Fra FællesØkonomi til Særsklit Økonomi!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2013

gonefishing

xoxotasha skriver:

Hvor står ordet ULOVLIGT henne? Jeg havde flere til at kigge mit igennem. Og fik et skriftligt svar tilbage om at lånet var OK og at de ikke ville snuppe min børneopsparing når den blev udbetalt. Og jeg er langt fra den eneste. Har flere bekendte og veninder der har lånt i banken til indskud, bil og lign. 

Det er så et stykke tid siden ikke?
Jeg har også hørt om kommuner der hjalp på trods af børneopsparing osv, men det var i hvert fald 5 år tilbage.

Jeg tror i dag hvis en rådgiver hjælper en på den måde, er det = en fyrering, mange ting har ændret sig.

Jeg kender også folk der engang fik tilbudt førtidspension på ligegyldige grundlag som at "det ene ben er længere end det andet og så er din far alkoholiker"... Men den ville ikke gå idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

undskyld men du irritere mig virkelig meget! 

du kommentere ALTID folk, men du besvarer sgu aldrig de spørgsmål der er... 

jeg har set så mange tråde her på baby.dk hvor du skriver et eller andet som der slet ikke bliver nævnt eller spurgt om... så du behøver ikke bruge mere af din tid på at skrive i denne tråd, jeg kan ikke bruge det til noget det du kommentere... 

Jeg kommer skam med svar på det folk spørger om.

Men helt seriøst, hvorfor har du oprettet en debat hvis ikke du ønsker svar?! Ja, jeg undrer mig bare. Synes nu mig svar er meget brugbart, medmindre du gerne vil stå uden indkomst pludseligt....

Anmeld

31. juli 2013

dpb

Min mand og jeg har været sammen i 7 år ! ( snart 8 år ) Vi er IKKE gift! 

Da vi havde været sammen i ½ år, besluttede vi os for at ligge vores økonomi sammen... 

min kæreste havde INTET gæld, hvor jeg havde '' en del '' gæld. 

dengang i banken hvor vi lagde vores økonomi sammen tog vi et lån til barndåbsfest og et indskudslån... '

idag skylder vi 170.000 kr. og jeg er PT på kontanthjælp ( har taget 2 uddannelser) Min mand har fast arbejde og har altid haft det! og vi venter nummer 2 barn, og banken har afvist os et indskudslån selvom vi slet ikke har plads her hvor vi bor nu.... 

Nu kommer mine spørgsmål!: 

1. Kan vi godt få særskilt økonomi igen? selvom vi ikke går fra hinanden? det kan banken vel ikke bestemme ??? !! 

2. kan jeg godt tage hele lånet , så min ''mand'' bliver gældfri?

3. hvis han så blev gældfri, kunne han så optage et indskudslån ?

Vi tænker lidt at han skifter til en anden bank imens jeg beholder den vi har nu.. 

håber nogen ved et og andet, og kan fortælle mig lidt om '' reglerne'' 

jeg er træt af vi skal sidde i denne lille bolig ( jeg ved ikke hvor vi skal placere vores barnevogn og tremmeseng, for vi har virkelig ikke plads her hvor vi bor , og de vil ikke give os et indskudslån i og med jeg er på kontanthjælp!..... 

på forhånd tak , og god aften  

Er ked af at sige det, men tror desværre ikke der er noget at gøre som sådan... tror ikke det vil ændre en pind at din kæreste/mand skiftede bank 

Lånene som du så har i dit navn vil jo stadig være der og kræve en ydelse/beløb om mdr. så det vil ikke give mere luft i budgettet...Den nye bank vil jo typisk også gå ind og kigge på jeres samlede udgifter så længe i deler adresse, uanset om I har samme bank eller ej... det kan bare blive noget mere bøvlet fordi I så selv skal oplyse dem om jeres udgifter... sådan var det ihvertfald for en del år siden da min kæreste og jeg havde forskellig bank

sådan som jeg læser dit indlæg er det lidt et råb om hjælp til at se forskellige muligheder.. og som jeg læser det er den eneste mulighed lige pt. at få et bedre overblik over jeres præcise udgifter og så se hvad i har derefter og så lægge det til side... Jeg hjælper hellere end gerne hvis du sender en pb Det kan evt. også være en idé at tale med banken om jeres rente på de eksisterende lån, for det at få den nedsat lidt kan i sig selv kan være en hjælp på sigt...
Og hvis det er en 3-vær I har lige nu, og det er vigtigt for jer at baby på sigt kan få sit eget vær. kan i forældre evt. flytte ind i stuen... ikke en holdbar løsning, men kan måske bruges et par år mens I får afviklet mere gæld og forhåbentlig også sparet op til indskud  Her har vi heller ikke værelser nok, men vi må klare os med hvad vi har

Tror lidt du føler dig desperat og fanget lige nu, og så er det svært at finde lyspunkter... men det er utrolig svært at rådgive når man ikke har indblik i jeres økonomi... bla. hvor meget I betaler af på den nuværende gæld og hvor lang løbetid der er tilbage? bankerne vil jo eftehånden helst ikke låne ud til forbrug (og ja, der ryger indskudslån også under) medmindre de kan få dem tilbage indenfor 4-5år.... og er bare en af jer i RKI og I er registreret som samlevende vil de helst ikke røre en med en ildtang

Men jeg håber I finder en løsning der kan hjælpe jer igennem den svære tid...

Qnuz

ps. mig bekendt må man gerne låne penge selv om man er på kontanthjælp, da et lån ikke tæller som formue tværtimod...  at det så kan være pænt svært at få bevilget lån når man er på kh er en helt anden side af sagen

Anmeld

31. juli 2013

Zelinasmor

Flodkilling skriver:

Det er så et stykke tid siden ikke?
Jeg har også hørt om kommuner der hjalp på trods af børneopsparing osv, men det var i hvert fald 5 år tilbage.

Jeg tror i dag hvis en rådgiver hjælper en på den måde, er det = en fyrering, mange ting har ændret sig.

Jeg kender også folk der engang fik tilbudt førtidspension på ligegyldige grundlag som at "det ene ben er længere end det andet og så er din far alkoholiker"... Men den ville ikke gå idag

Det er 2,5 år siden. 

Anmeld

31. juli 2013

jydeinden

jeg tvivler stærkt på at det vil hjælpe at i går fra hinanden. Han vil stadig have sin del af gælden og du vil komme til at sidde ret hårdt i den. Derudover chokerer det mig MEGET at din partner vil overveje at kaste håndklædet i ringen bare fordi tingene ikke går som han ønsker, undskyld mig men hvad blev der af at stå sammen i medgang og modgang? Vi har det dælme også hårdt herhjemme i perioder men jeg ville godt nok blive ked af det hvis min partner overvejede at gå fra mig af den grund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.