Fra FællesØkonomi til Særsklit Økonomi!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

OG , så har vi penge nok, ( har jeg også skrevet ) men dette barn var ikke planlagt, derfor havde vi ikke tænkt på vores boligsituation, da vi sagtens kan være os tre nu, men det kniber med en lille mere... 

vi har god mad på bordet hver dag... 

jeg vil altså opfordre jer til at læse trådene ordenligt igennem, inden i begynder at gætte min situation og lave det om til noget det ikke er. .. 

Jeg har skam læst det fint igennem, og jeg synes jeres situation er dybt mærkelig.

I overvejer at gå fra hinanden for at have flere penge til rådighed. Altså, skal kommunen betalt gildet, jf. Din tidligere besvarelse om at have det som blommen i et æg. Din mand må jo ikke bidrage til din husholdning, hvis du skal have enlig ydelser

Mit bedste råd til jer er, at bed om et møde med bankrådgiveren og få vedkommende til at gennemgå jeres budget.. Herefter må I sgu klemme ballerne sammen og selv spare op.

Det er mig en gåde at så mange mennesker skal låne til indskud, men ikke får betalt dét lån af, INDEN de optager et nyt.

I har jo trods alt vidst I nogle mdr. At i blev én mere... Mon ikke I kunne have lagt en femmer eller noget til side.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Så misforstod jeg det du skrev....

ja det gjorde du..

Anmeld

30. juli 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mettefpigen skriver:

De har tjekket mine kontoer igennem hver måned uden og have sagt noget om det.....

Uha... Det ville jeg ikke turde, uden at have et skriftligt OK fra kommunen.
Det er strafbart hvis du har undladt at informere dem om disse penge.

Anmeld

30. juli 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

det er jeg godt klar over det du skriver... 

blev du stødt over det jeg skrev tilbage ? for det var ikke menningen, men du skriver noget til mig jeg godt ved, og så var det heller ikke det mit indlæg spørger dig om, og i øvrigt står der også at jeg godt ved alle de her ting.... ?!

Det eneste du skriver er at banken ikke vil låne dig penge fordi du er på kontanthjælp. Og det har intet med mit svar at gøre, for det jeg mener er at du ikke må optage lån for kommunen når du er på kontanthjælp. Du kan sagtens søge lån i banken og få det godkendt, MEN så længe du er på kontanthjælp bliver det indberettet til kommunen og du vil så bare blive modregnet i din kontanthjælp = du får mindre udbetalt.
Så vidt jeg kan læse, har du intet skrevet om det nogen steder.

Anmeld

30. juli 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

ja det gjorde du..

Du behøver ikk blive mopset pågrund af det vi skriver..... Vi er bare ærlige overfor dig.....

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Jeg har skam læst det fint igennem, og jeg synes jeres situation er dybt mærkelig.

I overvejer at gå fra hinanden for at have flere penge til rådighed. Altså, skal kommunen betalt gildet, jf. Din tidligere besvarelse om at have det som blommen i et æg. Din mand må jo ikke bidrage til din husholdning, hvis du skal have enlig ydelser

Mit bedste råd til jer er, at bed om et møde med bankrådgiveren og få vedkommende til at gennemgå jeres budget.. Herefter må I sgu klemme ballerne sammen og selv spare op.

Det er mig en gåde at så mange mennesker skal låne til indskud, men ikke får betalt dét lån af, INDEN de optager et nyt.

I har jo trods alt vidst I nogle mdr. At i blev én mere... Mon ikke I kunne have lagt en femmer eller noget til side.

nu skriver jeg det lige igen ... 

jeg har på intet som helst tidspunkt skrevet at vi vil være sammen selvom vi går fra hinanden, jeg vil aldrig turde snyde samfundet på den måde, jeg skal ikke sidde bag tremmer med to små børn.... jeg nævner at vi hver for sig , som i hver for sig vil have det federe økonomisk...

men det er ikke aktuelt, jeg nævner det bare, jeg vil ikke undvære min mand, jeg elsker ham meget højt.. 

Anmeld

30. juli 2013

Nixo

Anonym skriver:

det gør jeg skam også, for ligesom han elsker mig, så elsker jeg ham... 

jeg nævner bare at nogengange føles det nemmere at ''give op'' ... 

Ja måske men ville det ikk være synd for børnene hvis i gik fra hinanden af den grund ? 

Jeg havde fundet mig i det så længe et ike påvirker jeres forhold og i stadig har det godt og børnene trives. 

brug jeres situaition som motivation når du søger job efter endt barsel  

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Du behøver ikk blive mopset pågrund af det vi skriver..... Vi er bare ærlige overfor dig.....

jamen det er da irriternde at i beskylder mig for at snyde samfundet! 

når jeg intet skriver om dette, alle ser spørgelser efterhånden... 

Anmeld

30. juli 2013

Mettefpigen

ES90 skriver:

DDe

Uha... Det ville jeg ikke turde, uden at have et skriftligt OK fra kommunen.
Det er strafbart hvis du har undladt at informere dem om disse penge.

Det er bare lidt mærkeligt for har aldrig hørt fra ang det, men da min gamle arbejdsgiver sendte løn til mig (ved en fejl, det var ikk mine) da skrev de til mig lige med det samme...

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Nico170611 skriver:

Ja måske men ville det ikk være synd for børnene hvis i gik fra hinanden af den grund ? 

Jeg havde fundet mig i det så længe et ike påvirker jeres forhold og i stadig har det godt og børnene trives. 

brug jeres situaition som motivation når du søger job efter endt barsel  

jo det vil, og det bliver heller ikke aktuelt, jeg nævner bare at det vil være nemmere lige nu... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.