Anonym skriver:
Sagen er den, at vores rigtig gode vennepar, pga store familier, har valgt at holde to dåbsfester. Den ene som en traditionel dåbsfest på dagen, som kun bliver for familie og så en anden fest weekenden efter, om lørdagen, som kun er for venner og altså en decideret fest med druk og ballade.
Nu er det så sådan at vi også lige er blevet forældre og vores barn vil være 11 uger, når festen skal finde sted! Arrangementet er uden børn og vores barn skal derfor passes. Men er det ikke for tidligt at lade sit barn passe? Hvad ville du gøre?
Til information er vores barn flaskebarn og meget mild med et godt sovehjerte! Hvis vi tager afsted skal mormor passe!
Jeg er nysgerrig: Skal dåbsbarnet ikke være med til fest 2? Giver man gaver til barnet og fejrer det med druk og ballade? - jeg forstår vist bare ikke ideen.
Nå, uanset festens årsag, så ville jeg lade min mavefornemmelse afgøre, om vi begge tog med, eller om jeg sendte manden alene. Mine børn har været afhængige af amning i den alder, så det har givet sig selv, at jeg ikke kunne feste, men den hindring har du jo ikke, så mærk efter, om du er tryg ved at lade jeres barn passe eller ej.
Hm - og ved nærmere eftertanke, så kunne jeg godt tænke, at det lå så langt fra min opfattelse af en dåbsfest, at jeg ville blive væk, men det er nok en snerpet holdning, som ikke er relevant for sagen.
Anmeld