Hvornår skal barnet passes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Anonym trådstarter

Hyacinth skriver:

Der vil jeg mene, at hvis man allerede føler at livet er hårdt med små børn inden de fyldte 3 mdr. og derfor har brug for at feste og skeje ud, måske har fået barnet lidt for tidligt... - men det er min mening.

Det synes jeg er noget fis at skrive! Det handler bestemt ikke om at jeg har brug for at skeje ud, men når et nært vennepar inviterer til noget, er det da klart at jeg overvejer at komme. Har selv et barn på 3 år også og har måske været ude 1 gang hvert halve år, hvor jeg har drukket!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

lycly

raca skriver:

det har mine nu været fra spæde.. som i de har skreget som pisket når de blev holdt af andre en forældrene. og hvis folk nægtede at respektere det, skreg de bare hele natten også..

Ja okay, men sådan er det jo med alt, ingen regel uden undtagelse

Anmeld

5. august 2013

Mum33

Hyacinth skriver:

Der vil jeg mene, at hvis man allerede føler at livet er hårdt med små børn inden de fyldte 3 mdr. og derfor har brug for at feste og skeje ud, måske har fået barnet lidt for tidligt... - men det er min mening.

Livet med små børn er da netop hårdt de første 3 mdr. Specielt når man har andre børn, der også har brug for mor og far. Og hvem siger de ikke bare har brug for et par timer med gode venner og et måltid uden afbrydelser. Man behøves ikke nødvendigvis "skeje ud". 

Anmeld

5. august 2013

Mum33

EnGodMor skriver:

Har svaret, lad manden tage afsted og selv blive hjemme. 

Nej du har et råd .... Ikke svaret 

Anmeld

5. august 2013

Mum33

raca skriver:

et ægteskab kan ikke reddes af at mormor passer en gang i mellem, så man kan gå i byen og lege kærster..

et ægtesakb og et forhold bygger på langt andre værdier..

hvis man for at bevare ægteskabet skal havde alene after, skulle man nok ikke havde haft børn sammen.

hermed ikke sagt at børn ikke skal passes, men de skal passes for for deres egen skyld og når de selv efterspøger det.

spædbørn har ikke dette behov, de har behov for 1-2 primær voksne, og det er det.

så nej selv skal det ikke dikteres fra en fest at barnet skal passes, og man må lære at sidde barnets behov højre end ens egne, særligt når det handler om fester, barnet er lille stadig 11 uger er imo alt for småt.

Jeg gider ikke diskuterer med dig vi to er SÅ grundlæggende uenige i mange ting og hvis jeg skulle "leve op" til dine krav/værdier/holdninger så blev jeg en trist mor, kedelige kone og indebrændt person. 

Men dejligt det virker for dig. I dine øjne har jeg gjordt ALT forkert, men trods det har jeg sunde, raske, nysgerrige og tillidsfulde børn. 

Anmeld

5. august 2013

Dorthe1986

l.b. skriver:

Nej du har et råd .... Ikke svaret 

Mon ikke der menes at der er blevet svaret på spørgsmålet/afstemningen , ikke at hun har det endegyldige svar ;-)

Anmeld

5. august 2013

Dorthe1986

Hyacinth skriver:

Nej, det kunne jeg aldrig finde på. Det er imod alle mine principper. Et barn på 11 uger har brug for SIN MOR og ikke andre(måske faren) og jeg ville derfor aldrig byde mit barn at efterlade det til pasning så tidligt.

Jeg siger ikke, at mormor ikke ville passe og pleje barnet, men så lille et barn har altså ikke brug for andet end mor. Fester skal der nok komme rigeligt af fremover og i øvrigt er det jo ændret fremover med deltagelse i sådanne arrangementer alligevel

Man siger, at barnet kan passes i det antal dage, som de er i år - dvs. 1 år gammel=1 dag, 2 år gammel=2 dage osv..

Jeg ville takke nej...

Jeg er fuldstændig enig med dig mor er og bliver den primære person i starten, især måske det første års tid. Og sige at et barn på 11 uger ikke kan opfatte at mor er væk, lyder mærkeligt i mine ører. Ved da at min Emil fra start har været klar over om jeg har været der eller ej.

Men jeg har aldrig og kommer aldrig til at forstå, hvorfor man ikke kan sætte sine egne behov på standby i hvert fald bare som minimum i de første 6 mdr. En på min fb skulle holde drukfest da hendes baby var 4-5 uger, så der skulle den passes med overnatning. Jeg må sgu indrømme, selvom jeg nødig vil være fordømmende, at jeg sgu tænker stakkels barn, når jeg hører om de her tilfælde. Altså helt ærligt bare for at drikke? Man har jo dårligt lært sit barn at kende endnu.

Anmeld

5. august 2013

Mum33

Dorthe1986 skriver:

Jeg er fuldstændig enig med dig mor er og bliver den primære person i starten, især måske det første års tid. Og sige at et barn på 11 uger ikke kan opfatte at mor er væk, lyder mærkeligt i mine ører. Ved da at min Emil fra start har været klar over om jeg har været der eller ej.

Men jeg har aldrig og kommer aldrig til at forstå, hvorfor man ikke kan sætte sine egne behov på standby i hvert fald bare som minimum i de første 6 mdr. En på min fb skulle holde drukfest da hendes baby var 4-5 uger, så der skulle den passes med overnatning. Jeg må sgu indrømme, selvom jeg nødig vil være fordømmende, at jeg sgu tænker stakkels barn, når jeg hører om de her tilfælde. Altså helt ærligt bare for at drikke? Man har jo dårligt lært sit barn at kende endnu.

Du er fordømmende det der virker på dig, er ikke nødvendigvskadet rigtige for andre.  vil det så sige at hele den generation, der kom i dp fra de var et par måneder bare er tabt? jeg var 3 måneder, da jeg kom i dp.  

Anmeld

5. august 2013

Hyacinth

Det synes jeg er noget fis at skrive! Det handler bestemt ikke om at jeg har brug for at skeje ud, men når et nært vennepar inviterer til noget, er det da klart at jeg overvejer at komme. Har selv et barn på 3 år også og har måske været ude 1 gang hvert halve år, hvor jeg har drukket!

Det er okay, at du synes det er noget fis, det jeg skriver - det er jo din mening. Men jeg har min mening og den står jeg fast ved

Anmeld

5. august 2013

Dorthe1986

l.b. skriver:

Du er fordømmende det der virker på dig, er ikke nødvendigvskadet rigtige for andre.  vil det så sige at hele den generation, der kom i dp fra de var et par måneder bare er tabt? jeg var 3 måneder, da jeg kom i dp.  

Jeg ved da godt det er fordømmende at melde sådan ud :-) men det er nu engang min mening, at jeg ikke forstår hvorfor man kan lade sådan et lille barn passes med overnatning, blot for druk. Ligesom jeg ikke forstår forældre, der tager på ferie uden børn.

Nej, selvfølgelig siger jeg ikke den generation er tabt. Men der er forskel på at skulle i arbejde og så bare lade barnet passe for sjov, uden det stengt taget er nødvendigt.

Men hvad er det vigtigste i den første tid i barnets liv? Forældrenes eller barnets behov? Men folk må da selvom hvad de vil gøre. Jeg personligt synes bare det virker underligt at lade så små børn passe bare for sjov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.