MorDk skriver:
Her forleden da jeg var i centret gik jeg forbi et forældre par, som stod og kiggede på et butiksvindue alt imens moderen rokkede med barnevognen. Hun stønnede og sagde til kæresten: "Puuhh det er alt for varmt jeg må altså snart have mig noget at drikke" Mine øjne fangede vognen som var dækket til. Vi snakker om at baby lå nede i den lumre barnevogn MED dyne på. Og så var der myggenet og stofble som også dækkede vognens åbning!
Jeg tænkte bare "Det var sgu da utroligt" 

Har set SÅ mange der dækker åbningen til med det ene og det andet. Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?
Nå, men jeg gik forbi... og havde bare en frygtelig "knude" i maven. Kunne ikke have det... og kunne bare mærke irritationen boble i kroppen. (Det var ikke bare hormoner eller varmen) 
Jeg drejede om på hælen og gik hen mod parret igen.
Mig: "Undskyld??"
Kvinden vender sig mod mig og ser spørgende ud....
Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"
Kvinden: "Hvad mener du med det?"
Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"
Kvinden: "Det ved jeg sgu da godt."
Mig: "Øhhh ok... men vil du ikke give mig ret i at det er en MEGET varm dag"?
Kvinden: "Jo...?"
Mig: "Jeres barn har også dyne på?"
Kvinden: "Ja og hvad så?"
Mig: "Ikke andet end jeg synes det er synd for jeres barn at det skal ligge dernede og koge"
Fyren: "Gider du at blande dig udenom?"
Mig: "Nej egentlig ikke. Men hvis I er ude på at slå jeres barn ihjel så smide endelig en extra stofble over vognen"
Kvinden står bare og glor dumt på mig....
Fyren trækker på smilebåndet og ryster på hovedet...
Mig: "Ryst du bare på hovedet" Og jeg vente mig om og gik. Ejjj jeg var tosset. Tænkte bare 1000 tanker. Og ja måske skulle jeg ikke blande mig. Men helt ærlig... hvorfor skulle jeg holde min mund?
Hvad havde I gjort? Ingenting? Gået videre? Sagt noget?
Medmindre jeg kan se at nogle er i alvor og akut fare, er jeg ikke typen der blander mig. Jeg tænker som dig, men tænker samtidig også at folk vel formentlig tjekker sit barn og har styr på hvor varmt det har det... Jeg synes det er vildt fedt at du tør sige noget, og du sagde det da rimelig diplomatisk vil jeg mene... De kunne jo bare sige at de havde styr på hvor varm vognen var og så var den diskussion jo slut.... Synes det er fint du blander dig som du gør, jeg tør bare ikke sådan noget hehe.