Jeg blandede mig! (Kunne ikke la' være)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Mettefpigen

Du har helt ret, men tror også at jeg var blevet mopset.... Der er bare ikk nogen der skal komme og fortælle mig hvordan jeg skal "opdrage"( eller hvad man skal kalde det) mit barn :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

MorDk

Flodkilling skriver:

Det er MEGA sjældent at folk gider hører på en fremmeds råd. Og personligt så har jeg lært ikke at blande mig i hvad andre gør.
Min mor til gengæld er typen der blander sig i alt, men hun er også typen som så må ringe efter hjælp fordi hun har fået en på "snotten".

Når det har med børn og dyr at gøre jamen så bliver jeg sgu tosset. Og jeg går ikke hver dag og siger noget... nogle gange må man vælge sine "kampe" Men hvis jeg havde fået en på snotten af parret der... så havde jeg taget det med. Det siger mere om DEM end mig...

Hvorfor er vi så berøringsangste? Jeg vil mene at hvis man ser et barn i fare f.eks. så vender man ikke bare hovedet den anden vej...

Anmeld

5. august 2013

Muffinmus

tankai skriver:

Skide fedt gjort! 

Ved ikke om jeg havde gået hen og sagt noget.. Jeg er mere til at lave en meget højlydt kommentar, som jeg ved ikke kan undgå at høres.. 

Jep, jeg er helt klart også bedre til de der højlydte bemærkninger om sådan nogle ting, så man er sikker på det liver hørt...

Anmeld

5. august 2013

Mum33

MorDk skriver:

Hvorfor ville du blive mobset?

Jeg tænker bare folk tror straks man siger noget for at generer dem. Det her handlede ikke bare om at baby skulle falde i søvn og så ville de fjerne det hele (Det vil jeg næsten æde min gamle hat på)

Jeg ser bare det her "fænomen" ALT for ofte... og jeg bliver sgu så harm over det. STAKKELS børn altså....

Nok ikke mobset, men havde nok forklaret dig hvorfor barnet lå sådan,  og så i øvrigt tænkt at det var da lidt mærkeligt at du blandede dig, når du hverken kendte barn eller situation 

Selvfølgelig skal man ikke stikke hovedet i en busk, men jeg påtaler ikke folks måder at gøre tingene på. Så ville jeg få travlt med rygere, folk der råber af deres børn, osv. 

Anmeld

5. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg tror kvinden blev mopset fordi hun føler sig ramt på sin rolle som mor og derfor gik i forsvar.
Jeg er lidt ambivalent ift. din indblanding. Det kan være forældrene reelt ikke var klar over at det kan være farligt, men det kan også være de har taget deres forholdsregler og barnet reelt ikke sveder i den, fordi det kun ligger i ble, sommerdynen ligger let over osv.
Min dreng kan ikke sove uden stofble og et eller andet over sig. Jeg ligger ham på rigtig varme dage i klapvognen(som kan ligges helt ned og er mere åben end hans barnevogn), med dynebetræk over sig og kun med ble på. Han er ikke svedig eller alt for varm på trods af der er stofble over.

Anmeld

5. august 2013

MorDk

Mettefpigen skriver:

Du har helt ret, men tror også at jeg var blevet mopset.... Der er bare ikk nogen der skal komme og fortælle mig hvordan jeg skal "opdrage"( eller hvad man skal kalde det) mit barn :-)

Nej og det kan jeg godt følge dig i. Men nogle gange "fejler" en god forældre også... og hvis De ikke liiiige har tænkt over det... er det sgu da meget godt at få en "reminder". Tror nok De sender mig en tanke den dag de tager deres livløse baby op af barnevognen... "Måske havde hun ret...." Men hallo så er det jo for sent Arrrrghhhhhh!

Anmeld

5. august 2013

merethe

Profilbillede for merethe
MorDk skriver:

Her forleden da jeg var i centret gik jeg forbi et forældre par, som stod og kiggede på et butiksvindue alt imens moderen rokkede med barnevognen. Hun stønnede og sagde til kæresten: "Puuhh det er alt for varmt jeg må altså snart have mig noget at drikke" Mine øjne fangede vognen som var dækket til. Vi snakker om at baby lå nede i den lumre barnevogn MED dyne på. Og så var der myggenet og stofble som også dækkede vognens åbning!

Jeg tænkte bare "Det var sgu da utroligt"

Har set SÅ mange der dækker åbningen til med det ene og det andet. Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?

Nå, men jeg gik forbi... og havde bare en frygtelig "knude" i maven. Kunne ikke have det... og kunne bare mærke irritationen boble i kroppen. (Det var ikke bare hormoner eller varmen)

Jeg drejede om på hælen og gik hen mod parret igen.

Mig: "Undskyld??"

Kvinden vender sig mod mig og ser spørgende ud....

Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"

Kvinden: "Hvad mener du med det?"

Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"

Kvinden: "Det ved jeg sgu da godt."

Mig: "Øhhh ok... men vil du ikke give mig ret i at det er en MEGET varm dag"?

Kvinden: "Jo...?"

Mig: "Jeres barn har også dyne på?"

Kvinden: "Ja og hvad så?"

Mig: "Ikke andet end jeg synes det er synd for jeres barn at det skal ligge dernede og koge"

Fyren: "Gider du at blande dig udenom?"

Mig: "Nej egentlig ikke. Men hvis I er ude på at slå jeres barn ihjel så smide endelig en extra stofble over vognen"

Kvinden står bare og glor dumt på mig....

Fyren trækker på smilebåndet og ryster på hovedet...

Mig: "Ryst du bare på hovedet" Og jeg vente mig om og gik. Ejjj jeg var tosset. Tænkte bare 1000 tanker. Og ja måske skulle jeg ikke blande mig. Men helt ærlig... hvorfor skulle jeg holde min mund?

Hvad havde I gjort? Ingenting? Gået videre? Sagt noget?

Jeg synes du er sej 

Anmeld

5. august 2013

MorDk

mor:) skriver:

Jeg tror kvinden blev mopset fordi hun føler sig ramt på sin rolle som mor og derfor gik i forsvar.
Jeg er lidt ambivalent ift. din indblanding. Det kan være forældrene reelt ikke var klar over at det kan være farligt, men det kan også være de har taget deres forholdsregler og barnet reelt ikke sveder i den, fordi det kun ligger i ble, sommerdynen ligger let over osv.
Min dreng kan ikke sove uden stofble og et eller andet over sig. Jeg ligger ham på rigtig varme dage i klapvognen(som kan ligges helt ned og er mere åben end hans barnevogn), med dynebetræk over sig og kun med ble på. Han er ikke svedig eller alt for varm på trods af der er stofble over.

Min datter sover altid med en stofble ved hovedet. MEN aldrig om jeg har eller dækker åbningen til med noget...

Anmeld

5. august 2013

gonefishing

l.b. skriver:

Tror nok også jeg var blevet lidt mobset hun kender vel barnet og tager vel sine forholdsregler. Vi bruger altså til tider stofbleen i de par min det tager for ham at falde til ro og så fjerner den igen. Han kan ikke sove uden dyne, men ligger så tilgængelige kun i ble. Og når han så sover så letter vi på dynen 

Jeg må også indrømme at jeg kender folk fra syden som nu bor i DK og har børn, og de synes her er koldt selvom det er 25 grader! og vælger at klæde deres børn på med langt tøj.

Jeg vælger også at sige, at folk kender deres børn bedst. Det er i hvert fald ikke mig der skal diktere hvordan andre vælger at behandle deres børn - med mindre vi selvfølgelig taler om vold eller lign.

Jeg tror ærligt også at jeg var blevet sur, og jeg tror også jeg havde kigget på damen. Jeg ville dog ikke være uforskammet. Men der er der ingen der skal komme og antyde at jeg var en "dårlig mor", fordi der var en stofble og dyne i barnevognen. Jeg har selv haft en datter der var syg en varm sommer, og der havde hun også dynen om sig.

Til info: min datter har det fint idag

Anmeld

5. august 2013

Troldemommi

MorDk skriver:

Her forleden da jeg var i centret gik jeg forbi et forældre par, som stod og kiggede på et butiksvindue alt imens moderen rokkede med barnevognen. Hun stønnede og sagde til kæresten: "Puuhh det er alt for varmt jeg må altså snart have mig noget at drikke" Mine øjne fangede vognen som var dækket til. Vi snakker om at baby lå nede i den lumre barnevogn MED dyne på. Og så var der myggenet og stofble som også dækkede vognens åbning!

Jeg tænkte bare "Det var sgu da utroligt"

Har set SÅ mange der dækker åbningen til med det ene og det andet. Altså hvad f*nden tænker De på??? Det har jo også været i medierne... Det er pisse farligt!! Og det er for pokker da også i orden liiiiige at tænke sig lidt om...eller?

Nå, men jeg gik forbi... og havde bare en frygtelig "knude" i maven. Kunne ikke have det... og kunne bare mærke irritationen boble i kroppen. (Det var ikke bare hormoner eller varmen)

Jeg drejede om på hælen og gik hen mod parret igen.

Mig: "Undskyld??"

Kvinden vender sig mod mig og ser spørgende ud....

Mig: "Tænker om det måske ikke ville være en idé at åbne lidt til jeres barn så det kan få noget luft.... der kommer ikke meget ilt derned med alt det i har brugt til at skærme barnet med"

Kvinden: "Hvad mener du med det?"

Mig: "Jeg tænker bare...det kan være farligt at dække barnevognen så meget til...det bliver hurtigt meget varmt nede i vognen"

Kvinden: "Det ved jeg sgu da godt."

Mig: "Øhhh ok... men vil du ikke give mig ret i at det er en MEGET varm dag"?

Kvinden: "Jo...?"

Mig: "Jeres barn har også dyne på?"

Kvinden: "Ja og hvad så?"

Mig: "Ikke andet end jeg synes det er synd for jeres barn at det skal ligge dernede og koge"

Fyren: "Gider du at blande dig udenom?"

Mig: "Nej egentlig ikke. Men hvis I er ude på at slå jeres barn ihjel så smide endelig en extra stofble over vognen"

Kvinden står bare og glor dumt på mig....

Fyren trækker på smilebåndet og ryster på hovedet...

Mig: "Ryst du bare på hovedet" Og jeg vente mig om og gik. Ejjj jeg var tosset. Tænkte bare 1000 tanker. Og ja måske skulle jeg ikke blande mig. Men helt ærlig... hvorfor skulle jeg holde min mund?

Hvad havde I gjort? Ingenting? Gået videre? Sagt noget?

Du er min helt     

Monica 36+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.