Hvornår skal barnet passes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

LilleSmølf

Anonym skriver:

Sagen er den, at vores rigtig gode vennepar, pga store familier, har valgt at holde to dåbsfester. Den ene som en traditionel dåbsfest på dagen, som kun bliver for familie og så en anden fest weekenden efter, om lørdagen, som kun er for venner og altså en decideret fest med druk og ballade.

Nu er det så sådan at vi også lige er blevet forældre og vores barn vil være 11 uger, når festen skal finde sted! Arrangementet er uden børn og vores barn skal derfor passes. Men er det ikke for tidligt at lade sit barn passe? Hvad ville du gøre?

Til information er vores barn flaskebarn og meget mild med et godt sovehjerte! Hvis vi tager afsted skal mormor passe!

Vores dreng er 8 uger og er blevet passet en del gange efterhånden.

Han er også stille og rolig og super god til at sove, og der har aldrigt været problemer. Han var knapt 2-3 uger gammel da han blev passet fra kl. 6 til kl. 15 pga. operation og det gik udmærket. Det var kun mig, der var ved at dø af nervøsitet fordi jeg var sikker på at han ville savne mig oooh så meget... men han nød helt klart at mormor havde flere kræfter til at gå rundt med ham

Så jeg synes helt klart I skal tage afted begge to, hvis I føler for det. Så længe I kan komme hjem relativt hurtigt, skulle han/hun blive for ulykkelig, er der ingen skade sket.

Og der er vel ingen, der siger, at I skal blive til langt ud på natten og drikke jer i hegnet.

Hvis mavefølelsen siger god for det synes jeg I skal tage ud at hygge jer. Det er altså godt at komme lidt ud af huset en gang imellem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Sagen er den, at vores rigtig gode vennepar, pga store familier, har valgt at holde to dåbsfester. Den ene som en traditionel dåbsfest på dagen, som kun bliver for familie og så en anden fest weekenden efter, om lørdagen, som kun er for venner og altså en decideret fest med druk og ballade.

Nu er det så sådan at vi også lige er blevet forældre og vores barn vil være 11 uger, når festen skal finde sted! Arrangementet er uden børn og vores barn skal derfor passes. Men er det ikke for tidligt at lade sit barn passe? Hvad ville du gøre?

Til information er vores barn flaskebarn og meget mild med et godt sovehjerte! Hvis vi tager afsted skal mormor passe!

Sådan helt personligt, for mig, Sigrid (så er det vist understreget . ) ville jeg blive hjemme og sende manden afsted. Jeg var alt, alt for tæt med Agnethe til at jeg kunne holde ud at være mere end 20 m fra hende da hun var så lille. 

Men hvis du gerne vil afsted, hvad så med at tage afsted efter hans sengetid (kl 7-8?) og så komme hjem kl 2, så han ikke opdager at du/I er væk? 

Anmeld

4. august 2013

Mum33

Mor og meget mere skriver:

Jeg er ikke uenig med dig i, at det kan være helt ok at lade et 11 uger gammelt barn passe en aften, hvis det er muligt, og forældrene er trygge ved det. Jeg synes til gengæld, det er fuldt ud lige så forståeligt og naturligt, at nogle forældre slet ikke er klar til det så tidligt - uden, at det på nogen måde betyder, at skilsmissen banker på. 

Helt sikkert. Min søn er 6 mdr og han skal passes for første gang på lørdag. Jeg har ikke været klar før  - og ingen skilsmisse her. men synes det er vigtigt at pleje sig selv og sit forhold på samme måde som man passer og plejer sine børn. 

Anmeld

4. august 2013

SjeBets

Hvad de kalder det om det er dåbsfest eller indflytter fest er vel en fis, det kan jeg ikke forstå folk bliver så harm over.

Vel hvis du har det ok med at være fra dit barn og det er ok med at være sammen med mormor så vil jeg da sige bare afsted.

Det er et flaskebarn, så går det vel nok.

Anmeld

4. august 2013

FrkZier

Anonym skriver:

jeg ville ihvertfald personligt aldrig lade mit 11uger barn blive passet for at tage til fest

Anmeld

4. august 2013

lineog4

Med mit første barn gågade jeg bestilt billetter til opera da hun var cirka 2 måneder og det var farmand der skulle være sammen med hende så egentlig ingen ko på isen - men jeg kunne ikke, jeg kunne ikke gå og nyde en aften uden hende....

Så har lært det, de første 6 måneder får jeg ondt i hele kroppen hvis jeg går fra dem særlig længe og jeg ville ikke nyde en fest (ville føle det var spild af tid jeg kunne bruge med mit skønne barn - ja ved godt det er åndssvagt men det er mig). 

Baby kan sagtens klare det, men kan mor?

Anmeld

4. august 2013

EnSødMor

Jeg havde ikke gjort det, ingen tvivl om det.. 

Jeg skulle i byen med nogle veninder da min datter var 5 måneder, jeg tog afsted, ca 30 min efter sad jeg i taxi på vej hjem, for undvære hende det kunne jeg ikke.  

Så jeg ville klart vælge min baby, frem for druk og fis.. 

Men som sagt valget er op til jer/dig... 

Anmeld

4. august 2013

FrkZier

LilleSmølf skriver:

Vores dreng er 8 uger og er blevet passet en del gange efterhånden.

Han er også stille og rolig og super god til at sove, og der har aldrigt været problemer. Han var knapt 2-3 uger gammel da han blev passet fra kl. 6 til kl. 15 pga. operation og det gik udmærket. Det var kun mig, der var ved at dø af nervøsitet fordi jeg var sikker på at han ville savne mig oooh så meget... men han nød helt klart at mormor havde flere kræfter til at gå rundt med ham

Så jeg synes helt klart I skal tage afted begge to, hvis I føler for det. Så længe I kan komme hjem relativt hurtigt, skulle han/hun blive for ulykkelig, er der ingen skade sket.

Og der er vel ingen, der siger, at I skal blive til langt ud på natten og drikke jer i hegnet.

Hvis mavefølelsen siger god for det synes jeg I skal tage ud at hygge jer. Det er altså godt at komme lidt ud af huset en gang imellem

synes også der er forskel på om det er fordi man skal opereres eller fordi man skal til fest..

jeg ville aldrig frivilligt lade mit barn på 11 uger bliver passet, men hvis jeg skulle opereres var jeg jo lidt "tvunget" til det, dertil så at få det passet for at tage til fest, det ville jeg slet slet ikke - HVIS jeg skulle have baby passet ville det udelukkende være for at 'pleje' forholdet og have noget kæreste tid..

men jeg er måske også lidt hys på det punkt

Anmeld

4. august 2013

Mumto3

Jeg ville ikke tage afsted. Når vi har skullet noget har vi altid haft baby med. En gang hvor vi skulle til bryllup, havde vi en babysitter med, som så var i et andet lokale. Når baby (4 mdr gammel) skulle ammes eller var ked af det, fik jeg en sms fra babysitter (min kusine)og så kunne jeg lige gå ind ved siden af. Der var jo rigtig mange timer hvor baby sov, men det var at kunne være der hver gang hun var ked af det og ikke lige var til at trøste i løbet af et stykke tid. Da min datter var 8 mdr gammel tog vi i byen til kæreste-aften, og vi havde en super god aften lige indtil vi kom hjem. Vores datter havde skreget sig fuldtstændig blå i hovedet og var gennemblødt af sved fordi hun havde været bund ulykkelig i alle de timer vi havde været væk! (det var min mands søster der havde passet). Fra da af, gik der laaaang tid før hun blev passet igen. I dag er hun 5 år gammel, og trives storartet med at blive passet. Faktisk har jeg stort set ikke været sammen med hende denne sommer. Først lå jeg syg i 14 dage, hvor jeg ikke engang spiste mad sammen med familien, derefter tog far på ferie med børnene i 16 dage, så have vi 6 timer sammen(bare en eftermiddag!) og så var jeg væk i en uge. hun har kun været super super glad al den tid hun har været væk fra mig. Så selvom hun ikke er blevet 'trænet' i at blive passet af andre og være alene uden mor og far, så synes jeg hun klare det rigtig godt nu, og er faktisk længere fremme end hendes to brødre.

Så argumentet med at børn skal vænnes til at være alene og blive passet ude giver jeg ikke noget for. Derimod tror jeg på at trygge børn, stoler på verden og derfor også er trygge når de er ude. -og den basale følelse af tryghed tror jeg at det er forældrens opgave at give dem.

Men der er selvføleglig meget delte meninger om den ting!!!!

tilslut vil jeg sige, at jeg stadig fortryder den aften vi var ude, og hvor min datter var så bund ulykkelig!!! Det er jo fuldstændig ligegyldigt om vi kom ud den aften eller ej, men jeg synes ikke det er ligegyldig at tænke tilbage på at at skulle være så bange en hel aften. (Hun gik helt amok hvergang de prøvede at lægge hende i seng. Hun ville kun være der hvor hun kunne se hoveddøren, som om hun ventede på at vi kom hjem igen. Selvom hun jo ikke kunne sige noget, eller kommunikere, var min svigerinde chokeret over hvor tydeligt det var at hun ventede på at far og mor kom hjem igen. Ihhh hvor ville jeg gerne gøre den aften om igen)

Anmeld

4. august 2013

lycly

Min søn er 14 uger i morgen og han skal på overnatning hos farfar og farmor på fredag. Han er også flaskebarn, havde ikke gjort det hvis han blev ammet.
Jeg synes ikke der er noget i vejen for det hvis man selv har det fint med det. Som regel er det jo fordi vi som mødre er pylleret, for ungen er jo i bund og grund ligeglad og opfatter det jo dårlig nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.