er jeg tarvelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

til alle som synes jeg er unfair. Så havde vi snakkede om det med fødselsdagen og var enige i at vi skulle med. og det en uge siden vi sagde ja til det. også idag fordi hans far ringer og siger det med sverige vil han heller det, men synes på ingen måder det fair overfor min familie at vi har sagt ja til den fødselsdag for så at skulle sige nej. men at jeg så giver mig og siger så lad mig få bilen så kan du kører med din far og han heller ikke vil gå med til det og siger nej. og han skal have bilen med, så han ved jeg er fanget herhjemme da han ved jeg har bækkenløsning og der ikke kører noget offentlige derude. da det er ude på landet i sommerhus område. og dem som har bil ikke har plads i deres biler da de er optaget og det tager omkring en time så ingen ville kører to gange som er forståeligt.
Har prøvet og forslå alt til min kæreste men han er åbenbart ligeglad med jeg ikke kan komme afsted bare han kan komme afsted er han glad.

Er du sikker på i ikke skal have en samtale? Jeg ved godt du sagde det var kun i denne situation, men altså der er et eller andet galt hvis den ene part er ligeglad med partnerens trivsel, som du mener han er. Jeg ved min kæreste nok muligvis ville tage afsted, men han ville da ikke være ligeglad. Jeg ville selv blive ked af det hvis jeg mente min kæreste var ligeglad med om jeg havde det godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

til alle som synes jeg er unfair. Så havde vi snakkede om det med fødselsdagen og var enige i at vi skulle med. og det en uge siden vi sagde ja til det. også idag fordi hans far ringer og siger det med sverige vil han heller det, men synes på ingen måder det fair overfor min familie at vi har sagt ja til den fødselsdag for så at skulle sige nej. men at jeg så giver mig og siger så lad mig få bilen så kan du kører med din far og han heller ikke vil gå med til det og siger nej. og han skal have bilen med, så han ved jeg er fanget herhjemme da han ved jeg har bækkenløsning og der ikke kører noget offentlige derude. da det er ude på landet i sommerhus område. og dem som har bil ikke har plads i deres biler da de er optaget og det tager omkring en time så ingen ville kører to gange som er forståeligt.
Har prøvet og forslå alt til min kæreste men han er åbenbart ligeglad med jeg ikke kan komme afsted bare han kan komme afsted er han glad.

Jeg synes dine indlæg oser af at du har sat dig selv i en offerrolle og forventer "ih hvor er det synd for dig" svar. 

Kender du eller din kæreste INGEN du kan låne en bil af? 

Det kan godt være der ikke er offentlig transport til døren, men tvivler på at der ikke er off transport det meste af vejen. Så kan du vel låne penge til taxa til resten af vejen eller et familiemedlem kan hente dig.

Normalt synes jeg ikke man bryder aftaler, men comeon, det er en tradition og noget han glæder sig til. Du fortæller da bare din familie at han fuldstændig havde glemt hans årlige tur til Sverige til noget bil tam tam. Er sikker på de vil kunne forstå....som du kan se kan flertallet herinde godt forstå han vil med. 

Anmeld

1. august 2013

jydeinden

jeg må melde mig enig med langt største delen, jeg kan ikke se problemet i at din partner tager med til sverige, derimod kan jeg godt undre mig over hvad han skal med jeres bil hvis de andre alligevel kører i en bil. MEn jeg tænker at du har to muligheder, enten suremuler du imens han er væk og er 100% sikker på at han ikke gider skrive til dig eller give lyd fra sig, eller også acceptere du at det er sådan det er. Du har valgt at være sammen med manden, så må du også nogen gange acceptere at tingene ikke bliver som DU ønsker.

Anmeld

1. august 2013

Kløver

jydeinden skriver:

jeg må melde mig enig med langt største delen, jeg kan ikke se problemet i at din partner tager med til sverige, derimod kan jeg godt undre mig over hvad han skal med jeres bil hvis de andre alligevel kører i en bil. MEn jeg tænker at du har to muligheder, enten suremuler du imens han er væk og er 100% sikker på at han ikke gider skrive til dig eller give lyd fra sig, eller også acceptere du at det er sådan det er. Du har valgt at være sammen med manden, så må du også nogen gange acceptere at tingene ikke bliver som DU ønsker.

Jeg har tænkt om han i forbindelse med at det er bil tam tam, skal bruge bilen derude

Anmeld

2. august 2013

jydeinden

Maja84 skriver:

Jeg har tænkt om han i forbindelse med at det er bil tam tam, skal bruge bilen derude

kan være hehe hvem ved

Anmeld

2. august 2013

Louises

Om du er tarvelig? Ja, det synes jeg

det er selvfølgelig ærgerligt at han er kommet til at sige ja til fødselsdagen, han havde nok glemt den Sverige tur.

Jeg havde sendt min mand afsted til Sverige når det nu er en tradition.  Det ville min familie helt sikkert også forstå. 

Anmeld

2. august 2013

@BRUGER

Jeg syntes (undskyld jeg er så ligefrem), at du virker lidt ynkelig og som om du ser dig selv som et kæmpe offer. Og jeg syntes den måde du prøver at give din kæreste, skylden for at du ikke kan komme til fødselsdag er SUPER tarvelig!

Du vil ikke bruge offentligt transport, og du gider ikke hører om der er andre familiemedlemmer som vil kører to gange, du gider absolut INGENTING??? Hvad med du spørger om din kæreste vil sætte dig af ved fødselsdagen? Og nogle fra din familie vil splejse til en taxa-tur hjem? Så det i det mindste ikke så dyrt? Eller er det også fuldstændig udelukket fordi du ikke kan li offentligt transport? Du kan godt selv se du ikke er samarbejdsvillig kan du ik?

Umiddelbart syntes jeg det virker som om du slet ikke vil til den fødselsdag, og du nu er sur over at kæresten alligevel skal noget, og så kan du bare sidde hjemme for dig selv og kukkelure.. hvilket ville kede dig, og derfor bliver du sur..

Anmeld

2. august 2013

Hyacinth

Anonym skriver:

Sagen er den vi er blevet inviteret til fødselsdag
I min familie. Men samme weekend er der noget med biler i sverige som min kæreste plejer og være til hvert år på nær sidste år. Med hans far og to venner. Og det vil han heller end til fødselsdag hos min familie som vi er blevet inviteret til før han fandt ud af det var samme weekend. Og jeg kan ikke tage alene afsted da dem som holder det bor ude på landet. Er det tarveligt af mig og blive sur over han heller vil glo på biler, end og være sammen med min familie.

Nu vil jeg prøve at svare lidt pænere end nogle af de andre svar i tråden. Der er jo ikke nogen grund til at blive nedladende, bare fordi man er ærlig.

Jeg kan godt forstå, du synes det er lidt ærgerligt, at han hellere vil til Sverige. I havde en aftale, som han vælger at bryde. Han kunne jo have undersøgt datoen for længe siden, hvis det virkelig er så vigtigt at deltage i.
Når det så er sagt, ville jeg personligt lade ham tage afsted, HVIS jeg fik bilen! Alt andet er tarveligt af ham. Det er kun fair, at du bruger JERES bil, fordi den aftale om fødselsdag trods alt er lavet først!

Han kan vel nok klare at køre med en af de andre - alternativt kan han sætte dig af/hente dig igen.

Jeg ville nok bare sætte et krav om at få bilen - noget for noget kammerat!
Det der dog undrer mig er, at der ikke er off. transport? Hvis der er en times kørsel i bil, burde der jo på den lange strækning være et tog eller en bus?
Hvis det er fordi du skal gå 5 km, kan en af de andre gæster vel hente dig på station/stoppested?

Og lige en sidekommentar; man kan altså desværre ikke forvente at ens kæreste synes , at ens egen familie er fantastisk. Det behøver du jo heller ikke, at synes om hans familie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.