Anonym skriver:
Sagen er den vi er blevet inviteret til fødselsdag
I min familie. Men samme weekend er der noget med biler i sverige som min kæreste plejer og være til hvert år på nær sidste år. Med hans far og to venner. Og det vil han heller end til fødselsdag hos min familie som vi er blevet inviteret til før han fandt ud af det var samme weekend. Og jeg kan ikke tage alene afsted da dem som holder det bor ude på landet. Er det tarveligt af mig og blive sur over han heller vil glo på biler, end og være sammen med min familie.
Nu vil jeg prøve at svare lidt pænere end nogle af de andre svar i tråden. Der er jo ikke nogen grund til at blive nedladende, bare fordi man er ærlig.
Jeg kan godt forstå, du synes det er lidt ærgerligt, at han hellere vil til Sverige. I havde en aftale, som han vælger at bryde. Han kunne jo have undersøgt datoen for længe siden, hvis det virkelig er så vigtigt at deltage i.
Når det så er sagt, ville jeg personligt lade ham tage afsted, HVIS jeg fik bilen! Alt andet er tarveligt af ham. Det er kun fair, at du bruger JERES bil, fordi den aftale om fødselsdag trods alt er lavet først!
Han kan vel nok klare at køre med en af de andre - alternativt kan han sætte dig af/hente dig igen.
Jeg ville nok bare sætte et krav om at få bilen - noget for noget kammerat!
Det der dog undrer mig er, at der ikke er off. transport? Hvis der er en times kørsel i bil, burde der jo på den lange strækning være et tog eller en bus?
Hvis det er fordi du skal gå 5 km, kan en af de andre gæster vel hente dig på station/stoppested?
Og lige en sidekommentar; man kan altså desværre ikke forvente at ens kæreste synes , at ens egen familie er fantastisk. Det behøver du jo heller ikke, at synes om hans familie
Anmeld