Jeg blandede mig! (Kunne ikke la' være)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

MorDk

mor:) skriver:

Tror du ikk moren vil barnet det bedste?
Jeg ved mit barn ikke falder i søvn hvis der ikke er stofble over. Jeg ved han har brug for søvn og det får han med stofble og så tager jeg mine forholdsregler og ligger ham i mindre tøj samt i klapvognen frem for barnevognen. Og hele åbningen er der heller ikke lukket kun fordi der er stofble. Det er jo kun hvis man også bruger regnslag/ overdæk til barnevogn osv.
Og det er jo ikke fordi der ikke kommer ilt i barnevognen/klapvognen.

Jo jeg går da ud fra ALLE forældre vil deres børn det bedste. Men som et eks. en anden kom med hvor en baby havde lange bukser, lang body og strikhue i 30 graders varme  Det er sgu ik for barnets bedste. I min verden er det da uvidenhed/pyller/ligegyldighed. Ingen skal komme og sige at en baby har brug for strikhue i 30 graders varme.

En barnevogn med myggenet og stofble sat med klemme hen over åbningen... jo der er nedsat cirkulation = meget ringe ilt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Mum33

MorDk skriver:

Ja måske måske måske... men hvad nu hvis....?

Ja så kunne man da ikke blive færdig med at blande sig i andres ting, hvis man hele tiden skulle stille det spørgsmål vi gør tingene forskelligt og hver mor må formodes at have tjek på sit barn. Ville ikke tøve med at blande mig hvis jeg var sikker (fx vold), men ikke i denne situation

Anmeld

5. august 2013

Troldemommi

MorDk skriver:

Du skal ikke blive flov, ville ønske jeg selv gjorde sådanne ting 

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Ja så kunne man da ikke blive færdig med at blande sig i andres ting, hvis man hele tiden skulle stille det spørgsmål vi gør tingene forskelligt og hver mor må formodes at have tjek på sit barn. Ville ikke tøve med at blande mig hvis jeg var sikker (fx vold), men ikke i denne situation

Ja som du siger er vi forskellige.

Jeg kommeterer ikke alt, men når jeg får en knude i maven over noget eller ser noget der er helt hen i vejret og til evt. farer så åbner jeg munden.

Du går forbi en mor som sætter sit barn op i cykelstolen. Uden hjelm... og barnet bliver ikke spændt fast. Moderen gør sig klar til at køre...

Her ville du heller ikke sige noget, hvis du havde muligheden?

Jeg har i disse situationer kommet med mange kommentarer. Dette er IKKE for barnets bedste. Dette kaldes uansvarlighed.

Anmeld

5. august 2013

Morgensol

Vil folk så heller ik påtale det hvis en voksen mand sætter sig ind i en bil fro at køre, efter han/hun har drukket alkohol? Du ved ik hvor meget han har drukket, men du ved han har drukket..

Anmeld

5. august 2013

Kløver

Jeg synes måske din fremgangsmåde har virket en smule anklagende og frembrusende, og skal man sige noget, kan man sagtens gøre det pænere, da det også er sværere at vurdere om andres børn har det for varmt
Jeg synes det var fint at gøre opmærksom på din bekymring, men det kunne være gjort med langt mere hensyntagen og synes du gik over stregen eller ihvertfald var i grænselandet

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Morgensol skriver:

Vil folk så heller ik påtale det hvis en voksen mand vil køre bil døddrukken?

Nej man skulle jo nødig blande sig.... Tsk! Tsk!

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Maja84 skriver:

Jeg synes måske din fremgangsmåde har virket en smule anklagende og frembrusende, og skal man sige noget, kan man sagtens gøre det pænere, da det også er sværere at vurdere om andres børn har det for varmt
Jeg synes det var fint at gøre opmærksom på din bekymring, men det kunne være gjort med langt mere hensyntagen og synes du gik over stregen eller ihvertfald var i grænselandet

Det er jo også svært for en grænse hos den ene behøver ikke være en grænse hos den anden. Jeg er som jeg er... og jo kunne måske ha formuleret det anderledes... meeen man står jo ikke lige og "øver" sætningerne inden henvendelse... Dette var jo impulsivt...

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Jeg tænker... hvordan skulle jeg have sagt det?

Måske jeg kan bruge det til en anden god gang

Anmeld

5. august 2013

C-Dog

Synes det er fint nok du spørg om de har tjek på det, hånden på hjertet- der findes stadig knap så intelligente mennesker der får børn, man må også huske, at et medmenneske der bekymre sig om andre, præcis er det verden har brug for idag hvor alle bare passer deres eget, og ingen tænker på hinanden. Min datter skreg engang så meget over at hun ikke måtte få is på vej hjem at en ældre dame kom styrtende fordi hun troede min datter var kommet til skade og vi måske havde brug for hjælp. Vi havde det så ikke, men tænk nu hvis og så ingen havde gidet spørge. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.