ved man ingenting.

Lige præcis. Det er ikk altid til at vide hvad årsagen bag er.
Ligesom der er nogle børn der er ret varme, hvor det sikkert er nogen der tænker sit angående påklædningen om vinteren.

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Tanja. skriver:

Jeg ville nok have kommenteret stofbleen, sige sikke et flot mønster, farve, what ever (og håbe den ikke bare var hvid haha) og så spørge om de havde læst den artikel i, tror det var søndags avisen, om kvælning af de små med myggenet, stofbleer ovs pga varme, så jeg mere henledte dem at det ikke cvar skide smart med den stofble der

Lyder det helt hen i vejret?

Sys ærlig talt det det samme. (kan virke lige så flabet)

Nej... hvorfor skal det pakkes ind... ?

Anmeld

5. august 2013

"Mange forældre lukker åbningen på barnevognen til med en stofble, når guldklumpen skal have en middagslur i sommerheden. Men det kan få livsfarlige
konsekvenser for barnet, advarer Helen Lyng Hansen, der står bag brevkassen Netsundhedsplejersken.dk.
Barnevognen bliver på kort tid forvandlet til en bageovn, og iltcirkulationen omkring barnet bliver ringere og ringere.
»Børnene bliver sløve og apatiske, og de er i stor risiko for at dehydrere, når de ligger der i varmen og samtidig mangler ilt. I værste tilfælde kan de dø af det,« siger hun.
Desuden når forældrene ikke at ane uråd, hvis barnet får det dårligt i heden.
»Man tror, barnet sover. Men det ligger typisk bare meget stille og uden gråd.«

Bare til Info.

Har læst det før. Men tak for information.

Anmeld

5. august 2013

Laulund87

Lige præcis. Det er ikk altid til at vide hvad årsagen bag er.
Ligesom der er nogle børn der er ret varme, hvor det sikkert er nogen der tænker sit angående påklædningen om vinteren.

Nemlig! Jeg kan godt tænke "puha det barn må fryse", men det er jo fordi mit barn nemt bliver koldt og fordi jeg selv fryser nemt. Det er så nemt at dømme

Anmeld

5. august 2013

Lotus86

Har læst. Men ellers tak

Men ellers tak hvad??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.