Jeg blandede mig! (Kunne ikke la' være)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Hyacinth

MorDk skriver:

Her forleden da jeg var i centret gik jeg forbi et forældre par, som stod og kiggede på et butiksvindue alt imens moderen rokkede med barnevognen. Hun stønnede og sagde til kæresten: "Puuhh det er alt for varmt jeg må altså snart have mig noget at drikke" Mine øjne fangede vognen som var dækket til. Vi snakker om at baby lå nede i den lumre barnevogn MED dyne på. Og så var der myggenet og stofble som også dækkede vognens åbning!

Jeg tænkte bare "Det var sgu da utroligt"

Har set SÅ mange der dækker åbningen til med det ene og det andet. Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?

Nå, men jeg gik forbi... og havde bare en frygtelig "knude" i maven. Kunne ikke have det... og kunne bare mærke irritationen boble i kroppen. (Det var ikke bare hormoner eller varmen)

Jeg drejede om på hælen og gik hen mod parret igen.

Mig: "Undskyld??"

Kvinden vender sig mod mig og ser spørgende ud....

Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"

Kvinden: "Hvad mener du med det?"

Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"

Kvinden: "Det ved jeg sgu da godt."

Mig: "Øhhh ok... men vil du ikke give mig ret i at det er en MEGET varm dag"?

Kvinden: "Jo...?"

Mig: "Jeres barn har også dyne på?"

Kvinden: "Ja og hvad så?"

Mig: "Ikke andet end jeg synes det er synd for jeres barn at det skal ligge dernede og koge"

Fyren: "Gider du at blande dig udenom?"

Mig: "Nej egentlig ikke. Men hvis I er ude på at slå jeres barn ihjel så smide endelig en extra stofble over vognen"

Kvinden står bare og glor dumt på mig....

Fyren trækker på smilebåndet og ryster på hovedet...

Mig: "Ryst du bare på hovedet" Og jeg vente mig om og gik. Ejjj jeg var tosset. Tænkte bare 1000 tanker. Og ja måske skulle jeg ikke blande mig. Men helt ærlig... hvorfor skulle jeg holde min mund?

Hvad havde I gjort? Ingenting? Gået videre? Sagt noget?

Super sejt gjort

Jeg tror nu også det er uvidenhed og ikke fordi forældrene ikke vil deres barn det bedste. Måske bør man bare tænke/konkludere, at alle forældre ikke tænker lige langt(f.eks strikhue el. regnslag i 30 grader) og man bør som sundhedsvæsen måske overveje om det skal være lidt "obligatorisk" at hver nybagte forælder/forældre får udleveret en artikel om netop dette emne.

Men igen - godt gået du tænkte på barnets ve og vel, men selvfølgelig skal man altid have in mente, at det nok ikke er gjort i ond tro

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

MorDk

Hyacinth skriver:

Super sejt gjort

Jeg tror nu også det er uvidenhed og ikke fordi forældrene ikke vil deres barn det bedste. Måske bør man bare tænke/konkludere, at alle forældre ikke tænker lige langt(f.eks strikhue el. regnslag i 30 grader) og man bør som sundhedsvæsen måske overveje om det skal være lidt "obligatorisk" at hver nybagte forælder/forældre får udleveret en artikel om netop dette emne.

Men igen - godt gået du tænkte på barnets ve og vel, men selvfølgelig skal man altid have in mente, at det nok ikke er gjort i ond tro

Regner bestemt heller ikk med at folk gør sådan noget i "ond mening"

Anmeld

5. august 2013

Palaja

MorDk skriver:

Du er hurtig Fik trykket besvar lidt for hurtigt, så har lige rettet mit indlæg 

Anmeld

5. august 2013

nielsen80

**Ønskebabyen skriver:

Synes det er super det du gjorde!!

Lige efter at have læst dit indlæg går jeg på facebook hvor dette billede er slået op.

Alligevel vildt der kun er to graders forskel på regnslag og myggenet......og det er jo faktisk ligemeget om man bruger stofble eller myggenet så.

Bare lige et sidespring.

Anmeld

5. august 2013

Morgensol

mor:) skriver:

Jeg tror det et en mor der er bange for hendes barn bliver kold, bliver syg og lignende. Jeg kan da huske hvor svært jeg synes det var. Jeg var hele tiden bange for han ikke havde nok tøj på og senere at han havde for meget tøj på. Nu synes jeg at jeg er ved at have styr på det, men usikkerhed tror jeg ligger bag

Nej kan også se det ikke var dig der skrev ligegyldighed

Jeg har da helt sikkert også været usikker.. Men for filan. Strikhue i 30 graders varme! Det burde de fleste da kunne se ik liiiiige passer sammen! Igen.. Hvis du sveder og har det varmt i sommertøj, så er der stor sandsynlighed for at dit barn også har det varmt, og så er lange bukser, langærmet og hue nok ik hensigtsmæssigt..

Anmeld

5. august 2013

l.kjoeller

mor:) skriver:

Det tror jeg du har ret i. Man skal tage det til sig og samtidig bruge sin fornuft. Så kan man vel ikke gå helt galt

lige præcis

Anmeld

5. august 2013

Babydrøm

MorDk skriver:

Her forleden da jeg var i centret gik jeg forbi et forældre par, som stod og kiggede på et butiksvindue alt imens moderen rokkede med barnevognen. Hun stønnede og sagde til kæresten: "Puuhh det er alt for varmt jeg må altså snart have mig noget at drikke" Mine øjne fangede vognen som var dækket til. Vi snakker om at baby lå nede i den lumre barnevogn MED dyne på. Og så var der myggenet og stofble som også dækkede vognens åbning!

Har set SÅ mange der dækker åbningen til med det ene og det andet. Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?

Nå, men jeg gik forbi... og havde bare en frygtelig "knude" i maven. Kunne ikke have det... og kunne bare mærke irritationen boble i kroppen. (Det var ikke bare hormoner eller varmen)

Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"

Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"

Mig: "Ikke andet end jeg synes det er synd for jeres barn at det skal ligge dernede og koge"

Mig: "Nej egentlig ikke. Men hvis I er ude på at slå jeres barn ihjel så smide endelig en extra stofble over vognen"

Mig: "Ryst du bare på hovedet" Og jeg vente mig om og gik. Ejjj jeg var tosset. Tænkte bare 1000 tanker. Og ja måske skulle jeg ikke blande mig. Men helt ærlig... hvorfor skulle jeg holde min mund?

Så fedt gjort!

Jeg havde ik turde, selvom jeg ville tænke det samme som dig. Jeg er ik mor, endnu, men jeg har læst hvor farligt det er her på baby.dk og hver gang jeg ser nogen der har dækket vognen til, tænker jeg på den artikel. Hvad tænker forældrene på. Hvorfor gør man det, hvad er formålet med det? 

Anmeld

5. august 2013

Missy89

Det var der helt rigtige at gøre. Jeg håber sådan på at de kunne se du havde fuld stændig ret og fjernede noget af det fra barnet!

Anmeld

12. august 2013

1990h

MorDk skriver:

skide godt gjort.

og hvor er det bare typisk at forældre i dag ikke vil tage imod gode råd og facs omkring babyer fra andre end dem selv..de tror de ved bedst og det deres barn..ja det rigtigt..men dette vidste de tydeligvis ikke også der ingen der skal belære dem også stejler de sådan..totalt ærgeligt når nu du har fuldstændig ret..

Anmeld

12. august 2013

ano14316

Ihh det er altid dejligt med sådan en tråd hvor alle kan blive enige om at andre er idioter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.