Jeg blandede mig! (Kunne ikke la' være)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Min datter sover altid med en stofble ved hovedet. MEN aldrig om jeg har eller dækker åbningen til med noget...

Og hvad så???
Altså min dreng er hverken for varm eller svedig. Hvilken fare skulle det så ligge i det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

MorDk

l.b. skriver:

Nok ikke mobset, men havde nok forklaret dig hvorfor barnet lå sådan,  og så i øvrigt tænkt at det var da lidt mærkeligt at du blandede dig, når du hverken kendte barn eller situation 

Selvfølgelig skal man ikke stikke hovedet i en busk, men jeg påtaler ikke folks måder at gøre tingene på. Så ville jeg få travlt med rygere, folk der råber af deres børn, osv. 

Sys ikke du kan samligne det.

Et barn DØR ikke af at forældre råber af det...

Men at blive kogt som en anden medister er en anden snak!

Selvfølgelig skal man ikke blande sig i alt. Men hvis jeg ser noget som kan være til fare for barnet... så kan jeg ikke holde min mund!

Anmeld

5. august 2013

MorDk

mor:) skriver:

Og hvad så???
Altså min dreng er hverken for varm eller svedig. Hvilken fare skulle det så ligge i det???

Jeg siger at min datter ligger med en stofble ved hovedet når hun skal sove. Siger bare jeg ikke dækker åbningen. Blev ikke lige færdig med at skrive. Men jeg forstår ikke hvorfor man skal blive tosset eller sur over at nogen vil ens barn det bedste? Og selvom barnet ikke er svedigt... så kommer der stadig ikke særlig meget ilt ind i vognen hvis den er dækket med stofble, myggenet eller lign.

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Monica P skriver:

Du er min helt     

Monica 36+5

Anmeld

5. august 2013

gonefishing

MorDk skriver:

Når det har med børn og dyr at gøre jamen så bliver jeg sgu tosset. Og jeg går ikke hver dag og siger noget... nogle gange må man vælge sine "kampe" Men hvis jeg havde fået en på snotten af parret der... så havde jeg taget det med. Det siger mere om DEM end mig...

Hvorfor er vi så berøringsangste? Jeg vil mene at hvis man ser et barn i fare f.eks. så vender man ikke bare hovedet den anden vej...

Jeg er berøringsangst i den grad, efter min mor (som lige er blevet beskrevet som typen der ALTID blandet sig). For dengang jeg var mindre, gik det ud over mig.

Vi taler om alle situationer både store alvorlige og små ligegyldige. Da min mor dengang valgte at blande sig endte det med at der pludselig stod en bande udenfor vores dør... Det endte med at min mor blev voldtaget og jeg fik så mange tæsk at jeg idag har PTSD. (kort historie).

Så nej.... jeg blander mig bestemt ikke I hvad andre vælger at gøre, for man ved ALDRIG hvem det er man konfrontere eller hvem de kender.

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Flodkilling skriver:

Jeg må også indrømme at jeg kender folk fra syden som nu bor i DK og har børn, og de synes her er koldt selvom det er 25 grader! og vælger at klæde deres børn på med langt tøj.

Jeg vælger også at sige, at folk kender deres børn bedst. Det er i hvert fald ikke mig der skal diktere hvordan andre vælger at behandle deres børn - med mindre vi selvfølgelig taler om vold eller lign.

Jeg tror ærligt også at jeg var blevet sur, og jeg tror også jeg havde kigget på damen. Jeg ville dog ikke være uforskammet. Men der er der ingen der skal komme og antyde at jeg var en "dårlig mor", fordi der var en stofble og dyne i barnevognen. Jeg har selv haft en datter der var syg en varm sommer, og der havde hun også dynen om sig.

Til info: min datter har det fint idag

Selvfølgelig vil alle deres børns bedste. Men det jeg så i centret den dag var ihvertfald ikke til barnets bedste lige meget hvordan vi vender og drejer den.

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Flodkilling skriver:

Jeg er berøringsangst i den grad, efter min mor (som lige er blevet beskrevet som typen der ALTID blandet sig). For dengang jeg var mindre, gik det ud over mig.

Vi taler om alle situationer både store alvorlige og små ligegyldige. Da min mor dengang valgte at blande sig endte det med at der pludselig stod en bande udenfor vores dør... Det endte med at min mor blev voldtaget og jeg fik så mange tæsk at jeg idag har PTSD. (kort historie).

Så nej.... jeg blander mig bestemt ikke I hvad andre vælger at gøre, for man ved ALDRIG hvem det er man konfrontere eller hvem de kender.

Er ked af din hist.  

Men jeg blander mig ikke i alt. Vurd. situationen...

Anmeld

5. august 2013

Mum33

MorDk skriver:

Sys ikke du kan samligne det.

Et barn DØR ikke af at forældre råber af det...

Men at blive kogt som en anden medister er en anden snak!

Selvfølgelig skal man ikke blande sig i alt. Men hvis jeg ser noget som kan være til fare for barnet... så kan jeg ikke holde min mund!

Måske barnet kun havde ble på? Måske kom de lige fra et sted med air con og barnet sov for første gang den dag, så hun ville lade det få ro i 10 min?  Måske ville hun fjerne ble og lette på dynen 2 min senere? Måske det var en sommerdyne? 

så igen, synes ikke du kender situationen nok til at blande dig 

Anmeld

5. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg siger at min datter ligger med en stofble ved hovedet når hun skal sove. Siger bare jeg ikke dækker åbningen. Blev ikke lige færdig med at skrive. Men jeg forstår ikke hvorfor man skal blive tosset eller sur over at nogen vil ens barn det bedste? Og selvom barnet ikke er svedigt... så kommer der stadig ikke særlig meget ilt ind i vognen hvis den er dækket med stofble, myggenet eller lign.

Tror du ikk moren vil barnet det bedste?
Jeg ved mit barn ikke falder i søvn hvis der ikke er stofble over. Jeg ved han har brug for søvn og det får han med stofble og så tager jeg mine forholdsregler og ligger ham i mindre tøj samt i klapvognen frem for barnevognen. Og hele åbningen er der heller ikke lukket kun fordi der er stofble. Det er jo kun hvis man også bruger regnslag/ overdæk til barnevogn osv.
Og det er jo ikke fordi der ikke kommer ilt i barnevognen/klapvognen.

Anmeld

5. august 2013

MorDk

l.b. skriver:

Måske barnet kun havde ble på? Måske kom de lige fra et sted med air con og barnet sov for første gang den dag, så hun ville lade det få ro i 10 min?  Måske ville hun fjerne ble og lette på dynen 2 min senere? Måske det var en sommerdyne? 

så igen, synes ikke du kender situationen nok til at blande dig 

Ja måske måske måske... men hvad nu hvis....?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.