Hvornår skal barnet passes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Hyacinth

Livet med små børn er da netop hårdt de første 3 mdr. Specielt når man har andre børn, der også har brug for mor og far. Og hvem siger de ikke bare har brug for et par timer med gode venner og et måltid uden afbrydelser. Man behøves ikke nødvendigvis "skeje ud". 

Ja, det er hårdt at have små børn - enig. Men det er samtidigt også fantastisk givende og det er dét man lever på.
Men her er jo ikke tale om en hyggelig middag for mor og far eller blot et par timer. En fest med druk i timevis er efter man mening, at "skeje ud".

Jeg ville til hver en tid enten aflyse eller tage baby med og gå lidt tidligere. I første omgang ville jeg dog ikke have lyst/behov for at tage til et arrangement, hvis jeg havde et barn på 11 uger.
Jeg har prøvet både at have flaske - og brystbarn og har haft samme holdning begge gange.

Jeg tror ikke der er facit på denne debat, da det er et holdningsspørgsmål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

heidi prettyface hansen

hej syntes os sagtens i kan tage afsted vores barn er os flaske barn og meget nem og mormor passede ham af andr orsager da han var 3 uger gammel og har ikke lidt af denne orsag

Anmeld

5. august 2013

Mettefpigen

Dorthe1986 skriver:

p

Jeg er fuldstændig enig med dig mor er og bliver den primære person i starten, især måske det første års tid. Og sige at et barn på 11 uger ikke kan opfatte at mor er væk, lyder mærkeligt i mine ører. Ved da at min Emil fra start har været klar over om jeg har været der eller ej.

Men jeg har aldrig og kommer aldrig til at forstå, hvorfor man ikke kan sætte sine egne behov på standby i hvert fald bare som minimum i de første 6 mdr. En på min fb skulle holde drukfest da hendes baby var 4-5 uger, så der skulle den passes med overnatning. Jeg må sgu indrømme, selvom jeg nødig vil være fordømmende, at jeg sgu tænker stakkels barn, når jeg hører om de her tilfælde. Altså helt ærligt bare for at drikke? Man har jo dårligt lært sit barn at kende endnu.

Jeg var også på druk da bassen var ca 6-7 uger.... Må indrømme at man ved ikk hvad der sker bag de lukkede døre..... Jeg gjorde det fordi at jeg "druknede min sorg" jeg havde brug for at komme lidt væk fra verden....

Synes det er synd at sige stakkels barn... Man kan sagtens være en god mor fordi man gør det!

Anmeld

5. august 2013

M&N

Jeg havde blevet hjemme. Min lille datter er vigtigere end fest og det havde været totalt no go hvis hun kun var 11 uger... 

Malucca er lidt over 5 måneder og er stadig ikke blevet passet af nogen endnu, udover sin far selvfølgelig 

Anmeld

5. august 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Mærk efter hvad du selv har det godt med. Herinde vil du få meget forskellige svar lige fra de fordømmende til de opmuntrende og i sidste ende, er det kun jer selv, der kan afgøre, hvad I har det godt med.

Personligt var jeg taget til fest og havde fået baby passet, når det er hos en person, som baby kender så godt, og det ikke er længere tid, end det du skrev i et tidligere indlæg. Vi har selv fået vores datter passet hos bedsteforældrene, men hun var vist lidt ældre første gang, og det har da været af egoistiske årsager hver gang, da vi gerne har villet deltage i diverse fester, fodboldkampe og koncerter, hvor vi ikke synes, det var hensigtsmæssigt at have baby med. Hovedparten af vores liv er på babys præmisser, så vi tillader os ind imellem også at være lidt egoistiske, og vi har stadig en glad og tryg datter på trods af det .

Anmeld

5. august 2013

Anonym trådstarter

Hyacinth skriver:

Det er okay, at du synes det er noget fis, det jeg skriver - det er jo din mening. Men jeg har min mening og den står jeg fast ved

Ja du har ret til din egen mening, men er chokeret over at man kan opleve verdenen sådan! Det er da mega dømmende!

Anmeld

5. august 2013

Hyacinth

Anonym skriver:

Ja du har ret til din egen mening, men er chokeret over at man kan opleve verdenen sådan! Det er da mega dømmende!

Jeg føler mig ikke dømmende, da jeg ikke har sagt noget i.f.t. hverken evner som mor el. lign., men blot givet min egen holdning til kende - fordi den er min overbevisning i.f.t. hvordan jeg synes, børn har godt/bedst af. Det er jo ikke ens betydende med, ar jeg har stemplet dig som en dårligere mor end mig, men blot at jeg ville gøre anderledes

Def er som tidligere nævnt, ikke facit på sådanne emner som dette. Min holdning kan være lige så rigtig eller forkert som din.

I øvrigt er disse !! Ikke nødvendige for at pointere sin mening

Anmeld

5. august 2013

modesty

Anonym skriver:

For mit vedkommende, så ville det dreje sig om fra kl 16.30-24.00 ca. Allersenest kl 2 tænker jeg! Jeg er enig i at et barn har brug for sin mor. Vi har et ældre barn, som i ny og næ har sovet hos enten farmor eller mormor, hvis det har været nødvendigt. (Max 10 gange på 3 år), men første gang den store blev passet ordentligt, var da vi var på fødegangen med den lille!

Da min søn var så lille, blev han kun passet i 1-2 timer mens han sov når min mor og far gik en tur med barnevognen. Hans vågne timer have han med mig. Jeg forstår godt at andre kan have andre måder at gøre tingene på, men jeg ville ikke være væk i de timer, da din baby sandsynligvis vil have en del vågentid dér.

Anmeld

5. august 2013

Dorthe1986

Mettefpigen skriver:

Jeg var også på druk da bassen var ca 6-7 uger.... Må indrømme at man ved ikk hvad der sker bag de lukkede døre..... Jeg gjorde det fordi at jeg "druknede min sorg" jeg havde brug for at komme lidt væk fra verden....

Synes det er synd at sige stakkels barn... Man kan sagtens være en god mor fordi man gør det!

Jeg snakker om dem der gør det for at feste, altså for at more sig. Ikke de situationer hvor det er pga noget krise i ens liv.

Jeg siger ikke man er en dårlig mor. Min mening er bare at et så lille barn ikke skal passes ude med overnatning, medmindre det er nødvendigt :-)

Anmeld

5. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har ikke læst tråden igennem,  jeg ville ikke få passet med overnatning, det synes jeg personligt er for tidligt. 

Hvis festen ikke  er langt væk, ville jeg sætte mormor til at putte baby og være der til i kommer hjem igen altså, jeg ville ikke tage ud og drikke mig i hegnet, som det lyder til at der bliver lagt op til, jeg ville bare tage forbi og spise med, få snakket med vennerne osv, men jeg ville tage hjem igen ved midnatstid  

jeg tror det er sundt at få et pusterum, men i den alder ville jeg ikke kunne undvære min bebs mere end en aftens tid 

Hvis i har en tvivl i maven, så lad være. Eller lad den ene tage afsted alene det er alligevel ikke hyggeligt at være ude,  hvis man bare gerne vil hjem til sin baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.