er jeg tarvelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Hmm, som udgangspunkt synes jeg da også man skal holde en aftale, når man har sagt ja. Og så skal man ikke aflyse fordi der dukker noget andet op. Men når nu det er en årlig ting, som er en tradition for ham, ville jeg synes det var ok. Jeg ville dog bede om, at vi sammen fandt en løsning, så jeg stadig havde mulighed for at deltage.

Så jeg synes du skal starte med at tage ja-hatten på, for det er tydeligt at du ikke vil finde andre løsninger. Alt hvad der bliver foreslået bliver manet i jorden. Vil du sidde hjemme og glo, eller vil du finde en løsning?

- SPØRG din kæreste om du ikke kan låne hans bil, og de kan køre i en anden.

- SPØRG din familie, om der er nogen der har en ekstra plads, eller vil køre en ekstra gang

- UNDERSØG om det er muligt at tage en bus det meste af vejen, og så få én til at hente dig derfra hvortil bussen ikke længere kører / tage en taxi det sidste stykke

Håber du finder ud af noget, for det er da synd, hvis du heller ikke skal med fordi han skal afsted. Men så skal du nok lade være at fokusere så meget på at han skal blive hjemme, men på hvad du kan gøre for at du stadig kommer med. 

har prøvet og undersøge det hele dagen og jeg har ingen mulighed for at komme med. alt er optaget, ringet endda til dem der holder det om der var mulighed for at tage det offentlige selvom jeg bliver skide køresyg og det var der ikke. og han vil ikke lade sin bil blive hjemme. så har gjort en masse. og der er ikke penge til at tage en taxa. da han også skal bruge en masse penge i sverige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

TNBC

Anonym skriver:

jo hans far har også bil. men de vil alle have deres biler med. og kan ikke sige noget da det er hans bil og ham der betaler den. så er jo på ingen måder noget jeg bestemmer. kan jo ikke forlange han lader SIN bil stå for at jeg kan bruge den

Jo når han bryder en aftale må han da være large. Sikke noget pjat at have fire biler med.
I må sku snakke sammen ellers kommer han jo til at styre dit liv. Og du kan intet uden ham.. Det fungerer jo ikke. I er to mennesker, i et forhold men i er også to forskellige mennesker.

Anmeld

1. august 2013

Frk.S

Anonym skriver:

jo hans far har også bil. men de vil alle have deres biler med. og kan ikke sige noget da det er hans bil og ham der betaler den. så er jo på ingen måder noget jeg bestemmer. kan jo ikke forlange han lader SIN bil stå for at jeg kan bruge den

Det kan du måske ikke forlange nej. Men du kan sætte dig ned og SNAKKE med ham om det. Det giver da ikke mening at de skal have en bil med hver.

Han må da kunne forstå, at du gerne vil deltage i den fødselsdag i HAR sagt ja til. Og dermed være villig til at køre med én af de andre, så du kan låne bilen. (PS. som en anden skriver så "HANS bil" skal han nok også pakke væk når i får barn)

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Nu må du ikke bare sidde derhjemme og se det negative i det hele! Livet er for kort til at gå rundt og være sur.. Der findes altid en løsning på problemerne, hvad enten det er kompromis eller andet!

Det lyder ikke til, at du og din kæreste er særliggode til at snakke sammen om tingene, og da i skal til at være en familie, synes jeg, at i burde tage jer sammen og snakke om, hvad det er i vil og står for! Det bliver altså ikke nemmere med et fælles barn, når i ikke kan snakke sammen/gå på kompromis! Og du kan ikke sige at det er hans bil! Når i bor sammen og har valgt at stifte familie, kan man ikke bare sige "dit er dit og mit er mit"!

jeg synes du skulle lade bitterheden ligge bag tastaturet og svare på de fornuftige spørgsmål som er blevet spurgt her på debatten, således at vi kan prøve at sætte os ind i din situation.

- Er det en stor fødselsdag?

- Har hans far eller bror en bil?

- Hvor mange kilometer er der til det sted, hvor fødselsdagen bliver holdt?

- Er der mulighed for, at din kæreste kan køre dig til fødselsdagen, hvor du derefter overnatter?

- Hvor mange skal med hver af de andre biler, som kører?

Man er to om et forhold, og hvis du ikke kan tillade din kæreste at pleje hans interesser, ender han nok med at være en bitter kæreste

ved ikke om det er en stor fødselsdag. men det er to slået sammen til en. og har prøvet alt. men intet er der og gøre. og han gider ikke hører efter når jeg prøver lukker han bare af. og siger jo bare det er hans bil som det jo også er når det er ham der betaler afdrag på den og alt det.

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jo når han bryder en aftale må han da være large. Sikke noget pjat at have fire biler med.
I må sku snakke sammen ellers kommer han jo til at styre dit liv. Og du kan intet uden ham.. Det fungerer jo ikke. I er to mennesker, i et forhold men i er også to forskellige mennesker.

de skal have to biler med. og jeg kan bare intet sige til ham at han forstår det. han bliver bare ved med at sige jeg kan tage med til sverige. men det ved han også godt jeg ikke kan . og vi ville bare blive uvenner derover fordi jeg ikke kan gå særlig meget.

Anmeld

1. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

må han også gerne men nu har vi jo sagt ja til fødselsdagen først. så synes jeg ikke man kan sige vi kommer ikke alligevel fordi han heller vil til sverige og kig på biler. den holder bare ikke.

Men sådan er vi jo forskellige, jeg kunne også godt finde på at lave en aftale om på den måde og det synes han åbenbart også. Så må i jo til en anden gang aftale hvordan i gør i jeres forhold, så i har et kompromis herom.

Du skriver også, at du er højgravid. Med alle de ting, der skal besluttes omkring et barn, er en Sverigetur kontra fødselsdag jo ingenting.

I må ha jer en snak om fælles spilleregler.

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Det kan du måske ikke forlange nej. Men du kan sætte dig ned og SNAKKE med ham om det. Det giver da ikke mening at de skal have en bil med hver.

Han må da kunne forstå, at du gerne vil deltage i den fødselsdag i HAR sagt ja til. Og dermed være villig til at køre med én af de andre, så du kan låne bilen. (PS. som en anden skriver så "HANS bil" skal han nok også pakke væk når i får barn)

har prøvet og han lukker af. og siger jo bare det er hans bil så han bestemmer jo. og det er jo rigtig det er hans bil så jeg kan jo ikke bestemme om han skal tage den med eller ej.

Anmeld

1. august 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Sagen er den vi er blevet inviteret til fødselsdag
I min familie. Men samme weekend er der noget med biler i sverige som min kæreste plejer og være til hvert år på nær sidste år. Med hans far og to venner. Og det vil han heller end til fødselsdag hos min familie som vi er blevet inviteret til før han fandt ud af det var samme weekend. Og jeg kan ikke tage alene afsted da dem som holder det bor ude på landet. Er det tarveligt af mig og blive sur over han heller vil glo på biler, end og være sammen med min familie.

bum bum den er svær. kan godt forstå han gerne vil afsted men når de nu ikke var det sidste år, er det vel ikke mere tradition end at det nu nok går om han også må stå over i år også og i så aftaler der er grønt lys næste år. specielt når man tænker på du ikke kan komme afsted ellers og du sidder derhjemme til dagligt for så er det bare de små smutture der betyder uendeligt meget. der er jo nok også noget familie der vil savne dig hvis du ikke kommer . en løsning kunne måske være du blev sat af inden han kører eller tager en overnatning der om muligt ?? håber i finder en løsning

Anmeld

1. august 2013

L&V

Anonym skriver:

Sagen er den vi er blevet inviteret til fødselsdag
I min familie. Men samme weekend er der noget med biler i sverige som min kæreste plejer og være til hvert år på nær sidste år. Med hans far og to venner. Og det vil han heller end til fødselsdag hos min familie som vi er blevet inviteret til før han fandt ud af det var samme weekend. Og jeg kan ikke tage alene afsted da dem som holder det bor ude på landet. Er det tarveligt af mig og blive sur over han heller vil glo på biler, end og være sammen med min familie.

Ja det syntes jeg. som du selv siger er de afsted hver år så det er vel selvsagt at de os ska i år

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

Havre74 skriver:

Men sådan er vi jo forskellige, jeg kunne også godt finde på at lave en aftale om på den måde og det synes han åbenbart også. Så må i jo til en anden gang aftale hvordan i gør i jeres forhold, så i har et kompromis herom.

Du skriver også, at du er højgravid. Med alle de ting, der skal besluttes omkring et barn, er en Sverigetur kontra fødselsdag jo ingenting.

I må ha jer en snak om fælles spilleregler.

det ender bare altid med han får sin vilje. fordi jeg ikke gider hans tuderi over det. og ender det også med nu. jeg bliver bare hjemme, og han tager afsted og hygger sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.