Jeg blandede mig! (Kunne ikke la' være)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

lycly

Nu spørger jeg bare af nysgerrighed, men er der børn der er døde i en barnevogn fordi den har været for varm?
Jeg tænker bare at man da til alle tider har brugt myggenet på en barnevogn og jeg bruger altid stofble hvis jeg har solen i ryggen (bruger dog sjældent myggenet og stofble samtidig)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lotus86 skriver:

Men ellers tak hvad??

Forkert formuleret.
Har læst det før. Men ellers tak var ment som, tak fordi du ville give mig informationen.

Anmeld

5. august 2013

MorDk

mor:) skriver:

Jeg ville på forhånd være undskyldende over at jeg blander mig og fortælle at jeg muligvis går over grænsen. Og så vil jeg sige at jeg fornylig havde læst lidt om tildækkede barnevogne og fortælle hvad jeg har læst. Jeg ville nok slutte af med at sige, at jeg ikke håber de tager min indblanding ilde op, men at jeg blot lagde mærke til barnevognen nu hvor jeg har læst den artikel.

Og så må de jo selv vælge hvad de stiller op med den information du har givet dem. Så har du ikke direkte fortalt dem hvad de skal og ikke skal gøre, men blot delt din nyvundne viden med dem.

Lyder ganske godt. Men jeg bliver nød til at sige at så "opfindsom" var jeg ikke lige i øjeblikket. Men jeg vil da tænke over det til en anden gang. For der bliver en anden gang... 

Anmeld

5. august 2013

LuLy skriver:

Nu spørger jeg bare af nysgerrighed, men er der børn der er døde i en barnevogn fordi den har været for varm?
Jeg tænker bare at man da til alle tider har brugt myggenet på en barnevogn og jeg bruger altid stofble hvis jeg har solen i ryggen (bruger dog sjældent myggenet og stofble samtidig)

Ja det har jeg også tænkt over. Har aldrig hørt om det.

Anmeld

5. august 2013

Lotus86

Der er godt nok mange der snakker om deres 'kolde' børn, men nu handler det jo ikke kun om hvor vidt et barn har det for varmt eller for koldt, men om at iltcirkulationen bliver dårligere og dårligere når man hænger noget for åbningen, og dét er farligt, lige meget hvor koldt et barn man har..!!!

Anmeld

5. august 2013

MorDk skriver:

Lyder ganske godt. Men jeg bliver nød til at sige at så "opfindsom" var jeg ikke lige i øjeblikket. Men jeg vil da tænke over det til en anden gang. For der bliver en anden gang... 

Hehe. Det er også kun fordi jeg ikke ville turde sige det og hvis jeg gjorde ville det være meget pakket ind

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Lige præcis. Det er ikk altid til at vide hvad årsagen bag er.
Ligesom der er nogle børn der er ret varme, hvor det sikkert er nogen der tænker sit angående påklædningen om vinteren.

Enig. Jeg har et meget varmt barn.

Men det ændre ikke det faktum at iltcirkulationen i barnevognen forringes betydeligt ved brug af stofble/myggenet

Anmeld

5. august 2013

Lotus86

Forkert formuleret.
Har læst det før. Men ellers tak var ment som, tak fordi du ville give mig informationen.

Okay

Anmeld

5. august 2013

Kløver

MorDk skriver:

Ja der er jo forskellige måder at sige tingene på og ja jeg kunne muligvis have sagt det på en anden måde. Men det var i god mening. Og jeg sys trods alt det er sindssygt at med dyne, myggenet og stofble i denne varme

Spørgsmål til det jeg har markeret med rødt:

Hvad gjorde du ved det?

Det lyder også af meget. Vi har sjovt nok haft nogle bilture hvor ungerne havde tæpper på, pga vores aircondition

Hun nåede at hente barnet inden jeg nåede derud, og da mine forældre af og til snakker med dem, ville hun snakke med dem, hvis hun så det skete igen

Anmeld

5. august 2013

l.kjoeller

MorDk skriver:

Her forleden da jeg var i centret gik jeg forbi et forældre par, som stod og kiggede på et butiksvindue alt imens moderen rokkede med barnevognen. Hun stønnede og sagde til kæresten: "Puuhh det er alt for varmt jeg må altså snart have mig noget at drikke" Mine øjne fangede vognen som var dækket til. Vi snakker om at baby lå nede i den lumre barnevogn MED dyne på. Og så var der myggenet og stofble som også dækkede vognens åbning!

Jeg tænkte bare "Det var sgu da utroligt"

Har set SÅ mange der dækker åbningen til med det ene og det andet. Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?

Nå, men jeg gik forbi... og havde bare en frygtelig "knude" i maven. Kunne ikke have det... og kunne bare mærke irritationen boble i kroppen. (Det var ikke bare hormoner eller varmen)

Jeg drejede om på hælen og gik hen mod parret igen.

Mig: "Undskyld??"

Kvinden vender sig mod mig og ser spørgende ud....

Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"

Kvinden: "Hvad mener du med det?"

Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"

Kvinden: "Det ved jeg sgu da godt."

Mig: "Øhhh ok... men vil du ikke give mig ret i at det er en MEGET varm dag"?

Kvinden: "Jo...?"

Mig: "Jeres barn har også dyne på?"

Kvinden: "Ja og hvad så?"

Mig: "Ikke andet end jeg synes det er synd for jeres barn at det skal ligge dernede og koge"

Fyren: "Gider du at blande dig udenom?"

Mig: "Nej egentlig ikke. Men hvis I er ude på at slå jeres barn ihjel så smide endelig en extra stofble over vognen"

Kvinden står bare og glor dumt på mig....

Fyren trækker på smilebåndet og ryster på hovedet...

Mig: "Ryst du bare på hovedet" Og jeg vente mig om og gik. Ejjj jeg var tosset. Tænkte bare 1000 tanker. Og ja måske skulle jeg ikke blande mig. Men helt ærlig... hvorfor skulle jeg holde min mund?

Hvad havde I gjort? Ingenting? Gået videre? Sagt noget?

godt gået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.