Hvornår skal barnet passes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Mum33

Dorthe1986 skriver:

Jeg ved da godt det er fordømmende at melde sådan ud :-) men det er nu engang min mening, at jeg ikke forstår hvorfor man kan lade sådan et lille barn passes med overnatning, blot for druk. Ligesom jeg ikke forstår forældre, der tager på ferie uden børn.

Nej, selvfølgelig siger jeg ikke den generation er tabt. Men der er forskel på at skulle i arbejde og så bare lade barnet passe for sjov, uden det stengt taget er nødvendigt.

Men hvad er det vigtigste i den første tid i barnets liv? Forældrenes eller barnets behov? Men folk må da selvom hvad de vil gøre. Jeg personligt synes bare det virker underligt at lade så små børn passe bare for sjov.

Nej men sådan er det jo, når man ikke forstår noget. Man dømmer  Men man kunne jo træde et skridt tilbage og se tingene i et større perspektiv. 

Det vigtigste i den første tid er tryghed, og det kan en mormor også klare 

jeg tvivler på ts har planer om en druktur med overnatning og efterfølgende tømmermænd. Som jeg læser det, så overvejer de en aften sammen med deres venner og er hjemme til midnat. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Mum33

Hyacinth skriver:

Ja, det er hårdt at have små børn - enig. Men det er samtidigt også fantastisk givende og det er dét man lever på.
Men her er jo ikke tale om en hyggelig middag for mor og far eller blot et par timer. En fest med druk i timevis er efter man mening, at "skeje ud".

Jeg ville til hver en tid enten aflyse eller tage baby med og gå lidt tidligere. I første omgang ville jeg dog ikke have lyst/behov for at tage til et arrangement, hvis jeg havde et barn på 11 uger.
Jeg har prøvet både at have flaske - og brystbarn og har haft samme holdning begge gange.

Jeg tror ikke der er facit på denne debat, da det er et holdningsspørgsmål.

hun skriver de er hjemme til midnat og tvivler på man som småbørnsforældre har lyst til at have tømmermænd næste dag, så mon ikke bare de tager en hyggelig aften med vennerne 

Anmeld

5. august 2013

Dorthe1986

l.b. skriver:

Nej men sådan er det jo, når man ikke forstår noget. Man dømmer  Men man kunne jo træde et skridt tilbage og se tingene i et større perspektiv. 

jeg tvivler på ts har planer om en druktur med overnatning og efterfølgende tømmermænd. Som jeg læser det, så overvejer de en aften sammen med deres venner og er hjemme til midnat. 

I min optik er trygheden også det vigtigste, men trygheden fra mor og/eller far. Ikke fra bedsteforældre osv.

At se tingene i et større perspektiv? Det handler jo om personlige holdninger. Jeg ville ikke gøre det, du vil gerne. Netop fordi du mener en mormor kan opfylde trygheden ligeså godt som en mor kan. Det mener jeg ikke og det er jo ligeså fint.

Men ts må jo gøre hvad hun vil, og selv danne sin mening. Hun spørger om råd og vi kommer jo alle med vore holdninger.

Jeg synes så bare ikke en drukfest er en vigtig nok begivenhed til at forlade så lille et barn, uanset om man får tømmermænd eller ej

Anmeld

5. august 2013

Hyacinth

Dorthe1986 skriver:

I min optik er trygheden også det vigtigste, men trygheden fra mor og/eller far. Ikke fra bedsteforældre osv.

At se tingene i et større perspektiv? Det handler jo om personlige holdninger. Jeg ville ikke gøre det, du vil gerne. Netop fordi du mener en mormor kan opfylde trygheden ligeså godt som en mor kan. Det mener jeg ikke og det er jo ligeså fint.

Men ts må jo gøre hvad hun vil, og selv danne sin mening. Hun spørger om råd og vi kommer jo alle med vore holdninger.

Jeg synes så bare ikke en drukfest er en vigtig nok begivenhed til at forlade så lille et barn, uanset om man får tømmermænd eller ej

Enig

Anmeld

5. august 2013

raca

l.b. skriver:

Du er fordømmende det der virker på dig, er ikke nødvendigvskadet rigtige for andre.  vil det så sige at hele den generation, der kom i dp fra de var et par måneder bare er tabt? jeg var 3 måneder, da jeg kom i dp.  

nej.. men det kunne være en af faktorene der gør at så mange mennesker omkring de 30-40 år går ned med stress og deprtion i de her år.

hvis barnet for tidligt bliver adskildt fra primær personerne, stiger stres hormonet i blodet, nogle børn græder, andre ikke, men selv efter 3 mdr er nivuet for det hormon der indikere stress stadig forhøjet.

det er ikke kortlangt 100% hvordan det påvirker hjernen, men meget tyder på at hjernen får lang svære ved at håntere stress og presseede sitioner, inden det går i sort

så nej måske tog lige netop du ikke skade, ligesom mange ikke tog skade af at bo i ryger hjem. men mange tog skade. 

Anmeld

5. august 2013

Havre74

Dorthe1986 skriver:

Jeg snakker om dem der gør det for at feste, altså for at more sig. Ikke de situationer hvor det er pga noget krise i ens liv.

Jeg siger ikke man er en dårlig mor. Min mening er bare at et så lille barn ikke skal passes ude med overnatning, medmindre det er nødvendigt :-)

I hvilke situationer mener du, at det er nødvendigt, at barnet bliver passet`?

Det der er nødvendigt for den ene, er ikke nødvendigvis, nødvendigt for den anden.

Anmeld

5. august 2013

Dorthe1986

Havre74 skriver:

X e

I hvilke situationer mener du, at det er nødvendigt, at barnet bliver passet`?

Det der er nødvendigt for den ene, er ikke nødvendigvis, nødvendigt for den anden.

Fx en operation.... Jeg mener bare personligt ikke at en drukfest er en nødvendig ting at tage til.

Anmeld

5. august 2013

modesty

l.b. skriver:

Bare fordi man ikke er enig i noget, er det ikke ensbetydende med at man ikke forstår. 

Den her tråd handler om at komme med sin holdning til en konkret situation som TS sætter op. Så det har alle vel lov til uden at blive angrebet - for du angriber også når du kalder andre fordømmende. Og det var dig der brød ind i en samtale som Dorthe1986 havde med en anden bruger - det var ikke hende der angreb dig eller kritiserede noget som du havde skrevet.

Jeg er personligt lodret uenig med dig, men det betyder vel ikke at jeg er dømmende? Jeg har en holdning som jeg lever efter. Du har en anden holdning som du lever efter. Jeg har lige så meget ret til at give udtryk for min holdning som du har. Jeg er sådan set ligeglad med hvordan du lever dit liv - det er ikke dét jeg kommenterer på her i tråden - jeg kommenterer på TS's spørgsmål. 

Anmeld

5. august 2013

Havre74

Dorthe1986 skriver:

Fx en operation.... Jeg mener bare personligt ikke at en drukfest er en nødvendig ting at tage til.

Okay.

Nu skriver du også, at det er din personlige mening. På det indlæg jeg citerede, lød det for mig, som om du ikke mente at andre kunne have et behov for pasning, som du ikke har.

Anmeld

5. august 2013

Mum33

raca skriver:

nej.. men det kunne være en af faktorene der gør at så mange mennesker omkring de 30-40 år går ned med stress og deprtion i de her år.

hvis barnet for tidligt bliver adskildt fra primær personerne, stiger stres hormonet i blodet, nogle børn græder, andre ikke, men selv efter 3 mdr er nivuet for det hormon der indikere stress stadig forhøjet.

det er ikke kortlangt 100% hvordan det påvirker hjernen, men meget tyder på at hjernen får lang svære ved at håntere stress og presseede sitioner, inden det går i sort

så nej måske tog lige netop du ikke skade, ligesom mange ikke tog skade af at bo i ryger hjem. men mange tog skade. 

Tja - og om 30-40 år finder vi ud af, at vi også har gjordt noget forkert og så er det andre udfordringer den generation skal kæmpe med ingen grund til at gøre sig hellig  Vi gør det alle så godt som vi kan.

Du kan ikke drage en så stor konklusion for et helt samfund, på baggrund af enkelte tal du lige har fundet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.